Gå til innhold

Jeg og tre barn skal til syden i morgen og minsten har feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

What to do? Vi har planlagt turen i ett år og de kjempegleder seg. Vi skal ta fly i morgen, og nå i etter middag ble 1-åringen veldig varm, og det viser seg at det er pga 39 i feber.

Vi skal fly i fire timer. Ville dere reist eller ikke? Syns det er kjempedumt å kaste to uker ferie i dass pga 2-3 dager med feber :(

Anonymous poster hash: ce130...8d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fløy med våre da minste var liten. Hun hadde feber og endte med å skrike hele flyturen på fem timer. Til slutt sprakk trommehinnen. For et styr når kapteinen måtte rope opp om det var lege ombord og vi ble møtt av helsepersonell på flyplassen. Aldri igjen.

Anonymous poster hash: c7b92...1e9

Skrevet

Kan du ikke gi paracet? Det er ofte mine barn brått får feber,og så forsvinner det like fort som det kon igjen.

Du kjenner ditt barn best og vet hva barnet orker/ikke orker når det er feber.

Jeg hadde dratt, men tatt ned paracet og tatt de første dagene med ro i skyggen :-)

God bedring til lille, og god tur :-)

Skrevet

Vanligvis vil hun helst bare kose og sove første feberdøgnet. Det er det beste. Andre og tredje døgnet er hun som regel for kvikk og opplagt til å sove, men for laber til å orke å gjøre noe. Det er den trasige fasen.

Jeg hadde kanskje et håp om at hun kanskje ville sove seg gjennom reisen etter litt styr med farting til flyplassen og innsjekking.

Når jeg kjenner etter, ville jeg reist selv om det var meg.

Bare det ikke er noen restriksjoner som hindrer det,,,

Skrevet

Reisefeber

Anonymous poster hash: d3cb1...245

Skrevet

Reisefeber

*ler og slår meg på låret* :P

Skrevet

Er det bare feber er det jo ikke noe farlig akkurat. Da kan du jo bare gi en paracet i forbindelse med flyturen. De har leger der du skal også :) 

Moren min tok med meg og mine 2 brødre til Kreta i 14 dager, og minstemann hadde feber. Vi fikk beskjed av lege og legevakt at det var leger i Kreta også og at feber i seg selv ikke er noe farlig. Riktignok ble han verre etter ca 2 døgn, men da ringte resepsjonen etter lege. 5 min etterpå var lege der og ga antibiotika. Fin i farta dagen etterpå. Han hadde streptokokker eller noe, men husker ikke helt ;)

Du må nesten kjenne på det selv. Det er leger og sykehus der også, hvis det skulle forverre seg. Kan hende det blir styr på flyet pga ubehag, men det er du kanskje forberedt på uansett ;) He he.

Er du veldig usikker ringer du legevakta og hør hva de synes :)

Skrevet

Jeg hadde sett an allmenntilstanden. Er hun kvikk ellers.. spiser og drikker greit? Gir fin kontakt osv? Feber kan jo komme av tenner også? Sjekket om det er koe på gang? Vent å se til i morgen tidlig. Er det helt krise og hun er kjempeslakk må du vel kanskje vurdere å være hjemme. Er hun ok i formen, hadde jeg tatt med en pakke paracet, tutt (til opp-og ned flyvning), god drikkeflaske, + underholdning for flyturen. . (Tegneblokk, ipad)? Lykke til. . Håper det er over i morgen!:-)

Anonymous poster hash: d0c1d...96e

Skrevet

Hadde dratt og tatt med paracet og nesespray for baby på flyet.

Skrevet

Ville tatt en tur til legevakt eller lege i morgen tidlig og sjekket ørene. Er de bra så hadde jeg kjørt på med paracet og dratt

Anonymous poster hash: 4954b...6be

Skrevet

Helt vanvittig å prioritere ferie fremfor sykt barn. Ville du likt å fly med feber?????

Anonymous poster hash: bdd6e...9ff

Skrevet

Jeg ville reist. Er det bare feber? Forkjølelse? Som oftest blir jo unger fort friske igjen, og som mange sier her; de har faktisk både leger og sykehus i utlandet også.

Jeg ville faktisk betenkt meg mer mht ørebetennelse/tett nese osv enn hvis det 'bare' er feber.

Regner med at du har reiseforsikring?

Skrevet

Helt vanvittig å prioritere ferie fremfor sykt barn. Ville du likt å fly med feber?????Anonymous poster hash: bdd6e...9ff

Ungen kan jo bare sove i vogna/på fanget hele turen. Det kan ikke et voksent menneske som skal ut og fly. Og ja, jeg er såpass glad i å reise at jeg nok ikke ville latt meg stoppe av litt feber.

Skrevet

Helt vanvittig å prioritere ferie fremfor sykt barn. Ville du likt å fly med feber?????

Fy søren så dum det går an å være! Jeg kjenner at jeg får mindre og mindre tålmodighet med idiotene her inne.

Anonymous poster hash: 27a0e...fb0

Skrevet

Om barn får feber i syden bytter en selvfølgelig fly og tar noen dager ekstra.

Anonymous poster hash: b5b56...52c
Skrevet

Fy søren så dum det går an å være! Jeg kjenner at jeg får mindre og mindre tålmodighet med idiotene her inne.

Anonymous poster hash: 27a0e...fb0

Ja vel. Du får bare mene at det er ok å drasse en liten med feber til syden. Jeg ville aldri gjort det mot mitt barn og synes det er ganske utrolig at å reise blir satt over syke barn. Hadde jeg vært syk selv ville jeg ha kansellert og ja, da vil det samme gjelde for barnet mitt. Fint at det er leger overalt men poenget er at det ikke er behagelig å fly eller være i høye temperaturer når man har feber.

Skrevet

Helt enig med siste her !! :o lurer på om de er reist ?

Anonymous poster hash: 3f9da...8d8

Skrevet

Jeg fikk beskjed av lege om å reise når min baby hadde luftveisinfeksjon. Jeg avlyste på eget initiativ, jeg var ikke komfortabel med å reise med syk baby. En syk 3-åring feks er annerledes, da kjenner man barnet bedre og kjenner bedre typiske sykdomsforløp for barnet.

Anonymous poster hash: d2a03...6d3
Skrevet

Jeg hadde vært hjemme. Liker å være hjemme selv i rolige omgivelser når jeg er syk.

Skrevet

Forstår jeg det rett når det er en voksen og tre barn som skal reise, også er det ene barnet sykt?

Hadde betenkt meg altså, om det bare er en voksen med kan det bli vanskelig å både ta hensyn til det syke barnet som vil være i skyggen eller på det avkjølte hotellrommet og de to andre barna som vil bade, leke og ha det gøy ute i solen.

Greit at det er leger og sykehus i syden også, men når en voksen drar alene med tre barn kan det bli vanskelig å ivareta alle sammen om det ene barnet blir veldig sykt.

Anonymous poster hash: 2c3ca...aa1
Skrevet

Gi paracet 1 time før flyet letter. Så den virker optimalt. Pass på at barnet suger på flaske, smokk, pupp under leting og landing. Og saltvannspray eller ampuller.

Anonymous poster hash: 17a6e...b93

Skrevet

Jeg hadde nok reist.

Anonymous poster hash: 76afb...ff0
Skrevet

Er det bare en voksen alene med 3 barn? Da ville jeg heller ikke reist.

Skrevet

Ville ikke reist alene med 3 barn og minste syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...