Gå til innhold

Barn med trang forhud...noen med erfaring ift operasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan foregår inngrepet ift bedøvelse, hvor lang tid dette tar, evt innleggelse etterpå? Osv.

Og hvordan er det etterpå ift smerter, sårbehandling etc!??

Anonymous poster hash: a5d51...0ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg, lykke til!

Men hvordan oppdager man det på barn? Og når? Altså hvor gammel ca er barnet da, er vel ikke noe man oppdager på en liten baby?

Anonymous poster hash: 78e8a...d3d
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Man ser det jo, og når barnet runder et år eller to og f.eks står og tisser i dusjen og strålen står i veggen.. Da skjønner man at forhuden er trang/skjev.. Men jeg har bestilt legetime til min, så kan oppdatere når jeg har vært der :)

Anonymous poster hash: 35bef...d39

Skrevet

Vi merket det da han sluttet med bleie og begynte å stå og tisse; strålen gikk nesten helt sidelengs, og iblant "blåste" forhud en seg opp fordi den ble fylt med urin.

Nevnte dette på helsestasjonen, men fikk beskjed om at det var normalt hos små barn, og ville gå seg til.

Da han kom i skolealder og begynte å fikle litt mer med seg selv, forklarte han selv at huden "satt fast", og at det iblant gjorde vondt å tisse. Vi dro til legen, men fikk igjen beskjed om at dette ville ordne seg selv, og at dess mer han etterhvert tøyet i forhuden, dess mer ville den løsne.

Nå er han 11 år og har fremdeles samme problemet; det gjør ofte vondt å tisse, og huden sitter fremdeles "fast i hodet" på den ene siden, som han selv forklarer.

Etter nok en legetime har han nå fått henvisning til konsultasjon/sjekk på kirurgisk avdeling ved sykehuset, så vi får se hva de sier der. Regner med det kjapt går enda et år før han får time..

Anonymous poster hash: a5d51...0ec

Skrevet

Gutten min ble operert for såkalt fimose ds han var ni år. Inngrepet foregikk under narkose, og innebar full omskjæring. Pappa'n hadde det samme problemet. Han er også operert. Selve operasjonen gikk greit. Litt smerter etterpå så klart. Problemet for gutten vår var at det tok lang tid før det grodde skikkelig. Siden forhuden var så trang, var glans aldri blitt utsatt for friksjon av noe slag. Hver gang han skulle tisse måtte han rive opp såret igjen. Han slet veldig, og blødde ut trusene hver dag. Fikk problemer med å spille fotball etc. Salve fra hudlegen og ulltruser ble løsningen, og etter fire mnd grodde det endelig fint. Nå får han dusje alene etter gym (ikke så fargerikt fellesskap der vi bor, og dermed er han alene på trinnet om å være omskåret:).

Anonymous poster hash: c7218...1ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...