Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Hei til alle dere som har kommet til siden sist jeg var inne :) håper også det står bra til med resten av gjengen, spesielt de gravide fruer som jeg skjønner godt bekymrer seg. Heldigvis bekymrer man seg stort sett unødig ;) Selv hadde jeg mareritt om at jeg gikk glipp av EL denne mnd ;) Dette babyprosjektet tar opp mye av tankevirksomheten for tiden;) Ha en fin dag alle sammen!

Fortsetter under...

Ja jeg lurer så på hvorfor jeg håper jeg ikke har blitt gravid. Antar det er en form for forsvarsmekaniske fordi jeg er så redd for å oppleve det samme igjen. Tenker at ; nei håper jeg får mensen også kan jeg begynne på pergo igjen og heller prøve da.

Ble litt lettere til sinns av å lese det overlegen hadde fortalt deg Frk.Anea - at det ikke var farlig å bli gravid på første EL, men man tenker jo sitt.

Tenkte ikke sånn når jeg hadde EL - da var jeg bare veldig ivrig etter å erstatte tapet.

6 dpo idag, 4 dager til jeg svir av første test. Grugleder meg.

Jeg tok cytotec, tror det ble 8 tabletter til sammen her også. Blødning i 2 uker (men den siste uka var egentlig spotting), fikk EL ca 2 uker etter blødningene hadde gitt seg, og mensen 6 (lange) uker etter aborten ble igangsatt. Var mange hormoner som satt igjen i lang tid, var veldig ustabil og labil, skikkelig slitsomt! Var også kvalm på morgenen i 4 uker etter aborten ble satt igang, så det hang lenge i synes jeg.. :o

og mensen 6 (lange) uker etter aborten ble igangsatt.

Ueeh, nå ble jeg litt motløs her. 6 uker er da bare altfor lenge, håper jeg slipper unna såå lenge hvertfall.

Uff, vil bare komme igang med prøving igjen. Frykter det kan ta tid, så vil bare få begynt.

Hei dere fine!

Gode nyheter å melde om fra min kant, fikk blinkende smilefjes på el-testen i dag. Så da kommer vel el i løpet av de neste dagene, HURRA sier jeg bare!!! Er takknemlig og glad, vet at mange har merkelige sykluser etter ma, men virker som min er på plass etter skjema igjen. Bortsett fra at jeg måtte vente 8 uker på mensen da 😜

Men nå er det igang på ordentlig igjen med prøving, så da passer det jo bra med helg også 😊 har tilogmed shavet leggene i dag, he he 😆👍

Annonse

Babyønske: det avhenger nok av mange ting det der, hvor langt man var på vei etc. Og jeg har 5-ukers sykluser til vanlig så da var den jo faktisk ikke SÅ på bærtur :)

Jeg var 11 uker på vei. Men embryo dødt i uke 7.

Ja det avhenger nok av mange ting. Jeg hang meg litt opp i hcg en stund, men det forsvant raskt ut av kroppen for min del, så er nok flere hormoner som spiller inn.

Eller kanskje jeg misforstod deg. Hadde du blødninger i 6 uker, eller gikk det 6 uker før du fikk ny blødning/mens?

Endret av Babyønske ��

Min syklus var nesten helt i rute etter us (jeg testet ikke etter el), og ble gravid før jeg rakk å få mensen igjen. Var sikker på at jeg ikke kom til å bli gravid da, men føltes feil å bruke kondom og traff tydeligvis el. Ble vettskremt og tenkte også at det ikke var ideelt pga slimhinnene, men samtlige leger, gyn, sykepleiere med fler har sagt at det ikke er et problem. Man blir ikke gravid hvis kroppen ikke er klar for det. Men ja, det var en slitsom periode da jeg ikke viste om graviditetstesten viste positivt pga rester eller ny spire. I dag er jeg 11+0 og krysser alt for at denne spiren skal sitte hele veien :) på onsdag skal jeg på ul og tisser på meg nesten bare på tanken!!

Lykke til med temping og humping! :)

Endret av Siri83

Hei dere fine!

