Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #1 Skrevet 1. september 2014 Jeg har ett barn som snart blir seks, og venter nå ett barn til. Vennina mi maser på meg om at jeg bare MÅ kjøpe den fine lekegrinda hennes som er veldig fint brukt, men jeg ser ikke helt behovet? Hva brukes den til egentlig? Jeg følte aldri at "nå burde jeg hatt lekegrind" sist jeg var småbarnsmor, men hva er det jeg ikke har fått med meg? Har ting forandret seg kanskje på seks år? Jeg husker at barnet enten sov, spiste eller lå våken under babygymmen sin, eller sprellet på en babymatte da hun var lita. Og da hun begynte å krabbe/gå, ville hun jo utforske, og ikke sitte oppi en lekegrind. Men har på følelsen av at jeg sikkert har gått glipp av noe her, noen med erfaringer? Anonymous poster hash: e74fc...a8b
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #2 Skrevet 1. september 2014 Har ikke brukt lekegrind til mine, har gått helt fint uten. Anonymous poster hash: e3e62...6f0
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #3 Skrevet 1. september 2014 Jeg tror det er undøvendig til ditt bruk, med mindre du har et diger beist av en hund.. Her hadde vi ikke lekegrind til nr en, hadde ikke behovet. Når vi fikk lillebror 2år senere, så meldte behovet seg, det var en grei plass å ha minsten når eldste løp rundt. Sånn at ikke storebror ramlet på baby, og han fikk være ifred.. Men vi klarte oss allikavel uten. Var bare å passe ekstra på, og være på gulvet med de.. Hadde sikkert gjort det enklere å gå på do, men det er jo kun for en liten periode.. Du har jo en 6åring og han skjønner nok at baby ikke kan løpes ned og herjes med.. Anonymous poster hash: 043da...97a
PrinsesseHengepupp Skrevet 1. september 2014 #4 Skrevet 1. september 2014 Aner ikke. Var alene med nr 1, og så heller aldri behovet. Eneste jeg kan tenke meg er om man har hund eller eldre barn som ikke forstår at babyen må få ligge i fred om man må på kjøkkenet en tur, eller på do. Gubben her mener vi bør vurdere det pga hundene, men jeg har sagt at vi i såfall får skaffe når behovet melder seg. Kjøper ingenting før det trengs.
☆☆☆ Skrevet 1. september 2014 #5 Skrevet 1. september 2014 Hadde ikkje behov for med nr 1, men med nyfødt og ei under to var det greit å "beskytte" babyen mot ei begeistra og uforsiktig storesøster. No er minsta 9 mnd og grinda blir brukt til oppbevaring av leiker.
Nettisen:) Skrevet 1. september 2014 #6 Skrevet 1. september 2014 Vi har aldri hatt behov for lekegrind. Kjenner i grunnen Ingen som har lekegrind.
*Miss Marple* Skrevet 1. september 2014 #7 Skrevet 1. september 2014 Vi har hatt lekegrind til alle barna og det var det de fant roen til å pusle med lekene sine. Det var kanskje snakk om å bruke grinden max 20-30 min og dag og ikke sammenhengende. Men det var en grei plass å samle lekene og om det skjedde at jeg var nødt til å gå fra litt (på do eller redde noe fra komfyren) var det greit å vite at lille var trygg selv om han/hun kanskje var rasende ;)med fyringsovn i stuen var det aldri snakk om å forlate baby i 5 sek uten tilsyn, selv med grind foran ovnen. Vil ikke si at lekegrind er absolutt nødvendig, men en av de tingene som er kjekt å ha.
Dama på bygda Skrevet 1. september 2014 #8 Skrevet 1. september 2014 Hva er problemet med et digert beist av en hund? Ikke alle hunder spiser babyer til lunsj. Min liker bedre vanlig mat faktisk.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #9 Skrevet 1. september 2014 Vi har ikke hatt lekegrind, men ser at ei venninne har brukt si til å legge babyen i på dagtid. Så det vurderer jeg, at barnet skal leke i den ser jeg ikke for meg blir nødvendig. Anonymous poster hash: 77d99...866
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #10 Skrevet 1. september 2014 Hadde det med nr en, men brukte den aldri. Den ble brukt til oppbevaring av leker her også. Begynte å bruke den da han ble mobil, men det var jo ikke noe gøy å bli spærret oppi der. Fikk nr 2 da eldste var 2,5 år. Han har aldri vært til fare for babyen, så har ikke hatt noe behov for det. Nå er babyen 6 mnd å kryper rundt, ville nok ikke vært i lekegrinda uansett. Anonymous poster hash: 416fe...62a
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #11 Skrevet 1. september 2014 Hadde til første , siden vi hadde hund som vi ikke stolt helt på. Kvittet oss med lekegrinden, når vi fikk komplisert hunden. Anonymous poster hash: 53d1a...710
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #12 Skrevet 1. september 2014 Jeg hadde ikke klart meg uten. Her er det veldig gulvkaldt, så i lekegrinda fikk babyen ligge lunt og godt. I tillegg slapp jeg å bekymre meg for at babyen skulle bli tråkket på av de andre barna! Fin plass å legge babyen til dupp på dagtid også. Nå er den oppbevaringsplass for leker, så etter et år nå skal den bli skrudd ned. Anonymous poster hash: b3899...517
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #13 Skrevet 1. september 2014 Lekegrinda brukte vi masse! Trygg, avgrenset plass for et lite knøtt. Ingen leker som forsvant, fikk være i fred. Hos oss lå ungene som babyer i lekegrinda og pludret og lekte, sov seg en dupp, og så kjekt å ha sprinklene å holde i når man skulle lære å reise seg, da! Vi brukte lekegrinda fram til minsta var ca 1 1/2 år. De siste par-tre månedene nesten bare til oppbevaring av leker. Anonymous poster hash: 399fa...b0f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #14 Skrevet 1. september 2014 Jeg brukte den mye til mine barn, men så hadde jeg dem også med meg på jobb og måtte være sikker på at de ikke kom i veien for trucer og traktorer. Anonymous poster hash: c7a3b...06a
Plutselig_gravid Skrevet 1. september 2014 #15 Skrevet 1. september 2014 Jeg har hatt lekegrind til alle mine. Et must! Jeg har brukt den som "barnevakt" når jeg skal på do, eller når jeg har vært alene og har vært opptatt med stell av storesøskene (som ikke var særlig store). Og for at baby skulle få litt fred fra mosekoseren på 2 år. Er vel kun med nr 2 den ikke ble brukt noe særlig. Hun var så rolig av seg så hun satt på en flekk på gulvet og kunne sitte der i "timesvis" med samme leken. Nr 1 hadde et ekstremt aktivitetsnivå og jeg måtte fotfølge han overalt. Type klatre på toppen av hylleseksjonen før han kunne gå. Lagde trapper ut av skuffene... Han satt aldri i ro å lekte. Bare krøp rundt og rundt, dro i ledninger, stikkontakter osv. Da var det godt å kunne putte han i lekegrinden og legge beina på bordet i 3 min. Var bare synd han hoppet/klatret/kastet seg over grinden i en alder av 9 mnd....
