Gå til innhold

Ta med barn i begravelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jenta mi sin oldefar døde i går. Begravelsen finner sted på annen side av landet slik at vi må kjøre 70 mil for å komme dit. Jenta vår er 6 år og har akkurat begynt på skole.

Jeg er så usikker på om vi skal reise alle 3 eller om bare mannen min skal dra. Det medfører en hel dags kjøring (torsdag) (11-12 timer), begravelse på fredag og 11-12 timer kjøring på lørdag eller søndag. Blir vi til søndag må vi stå opp grytidlig slik at vi kan kjøre senest kl 07.00 da hun skal på skole igjen på mandag. Alternativet er jo evt å kjøre hjem igjen på lørdag og ha søndag å komme seg på. Det kommer til å bli rimelig slitsomt, samt at det blir kort besøk når vi første er der.

Det er ikke aktuelt med fly for oss 3 da det for det første (og viktigste) fortsatt tar ganske mange timer med reise til og fra flyplass, ventetid osv samt at det koster veldig mye mer enn å kjøre bil. Tog er ikke mulig.

Kjenner jeg er veldig usikker på hva vi bør gjøre. Bare så det er sagt, så synes mannen det er helt greit å dra alene. Ville dere reist alle sammen eller latt mannen dra alene? Jeg er usikker på hvor mye jenta vår egentlig får ut av å være med.

Anonymous poster hash: ec1fb...65b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jenta et forhold til oldefaren? Har hun lyst til å dra selv? Snakk med jenta di. Hun er så stor at hun skjønner situasjonen.

Vår 6 åring var med i oldefarens begravelse. Vi hadde bare 3 timers kjøring.

Anonymous poster hash: b3bcb...50a

Skrevet

De traff hverandre en gang i året. Hun veksler mellom å ville være med og ikke. Hun hadde sikkert klart seg igjennom begravelsen, det er ikke det. Og hadde begravelsen vært i noen timers radius så hadde det vært veldig mye enklere. Nå blir det rett og slett kjøring-begravelse-kjøring.

HI

Anonymous poster hash: ec1fb...65b
Skrevet

Jeg hadde latt mannen reise alene. Dere to kan snakke litt om oldefar og døden.

Anonymous poster hash: 33b7f...818
Skrevet

Jeg er veldig for at barn skal være med i begravelser. Mistet moren min son liten. Men akkurat i dette caset tror jeg det er like greit at dere to blir hjemme. Hadde det vært 5 timers kjøretur hadde det vært noe annet...

Anonymous poster hash: 5ac13...617

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...