Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #1 Skrevet 1. september 2014 Jeg ønsker selvsagt å slanke meg, er 173 cm, men jeg ønsker også å bli gravid snart. Hva er din erfaring? Jeg var 68 da jeg ble gravid første gang, 78 andre gang og er nå 84. Hva tenker du? Bør jeg slanke meg først? Er det vanskeligere denne gang? Kommer jeg til å legge på meg veldig mye? Noen tanker???? Anonymous poster hash: 9b9f7...6d8
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #2 Skrevet 1. september 2014 Jeg har veid i overkant av 80 kg hver gang de 3 gangene jeg har blitt gravid. (Er 10 cm høy). Første gangen gikk jeg opp 4 kg, andre gangen 6-7 kg og siste gangen 9 kg. Barna veide hhv 3.5, 3.6 og 3.9 kg, og var 52 cm lange. Jeg hadde aldri noe problem med å bli gravid. Etter eldste gikk jeg kjapt og mye ned; veide ca 65 kg på 6ukerskontrollen. Mens med siste gikk jeg IKKE stort ned etter fødselen..og veide mer et halvår etter fødsel enn jeg gjorde som høygravid. Har forøvrig tatt meg kraftig sammen etter sistemann, og tatt av ca 25 kg siden jeg var på mitt tyngste (ca halvt/ett år etter fødselen). Man klarer det man vil klare! Men rent helsemessig er det jo ikke bra hverken for deg eller fosteret at du er overvektig under svangerskapet. Samtidig er det vel strengt tatt tull å skulle vente flere år med å bli gravid igjen bare for å få tid til et vekttap først!?? Hva med å starte med sunt kosthold og mer mosjon mens du er gravid? Og følge opp etter fødsel? Pose og sekk er alltid gøy ;-) Anonymous poster hash: e180b...9f7
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #3 Skrevet 1. september 2014 Jeg veide 85 når jeg ble gravid og gikk opp 30kilo. Så for all del spist sunt under svangerskapet, og hold deg i aktivitet. Jeg unner ingen den kampen mot kiloene jeg holder på med nå. Anonymous poster hash: 71fa7...391
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #4 Skrevet 1. september 2014 Jeg er 176 cm høy, gravid i uke 39 og veier 77 kg, kun 8 kg vektoppgang og er meget fornøyd med det Jeg hadde ett godt utgangspunkt, var høvelig godt trent og spiste sunt. I tillegg gjør samboer også det. Trening og kosthold før og under graviditet har mye å si Anonymous poster hash: 1f0b2...6bf
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #5 Skrevet 1. september 2014 Jeg veide 85 når jeg ble gravid og gikk opp 30kilo. Så for all del spist sunt under svangerskapet, og hold deg i aktivitet. Jeg unner ingen den kampen mot kiloene jeg holder på med nå. Anonymous poster hash: 71fa7...391 Det er dette jeg er redd for. Har gått opp ganske mye de andre gangene og har ikke klart å bli kvitt det. Anonymous poster hash: 9b9f7...6d8
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #6 Skrevet 1. september 2014 Jeg er 176 cm høy, gravid i uke 39 og veier 77 kg, kun 8 kg vektoppgang og er meget fornøyd med det :DJeg hadde ett godt utgangspunkt, var høvelig godt trent og spiste sunt. I tillegg gjør samboer også det. Trening og kosthold før og under graviditet har mye å si Anonymous poster hash: 1f0b2...6bf Nå følte jeg meg mye bedre. Anonymous poster hash: 9b9f7...6d8
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #7 Skrevet 1. september 2014 Hahahahaha... jeg er selvsagt ikke 10 cm høy. 170 cm!!! :-P Hilsen første anonym Anonymous poster hash: e180b...9f7
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #8 Skrevet 1. september 2014 Jeg har veid i overkant av 80 kg hver gang de 3 gangene jeg har blitt gravid. (Er 10 cm høy). Første gangen gikk jeg opp 4 kg, andre gangen 6-7 kg og siste gangen 9 kg. Barna veide hhv 3.5, 3.6 og 3.9 kg, og var 52 cm lange. Jeg hadde aldri noe problem med å bli gravid. Etter eldste gikk jeg kjapt og mye ned; veide ca 65 kg på 6ukerskontrollen. Mens med siste gikk jeg IKKE stort ned etter fødselen..og veide mer et halvår etter fødsel enn jeg gjorde som høygravid. Har forøvrig tatt meg kraftig sammen etter sistemann, og tatt av ca 25 kg siden jeg var på mitt tyngste (ca halvt/ett år etter fødselen). Man klarer det man vil klare! Men rent helsemessig er det jo ikke bra hverken for deg eller fosteret at du er overvektig under svangerskapet. Samtidig er det vel strengt tatt tull å skulle vente flere år med å bli gravid igjen bare for å få tid til et vekttap først!?? Hva med å starte med sunt kosthold og mer mosjon mens du er gravid? Og følge opp etter fødsel? Pose og sekk er alltid gøy ;-)Anonymous poster hash: e180b...9f7 Takk for et fint svar. Anonymous poster hash: 9b9f7...6d8
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #9 Skrevet 1. september 2014 Jeg veide 84 kg, gikk opp 12 kg. Og når babyen var ute så var jeg 86 kg. Anonymous poster hash: bdc90...6e4
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #10 Skrevet 1. september 2014 Jeg veide 84 kg, gikk opp 12 kg. Og når babyen var ute så var jeg 86 kg. Anonymous poster hash: bdc90...6e4 Forresten 162 cm høy, så er sånn sett mer overvektig enn du. Anonymous poster hash: bdc90...6e4
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #11 Skrevet 1. september 2014 Jeg er like høy som deg og veier det samme Er gravid i uke 34 nå. Veide 85 da jeg ble gravid og ikke gått opp noen ting enda. Jeg gikk ned 10 kg i starten pga kvalme og oppkast men de kiloene har jeg da gått opp igjen. Nå har vekta stått stille i mange måneder. Ikke har jeg trent noe heller, har kraftig bekkenløsning så får knapt rørt meg npe særlig. Så det trenger ikke å bli sånn at du går opp nye i løpet av svangerskapet heller. Ingen har tatt opp med meg dette med vekt, så jeg antar at jeg ikke er sååå overvektig at det er noen risiko. Har dog blitt testet for svangerskapsdiabetes to ganger men det er pga stort barn første gang. Hvis du vil bli gravid nå så sett i gang tenker jeg Hvis du får rørt deg og mosjonert litt i svangerskapet så er det veldig bra, men kan gå fint uansett mtp vekt altså Jeg har passet på kostholdet da Anonymous poster hash: 34c47...ac6
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #12 Skrevet 1. september 2014 Har vært over 80 ved 3 graviditeter. Klaffet på første forsøk, og gikk opp 12, 12 og 25 kg. Gikk ned til opprinnelig vekt innen 1 mnd etter fødsel. Anonymous poster hash: 0965d...907
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #13 Skrevet 1. september 2014 Jeg er like høy som deg og veier det samme Er gravid i uke 34 nå. Veide 85 da jeg ble gravid og ikke gått opp noen ting enda. Jeg gikk ned 10 kg i starten pga kvalme og oppkast men de kiloene har jeg da gått opp igjen. Nå har vekta stått stille i mange måneder. Ikke har jeg trent noe heller, har kraftig bekkenløsning så får knapt rørt meg npe særlig. Så det trenger ikke å bli sånn at du går opp nye i løpet av svangerskapet heller. Ingen har tatt opp med meg dette med vekt, så jeg antar at jeg ikke er sååå overvektig at det er noen risiko. Har dog blitt testet for svangerskapsdiabetes to ganger men det er pga stort barn første gang. Hvis du vil bli gravid nå så sett i gang tenker jeg Hvis du får rørt deg og mosjonert litt i svangerskapet så er det veldig bra, men kan gå fint uansett mtp vekt altså Jeg har passet på kostholdet da Anonymous poster hash: 34c47...ac6 Takk. Jeg tenker at hvis jeg skal bli gravid, så må jeg bli det snart. Ellers blir det så veldig stor aldersforskjell på barna. Yngste er blir syv. Jeg får passe godt på kostholdet, være aktiv og satse på at det går bra. Anonymous poster hash: 9b9f7...6d8
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #14 Skrevet 1. september 2014 Jeg veide 88 kg og var like høy som deg da jeg ble gravid. Gikk opp ca 7 kg fram til uke 30, og var fornøyd med det. Men så skjedde det en en komplikasjoner som gjorde at jeg måtte være helt i ro resten av svangerskapet.. Gikk opp 20 kg til. De kiloene sitter enda på nå 4 år etter!! SÅ vanskelig å bli kvitt! Anonymous poster hash: 45066...46d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #15 Skrevet 1. september 2014 Var 113 kg og 165 cm høy da jeg ble gravid. Hadde gått ned 15 kg før jeg ble gravid. Mistet 3 kg før jeg var 3 mnd gravid, til 110 og opp 6 til 116 da fødselen startet. Trente hele svangerskapet Anonymous poster hash: 6fffe...58f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #16 Skrevet 1. september 2014 Veide omtrent som deg, og ca like høy. Gikk opp 2 kg med førstemann og var på minus 15kg to uker etter fødselen. Med andremann ligger jeg nå i uke 30 på minus ett kg. Var ikke planlagt å ikke gå opp, men har oppdaget at min kropp legger dårlig på seg i graviditeten. Kvalme og generelt liten matlyst bidrar også til svært liten vektøkning. Vil si en mellomting mellom 2kg og 30kg vil være et greit siktemål. :-) Anonymous poster hash: d11c8...dba
PrinsesseHengepupp Skrevet 1. september 2014 #17 Skrevet 1. september 2014 Med første var jeg 85 kg, og la totalt på meg 3 kg. Var 81 når jeg ble utskrevet fra sykehuset. Nå var jeg 20 kg mindre, og har lagt på meg ti sålangt (uke 30) :-p
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #18 Skrevet 1. september 2014 Jeg veide 84 kg, gikk opp 12 kg. Og når babyen var ute så var jeg 86 kg. Anonymous poster hash: bdc90...6e4 Forresten 162 cm høy, så er sånn sett mer overvektig enn du. Anonymous poster hash: bdc90...6e4 Også ble jeg gravid på første forsøk, også når jeg var slank men den gangen mistet jeg. Hadde ingen komplikasjoner i svangerskapet eller under fødselen, er det som er en av farene med å være overvektig som gravid. Jeg ville ikke tenkt så veldig mye på vekta etterpå, fordi du er ikke veldig overvektig, du er ikke 150 kg Og du kan klare å slanke deg etterpå Hvor gammel er du? Alder har en del å si og, etter fylte 30 år så kan det ta litt lenger tid å bli gravid. Anonymous poster hash: bdc90...6e4
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #19 Skrevet 1. september 2014 Jeg har vært ca 85 kg før begge mine svangerskap, litt høyere enn det du de, HI, men under 180 cm. Har tatt ca 6 mndr for meg å bli gravid begge gangene. Ukompliserte svangerskap og normale fødsler begge gangene, la på meg ca 15 kg. Vi burde sikkert gå ned noen kg begge to;-) Anonymous poster hash: af5b7...403
Fero Skrevet 1. september 2014 #20 Skrevet 1. september 2014 Veide 93 da jeg ble gravid som prøver på tredje måneden, og er 170 cm høy. Veide meg sist rundt uke 34 og hadde da gått opp 7 kilo. Er nå 39 uker og har sikkert lagt på meg litt mer, men vet ikke hvor mye. Jeg bruker de samme størrelsene i klær som da jeg ble gravid, så jeg tenker at da kan jeg jo ikke ha lagt meg ut så mye i alle fall Jeg endret kostholdet fra elendig (før graviditet) til passe normalt og fint (gjennom graviditeten), så tror nok det er derfor jeg ikke har lagt på meg så mye i egenvekt. Ikke det at det ikke er kjipt å se tallet 100 på vekta, men nå er det nå engang slik at tjukke folk også blir gravide, og jammen meg går det ikke stort sett greit med dem også. Jeg har hatt et helt ukomplisert og greit svangerskap, og baby ser ut til å være frisk og rask. Var forøvrig til vektestimering 38+5 og baby ble estimert til å veie 3300 gram. Jeg har som mål å nå startvekten til jul, men egentlig tror jeg at jeg når den før. Ønsker å holde på det forbedrede kostholdet, og håper amming og trilleturer også gjør sitt. Føler vel egentlig at svangerskapet har hjulpet meg til endelig å ta tak i vektproblemet jeg har slitt med i alle år. Det lille dyttet jeg trengte for å skjerpe meg
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #21 Skrevet 1. september 2014 Du bør slanke det først uansett, men det er jo opp til det.. Jeg veide 60 kg (mye magefett, slanke ben) og hadde PCO, gikk ned til 55 kg og PCO forsvant og jeg ble gravid. Anonymous poster hash: e6525...e93
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #22 Skrevet 2. september 2014 Du bør slanke det først uansett, men det er jo opp til det.. Jeg veide 60 kg (mye magefett, slanke ben) og hadde PCO, gikk ned til 55 kg og PCO forsvant og jeg ble gravid.Anonymous poster hash: e6525...e93 Hva er PCO? Anonymous poster hash: 9b9f7...6d8
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 2. september 2014 #23 Skrevet 2. september 2014 174 og var rundt 80. satt på første:-)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #24 Skrevet 2. september 2014 1. svangerskap: 86 kg, gravid på første forsøk, gikk opp ca 25-30 kg og sleit skikkelig med å ta det av igjen. Spiste for sikkert 5 stk. Minst! 2.svangerskap: 82 kg, gravid på første forsøk, er nå i uke 16 og har gått opp 3 kg. Null snop, bare sunn mat og moderat trening. Til nå i allefall :-) Høyde: 175 Syns ikke du høres så overvektig ut at du skal bekymre deg for svangerskap. Lykke til! Anonymous poster hash: 286c2...619
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #25 Skrevet 2. september 2014 Vi er like høye. Jeg veide 90 begge gangene. Ble gravid første måneden begge gangene. Anonymous poster hash: ba504...a44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå