Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna har den siste uken fått så sår stump 😩 ser nesten ut som kviser/blemmer. Har prøvd zink og inotyol. Noen som har andre tips/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker hun bleier med lotion? De kan irritere.

Skrevet

Bland barrierekrem med zinken

Anonymous poster hash: d199d...e14

Skrevet

Sverger til Tomtom bleiekrem fra www.levlogisk.no. Fantastisk! Babyen min var skikkelig plaget med rød og irritert hud og små kviser i stumpen. Jeg prøvde alt mulig, men så fikk jeg tips om Tomtom, og siden jeg startet med den kremen har ikke huden hatt antydning til å være rød i det hele tatt. Den legger seg som en beskyttende hinne over huden, og jeg smører et tynt lag ved hvert bleieskift. Har hatt 1 boks i 3 mnd, så dem holder lenge.

Anonymous poster hash: b873b...3be

Skrevet

Kan hun få svinse rundt med bar stump? :)

Dét hjelper å få luft på. Ellers kan du forsøke med krystallfiolett fra apoteket.

Skrevet

Min sønn hadde skikkelig sår stump med nupper forrige uke. De hadde vært sløve med bleieskift i barnehagen. Han hylte når vi vasket han og skiftet bleie. Prøvde sinksalve og potetmel uten at det hjalp. En venninne tipset om Ciclafate krem fra apoteket. Smurte noen ganger, og nå er det nesten helt bra igjen! Vil anbefale den kremen.

Anonymous poster hash: d847f...e43

Skrevet

Inotyol! Ingen over- ingen ved siden! Kjøpes på apoteket 😉

Anonymous poster hash: 720f4...8ab

Skrevet

Inotyol! Ingen over- ingen ved siden! Kjøpes på apoteket 😉

Haha, sorry leste ikke innlegget ditt godt nok... Hmm, da vet jeg faktisk ikke. For hver gang vi har små såre stumper så fungerer den salva veldig godt.... Tja, hvis det er så ille så ville jeg nesten tatt kontakt med helsestasjonen. Kanskje de har noen råd... :)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Hun svinser naken og bruker lotionfri bleier. Jeg har byttet bleier og prøvd ulike bleier uten bedring. Helsestasjonen tipset om den ene kremen, men hjalp ikke det heller.. Fastlegen anbefalte grønnsåpebad og pyriseptkrem - we try!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...