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #16 Skrevet 1. september 2014 Vi brukten den, vi bodde slik at det ikke var mulig med lur i vogn så dagduppene ble tatt i lekegrinden. Det var også et trygt sted å putte babyen dersom jeg trengte frie hender, han ble nemlig mobil veldig fort og hatet både vippestol og bæresele. Buret som vi kalte det var også en grei måte å beskytte babyen mot katten og (egentlig mest) omvendt. Den ble aldri brukt lang tid om gangen, for jeg syntes det var best å la babyen utforske så fritt som mulig, men skal man på do, er det greit å slippe å stresse med at poden kanskje har klatret på sofaen eller spiser kattesand. Har en venninne som bruker det mye mer, men babyen hennes er veldig lite aktiv og trives godt i grinden med lekene sine. Anonymous poster hash: fbae3...18b
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #17 Skrevet 1. september 2014 Har 3 barn og har aldri hatt behov for lekegrind. Anonymous poster hash: 26e56...aa8
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. september 2014 #18 Skrevet 1. september 2014 Jeg hadde det til nr 1 fordi jeg tenkte at sånn måtte jeg ha... Den ble lite brukt. Nå har jeg kjøpt en sånn mygate-grind til nr 3, som brukes ene og alene til å stenge for terassen når vi er ute. Kommer og til å bruke den rundt peisen til vinteren, men som grind har jeg aldri hatt behovet for den. Kommer til å bruke den ute neste år også. De er fine, og holder seg i pris så den kan selges uten så altfor stort tap
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #19 Skrevet 1. september 2014 Har også tre barn og heller aldri sett behovet for lekegrind. For hvert barn har vi også sikret huset mindre og mindre. De fleste sikkerhetsprodukter er unødvendige. Til siste barn brukte vi kun trappegrinden. Man bør heller leve et "barnevennlig" liv i et hjem som er innredet på barnas premisser i noen år. Og vi har hatt aktive barn så det holder! Anonymous poster hash: b21fb...f8a
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #20 Skrevet 1. september 2014 Hadde det kun på nr 2, pga vi hadde stor boxer, var redd for han skulle løpe og snuble i babyen 😂 Anonymous poster hash: bde1e...5ab
Hjertefru Skrevet 1. september 2014 #21 Skrevet 1. september 2014 Jeg har hatt lekegrind til alle mine. Et must! Jeg har brukt den som "barnevakt" når jeg skal på do, eller når jeg har vært alene og har vært opptatt med stell av storesøskene (som ikke var særlig store). Og for at baby skulle få litt fred fra mosekoseren på 2 år. Er vel kun med nr 2 den ikke ble brukt noe særlig. Hun var så rolig av seg så hun satt på en flekk på gulvet og kunne sitte der i "timesvis" med samme leken. Nr 1 hadde et ekstremt aktivitetsnivå og jeg måtte fotfølge han overalt. Type klatre på toppen av hylleseksjonen før han kunne gå. Lagde trapper ut av skuffene... Han satt aldri i ro å lekte. Bare krøp rundt og rundt, dro i ledninger, stikkontakter osv. Da var det godt å kunne putte han i lekegrinden og legge beina på bordet i 3 min. Var bare synd han hoppet/klatret/kastet seg over grinden i en alder av 9 mnd.... ..eller som min, bygger trapp av lekene sånn at han kommer seg ut
amandine Skrevet 1. september 2014 #22 Skrevet 1. september 2014 Vi brukte og elsket lekegrind til minstemann, fordi han skulle kunne leve trygt når storebror kom hjem fra første klasse med alle kompisene. Da kunne jeg slappe av mens jeg laget mat og hjalp med lekser i trygg forvissning om at selv om noen skulle glemme å lukke trappegrinden (eller rett og slett glemme lillebror som ålte rundt som en ojoj allerede tre-fire måneder gammel) så var han trygg. De andre ungene har ikke trengt, for de hadde enten for små eller for store søsken til at det har vært tema. Men frem til lillebror var et knapt år var den super. Funket fint som fengsel også, all den tid han løp rundt før han var 8 mnd gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå