Gå til innhold

Til dere med barn i småskolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barna deres lekser som les 15 min i egenvalgt bok hver dag hele uka? Hva synes dere eventuelt om denne leksetypen?

Anonymous poster hash: 9e607...478

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hele barneskolen gjennom.

Synes det er veldig greit jeg, ikke alltid så lett å motivere de til å lese, men finner du en fengende bok og det å lese i den på senga hver kveld er en del av leksa går det lettere.

Anonymous poster hash: 5075c...ffd
Skrevet

Når de har leseaksjon så har de sånn leselekse ja. Synes det ee helt ok. Jr setter på timeren, og leser på egenhånd i 15 min.

Skrevet

Supert! Her måtte vi kutte det i samråd med skolen fordi han måtte ha ny bok hver dag. Deaandre har det fortsatt tror jeg.

Skrevet

Ja, min i 5 klasse har det i lekse. Kjempebra synes jeg :D Nå er han veldig flink til å lese + få med seg innholdet, så det blir kos for oss :)

Anonymous poster hash: 5b536...8c6

Skrevet

Her har de det hele tiden på barneskolen. Helt grieit å ha det, for det er ungene selv som får bestemme hva de vil lese. Om det er en bok, donald eller en avis er det helt greit bare det leses noe. Hun minste mi satt og leste i ett atlas vi hadde. Det syns hun var gøy, ett atlas der det sto litt om hvert land. Lest gjennom fugle og blomster bok også, sånn oppslagsverk. Læreren lo når ungene skulle vise og fortelle om boka de lest i hjemme, var vist ikke helt vanlig å lese atlas. Og en skulle tro hun leste prinsesse bøker, når en ser henne og hører hun forteller om noe. Nå går hun i 4klasse, og i år har hun startet på boka om universet. En diger kloss av en bok, så den kan hun holde lese lenge.

Anonymous poster hash: f7b85...a12

Skrevet

Ja. Helt supert. De trenger masse trening for å bli gode lesere.

Skrevet

Jeg har ikke barn på skolen enda, men det må da være en flott lekse?

Hvorfor er du negativ HI?

Anonymous poster hash: 54190...84f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...