Gå til innhold

Flere med baby med myye luft i magen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Babyen vår har så mye luft i magen. Hun hylgtåter ofte på stellebordet mens hun presser ut luft og avføring stakkar..tydelig at det gjør vondt. Prøver å gjøre litt øvelser vi har blitt vist. Jeg unngår løk, hvitløk, kål og andre ting som kan skspe mye gass, i tillegg til at jeg har gått over til melkefri kost pga mistanke om melkeintoleranse hos snuppa. Spiser mye rent kjøtt og grønnsaker, ser ikke helt hva annet jeg bør kutte ut, for noe må jeg jo spise. Kan det skyldes for mye grønnsaker?

Andre med baby som sliter med luft?

 

Lurer også på hvor mye deres små gråter? Blir de småhysteriske hvis de er sultne og må vente et par min før mor får rigget seg til med puppen?

 

Anonymous poster hash: 89fa3...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat sånn er det her også, babyen din er ikke den eneste som er så utålmodig like før den skal få mat! Hadde de bare skjønt at de får spise om noen sekunder... :P Jeg må ofte legge henne på siden mens jeg tar frem ammeputen, fikser bhen og legger noen kluter rundt, og i de minuttene er hun ofte så hysterisk at det blir vanskelig å få henne til å spise. Men når hun får tak i brystvorten da så suger hun seg virkelig godt til, hehe.

 

Luft i magen har hun også mistenker vi. Hun ligger mye og er veldig urolig, gråter mye, tar beina opp under seg og promper en del etter at jeg har bevegd beina hennes opp og ned/syklet med de i lufta. Fra og med i dag skal jeg kutte ut alt som kan gi luft i magen, så får vi se...

Endret av Pastel Peach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa! Masse luft i magen! Hun prumper noe inmari! Og raper og raper...gurimalla...skal til kiropraktor i morgen. Vil at baby skal være fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja det er så fælt når de gråter av smerte :-/

Jenta vår har mye luft som sagt, men de siste dagene har det vært ekstra mye. .slipper de kjempeprompene i hytt ,g pine, jeg fatter ikke at hun har plass til alt?! Prøver å være flinke med raping, men hun fikk ikke ut så mye rap som hun pleiernå i helga, så kanskje det var derfor ekstra mye luft tok "bakveien". Er ofte redd det er noe jeg har spist, men skjønner ikke hva.... klarer ikke kose meg ordentlug m maten i frykt for at hun skal få vondt.

 

Vanligvis sover hun godt og oftest rolig, men har hun mye luft så vrir hun seg og smågtåter/småhyler i søvne, det er så vondt å høre.

Ellers sover hun stort sett rolig og er bare litt urolig idet hun driver å sovner og våkner.

 

Er deres babyer irriterte på puppen innimellom? Her blir hun irritert innimellom, særlig om kvelden nårvhun har spist mye og puppen er slapp og nok gir litt lite melk.

 

-hi

 

Anonymous poster hash: 89fa3...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja det er så fælt når de gråter av smerte :-/

Jenta vår har mye luft som sagt, men de siste dagene har det vært ekstra mye. .slipper de kjempeprompene i hytt ,g pine, jeg fatter ikke at hun har plass til alt?! Prøver å være flinke med raping, men hun fikk ikke ut så mye rap som hun pleiernå i helga, så kanskje det var derfor ekstra mye luft tok "bakveien". Er ofte redd det er noe jeg har spist, men skjønner ikke hva.... klarer ikke kose meg ordentlug m maten i frykt for at hun skal få vondt.

Vanligvis sover hun godt og oftest rolig, men har hun mye luft så vrir hun seg og smågtåter/småhyler i søvne, det er så vondt å høre.

Ellers sover hun stort sett rolig og er bare litt urolig idet hun driver å sovner og våkner.

Er deres babyer irriterte på puppen innimellom? Her blir hun irritert innimellom, særlig om kvelden nårvhun har spist mye og puppen er slapp og nok gir litt lite melk.

-hiAnonymous poster hash: 89fa3...479

Min kan også bli irritert på puppen, som regel på kvelden, men det kan også skje på dagtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff ja det er så fælt når de gråter av smerte :-/

Jenta vår har mye luft som sagt, men de siste dagene har det vært ekstra mye. .slipper de kjempeprompene i hytt ,g pine, jeg fatter ikke at hun har plass til alt?! Prøver å være flinke med raping, men hun fikk ikke ut så mye rap som hun pleiernå i helga, så kanskje det var derfor ekstra mye luft tok "bakveien". Er ofte redd det er noe jeg har spist, men skjønner ikke hva.... klarer ikke kose meg ordentlug m maten i frykt for at hun skal få vondt.

Vanligvis sover hun godt og oftest rolig, men har hun mye luft så vrir hun seg og smågtåter/småhyler i søvne, det er så vondt å høre.

Ellers sover hun stort sett rolig og er bare litt urolig idet hun driver å sovner og våkner.

Er deres babyer irriterte på puppen innimellom? Her blir hun irritert innimellom, særlig om kvelden nårvhun har spist mye og puppen er slapp og nok gir litt lite melk.

-hiAnonymous poster hash: 89fa3...479

Min kan også bli irritert på puppen, som regel på kvelden, men det kan også skje på dagtid...

Er det som regel når den "ikke strutter"? Her blir hun også innimellom ildsint på dagtid og begynner å tulle og spytte ut puppen

 

 

 

Anonymous poster hash: 89fa3...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hjalp det med fennikelte. jeg drakk, men man kan gi litt direkte til babyen også. hjelper lufta lettere gjennom systemet.

minifom er det noe som heter også.

og så ble det stadig bedre når han ble litt større!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det min reagerte mest på var egg. Ga malt og sviske jevnlig samt masserte magen forsiktig når det var vondt. Gikk over da jeg endelig klarte å kutte ut riktig mat, tok flere uker med prøving før vi fant ut av alt. 



Anonymous poster hash: 1964c...984
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjalp det med fennikelte. jeg drakk, men man kan gi litt direkte til babyen også. hjelper lufta lettere gjennom systemet.

minifom er det noe som heter også.

og så ble det stadig bedre når han ble litt større!

Hvor stor da? "Utålmodig" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det min reagerte mest på var egg. Ga malt og sviske jevnlig samt masserte magen forsiktig når det var vondt. Gikk over da jeg endelig klarte å kutte ut riktig mat, tok flere uker med prøving før vi fant ut av alt. 

 

Anonymous poster hash: 1964c...984

 

 

Min reagerte også på egg, og det var så sinnsykt også! Hun gråt og gråt i timesvis på kvelden (Har aldri skjedd før) og hadde en mørkegrønn, slimete og løs avføring sent på kvelden (Jeg spiste tre egg til frokost :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Huff ja det er så fælt når de gråter av smerte :-/

Jenta vår har mye luft som sagt, men de siste dagene har det vært ekstra mye. .slipper de kjempeprompene i hytt ,g pine, jeg fatter ikke at hun har plass til alt?! Prøver å være flinke med raping, men hun fikk ikke ut så mye rap som hun pleiernå i helga, så kanskje det var derfor ekstra mye luft tok "bakveien". Er ofte redd det er noe jeg har spist, men skjønner ikke hva.... klarer ikke kose meg ordentlug m maten i frykt for at hun skal få vondt.

Vanligvis sover hun godt og oftest rolig, men har hun mye luft så vrir hun seg og smågtåter/småhyler i søvne, det er så vondt å høre.

Ellers sover hun stort sett rolig og er bare litt urolig idet hun driver å sovner og våkner.

Er deres babyer irriterte på puppen innimellom? Her blir hun irritert innimellom, særlig om kvelden nårvhun har spist mye og puppen er slapp og nok gir litt lite melk.

-hiAnonymous poster hash: 89fa3...479

Min kan også bli irritert på puppen, som regel på kvelden, men det kan også skje på dagtid...

Er det som regel når den "ikke strutter"? Her blir hun også innimellom ildsint på dagtid og begynner å tulle og spytte ut puppen

 

 

 

Anonymous poster hash: 89fa3...479

 

 

Jeg har ikke helt skjønt sammenhengen ennå :/ Men jeg tror at det skjer de gangene hun får mat ofte, hvis du skjønner. Jeg har vært dum nok til å gi brystet hvert 15. minutt om hun ville, det skal man egentlig ikke gjøre (De sa det på helsestasjonen...). Så nå venter vi en time mellom hver amming minimum, da er puppen sånn som hun vil ha den, ikke for myk med for lite melk i. Kanskje det hjelper dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde og mye luft frem til 3 mnd, men fikk mme så var ikke noe jeg hadde spist. Vi ga Minifom før hver flaske og da gikk det bra. Når han ble 3 mnd sluttet vi da det er da tarmene blir modne og det gikk helt fint. Om babyen din er under 3 mnd så vil jeg anbefale å prøve Minifom :) 

 

Ang å være sint på puppen så var min det fra ca fødselen da han aldri klarte å få tak eller få noe ut, han skjønte nok ikke poenget med puppen min. Og hadde elendig produksjon så derfor ga jeg opp. Og var ikke vits i å plage han med amming når han ble rasende hver eneste gang og snudde seg bort.

 

Har lest at de kan bli sinte når puppen har både for mye eller for lite melk. Når det er mye kan trykket på melka være kraftig så det er ubehagelig, men da skal det bli gris sånn at man ser det. Da er det lurt å håndmelke litt og så gi puppen til babyen.



Anonymous poster hash: a9fc5...dec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker minifom og har god effekt av det :-) Var mye lyft før vi begynre med det, før det ble litt mindre..nå har det noen dager vært ekstra mye luft igjen, men vet ikke om det skyldes at hun ikke fikk ut så mye rap lørd/sønd i kombinasjon med at hun har vært mye sint på puppen de siste 4 dagene og hyler og hiver seg av/så på/av/på osv..får mye luft inn av å drive sånn. Sent om kvelden er hun vant til pupp og 80-90 ml mme, nå har vi kuttet mme så tror det gjør henne sint at det kommer lite av puppen når hun er sulten. Hun får henge på puppen så mye hun vil, vi forsøker å øke melkemengden her.

men hun er som sagt også ildsint på puppen om dagen, men ikke på samme måte..

 

-hi

 

 

Anonymous poster hash: 89fa3...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lille (6 dager gammel) har også slitt litt med luftsmerter på kvelden/natten. Må begynne å passe på hva jeg spiser/drikker skjønner jeg 😞

 

Har foreløpig bare massert magen hennes litt, "syklet" med bena og prøver å alltid tvinge ut en rap etter måltid. Det med raping på natten syntes jeg er litt utfordrende; hun sovner jo så godt ved puppen - vil jo ikke vekke henne heller 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minifom (dråper som man får kjøpt reseptfritt på apoteket) fungerte som en drøm på babyen vår. Begynte å gi dråpene før hvert måltid da han var ca. 3 uker og slet med mye luftsmerter, og nå som han er 3 mnd har vi kuttet det ut og det går strålende.

 

Var utrolig fint å få tilbake vår harmoniske, lille bebis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minifom (dråper som man får kjøpt reseptfritt på apoteket) fungerte som en drøm på babyen vår. Begynte å gi dråpene før hvert måltid da han var ca. 3 uker og slet med mye luftsmerter, og nå som han er 3 mnd har vi kuttet det ut og det går strålende.

 

Var utrolig fint å få tilbake vår harmoniske, lille bebis! :)

Ti dråper på skje før hver amming? Hvor mange dager før dere merket at det funka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også minifom! Begynte å merke bedring fanske radkt etter oppstart, kanskje etter 2-4 dager. Lar det gå 3t mellom hver gang babyen får dråper før måltid (måltidene i mellom tar vi uten dråper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også minifom! Begynte å merke bedring fanske radkt etter oppstart, kanskje etter 2-4 dager. Lar det gå 3t mellom hver gang babyen får dråper før måltid (måltidene i mellom tar vi uten dråper)

Er det ikke sånn at de ikke anbefaler Miniform lenger? Og hvorfor ikke egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D var før d at man ikke anbefalte minifom! De fjernet d stoffet som var omdiskutert. HS min anbefalte minifom tidligere i sommer.

 

Anonymous poster hash: e6957...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...