Gode nyheter å melde om fra min kant, fikk blinkende smilefjes på el-testen i dag. Så da kommer vel el i løpet av de neste dagene, HURRA sier jeg bare!!! Er takknemlig og glad, vet at mange har merkelige sykluser etter ma, men virker som min er på plass etter skjema igjen. Bortsett fra at jeg måtte vente 8 uker på mensen da 😜

Men nå er det igang på ordentlig igjen med prøving, så da passer det jo bra med helg også 😊 har tilogmed shavet leggene i dag, he he 😆👍

Så bra Mari! :) Hihi, godt forberedt skjønner jeg! Happy humping!;)

Så fantastisk Siri83 <3 Du gir meg masse håp selv om jeg er redd for å ha blitt gravid igjen med en gang uten mens imellom. Får svar på det om senest 6 dager.

Jippi Mari_83 : Lykke til med sengekosen og eggjakten <3 Måtte det spire og gro :) Passer jo bra å få eggløsning i helga ;)

Babyønske: det avhenger nok av mange ting det der, hvor langt man var på vei etc. Og jeg har 5-ukers sykluser til vanlig så da var den jo faktisk ikke SÅ på bærtur :)

Jeg var 11 uker på vei. Men embryo dødt i uke 7.

Ja det avhenger nok av mange ting. Jeg hang meg litt opp i hcg en stund, men det forsvant raskt ut av kroppen for min del, så er nok flere hormoner som spiller inn.

Eller kanskje jeg misforstod deg. Hadde du blødninger i 6 uker, eller gikk det 6 uker før du fikk ny blødning/mens?

Blødde i 2 uker, det gikk til sammen 6 uker fra første blødningsdag v/abort til neste mens! :)

Jeg hadde to runder med "helvetespillen" uten at det gav fikk virkning, så det ble utskraping til slutt! Og jeg fikk som sagt mensen 30 dager etterpå. Men hadde en kjempe blødning midt i syklus etter første mensen, så det var litt rot ja! Men etter det så var det stabilt!

Jeg er ifølge legen 7+1 i dag (selv mener jeg 6+5) og er pissredd for at noe skal gå gale! Men som legen sa til meg, så er det helt vanlig å miste 1 gang, og sjeldent at man opplever det flere ganger, og det gir jo meg håp! Men det jeg lurer på, er om alle dere hadde symptomer fram til ma'en ble oppdaget? Her hadde jeg mistet alt av symptomer, derfor ble jeg mistenksom om at noe ikke stemte! Men jeg har jo lest at man kan ha alle symptomene på plass selv om embryoet har stoppet opp, og det gjør jo meg bekymret igjen, bah :(

Annonse

Jeg hadde ikke symptomer helt til MA. Når jeg tenkte meg om etter jeg fikk vite om MAen kom jeg på at både kvalmen og de ømme puppene hadde gitt seg en uke tidligere. Jeg var fortsatt tissetrengt helt til MA, men det var nok også det eneste.

Så fælt å gå slik å være bekymret FruMille! Håper du klarer å glede deg litt over mirakelet inni der også :)

Symptomer vil nok for mange også komme og gå, uten at det betyr at det er noe galt.

Nå er ikke jeg den som har så mange symptomer i svangerskapene mine.

Men jeg hadde symptomer helt til Ma'en ble oppdaget. Dvs kvalme, som var det jeg merket mest til. Den hadde avtatt en del, så jeg var bare bittelitt kvalm om morgenen. At kvalmen hadde avtatt tok jeg ikke som noe dårlig tegn, for i andre svangerskap forsvant kvalmen over natta i uke 9. Og da hadde jeg vært kvalm døgnet rundt siden uke 5. Den gang var alt i skjønneste orden.

Jeg hadde også mistanke om at noe ikke var som det skulle. Både pga dårlig magefølelse og mest av alt fordi jeg nærmet uke 11 og ikke kunne kjenne livmoren. Noe jeg syns var rart når det var mitt tredje svangerskap.(i andre svangerskap kunne jeg kjenne den tydelig i uke 9).

Jeg fant heller ikke hjertelyd(har egen doppler). Ikke at det er så vanlig å finne den så tidlig, men det er ikke umulig heller(fant den selv uten problem i uke 12 i andre svangerskap).

Jeg har to bekymringsfrie svangerskap bak meg. I et evt neste blir det nok min tur å kjenne på bekymringene.

Jeg tenker også på det at sjansen for at det skal gå galt en gang til er liten, men det kommer nok ikke å roe meg helt.

Jeg hadde så og si ingen symptomer i forrige svangerskap da jeg mistet. Hadde da også en følelse av at ikke alt var bra.

Men jeg er i uke 11 nå og vet ikke hvordan jeg skal kjenne etter livmoren?? NÅ ble jeg bekymret...

Jeg hadde så og si ingen symptomer i forrige svangerskap da jeg mistet. Hadde da også en følelse av at ikke alt var bra.

Men jeg er i uke 11 nå og vet ikke hvordan jeg skal kjenne etter livmoren?? NÅ ble jeg bekymret...

Hvis du er førstegangs så er det ikke vanlig å kjenne den før uke 12.

Som flergangs er det vanlig å kjenne den tidligere.

Jeg tror du kan ta det helt med ro siri83, når jeg gikk gravid med sønnen vår (4 år nå) så spurte en vennine meg rundt uke 12 om jeg kjente livmoren, og jeg bare: "hø, hæ?", skjønte ikno.. Og så tror jeg veldig på det du sier om at kroppen er så god mot oss nå, at den ikke lar oss bli gravide dersom den ikke er klar (mtp slimhinner osv) :)

Når tok du graviditets testen? Jeg tenker at siden du ikke tester etter el, så var det kanskje vanskelig å vite når man skulle hatt mensen liksom? :)

Jeg tror du kan ta det helt med ro siri83, når jeg gikk gravid med sønnen vår (4 år nå) så spurte en vennine meg rundt uke 12 om jeg kjente livmoren, og jeg bare: "hø, hæ?", skjønte ikno.. Og så tror jeg veldig på det du sier om at kroppen er så god mot oss nå, at den ikke lar oss bli gravide dersom den ikke er klar (mtp slimhinner osv) :)

Når tok du graviditets testen? Jeg tenker at siden du ikke testet etter el, så var det kanskje vanskelig å vite når man skulle hatt mensen liksom? :)

Hadde symptomer frem til dagen etter aborten jeg.. Har faktisk mindre symptomer denne gangen, er bare mye mer trøtt og sliten. Så jeg fikk veldig sjokk når det hadde stoppa opp 3 uker før ul ja :/ er nok ganske forskjellig det der også. Hadde heldigvis ikke hørt om MA før så da slapp jeg å bekymre meg så innmari ;) sorgen blir jo ikke mindre når man har bekymra seg på forhånd akkurat, det blir jo like tungt uansett det der (tror JEG da) :)

Takk for svar dere. Jeg hadde så og si ingen symptomer sist jeg heller. Litt ømme pupper,oppblåst de første ukene og tissing om natten! Jeg bare visste at ting ikke var som det skulle. Var nesten 10 uker på vei og kjente ingen tegn til graviditet og kvalmen var helt fraværende. Nå blir ikke alle kvalm heller da, men jeg mener å lese at hele 98 % blir kvalm i første trimester!

Jeg var som sagt veldig bekymret sist helg da jeg følte at puppene ikke var øm lengre og jeg hadde litt rosa på papiret, men etter den rødbrune utfloden forleden dag (sorry ekle detaljer, men dere tåler jo det,hehe) så kom som sagt både kvalmen og de ømme puppene, og det ser jeg på som et godt tegn! Kan det forresten ha vært at den lille har vokst tydligere, siden sånt skjer? Også denne kvalmen da,jeg skal lover dere jeg er kvalmen,jeg må spise hvertfall annenhver time for at jeg ikke skal bli helt kake, kan sammenlignes med sånn skikkelig fyllesjukekvalme ;)

FrkAnea: jeg fikk en blødning ca en mnd etter us, og jublet fordi jeg trodde jeg hadde fått mensen. Men da det bare var litt den ene dagen, tok jeg gtest noen dager senere som var positiv! Kom som et sjokk! Men måtte til legen for å ta hcg-prøver for å sjekke at det steg og ikke var rester. En utrolig nervepirrende periode.

Merker jeg blir skikkelig nervøs av å lese om alle som har hatt symptomer helt frem til oppdaget ma nå, jeg... Men er nødt til å fortsette å klamre meg fast til håpet om at det skal gå bra denne gangen.. Håper virkelig ikke denne kvalmen er for ingenting...

Endret av Siri83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...