Gå til innhold

Soving eller ikke i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 2 år som er et mareritt å legge i kvelden, og kan gå flere timer føre han endelig sovner. Både han og jeg blir sliten og grinete av dette, noe som forplanter seg i barnehagen igjen.

Men i går fikk han ikke sove på dagen,( noe han gjør i barnehagen hver dag)og jammen la han seg ikke 18.30 og sov til 07.30 i dag, altså normalt for en 2 åring.

Sa dette til barnehagen i dag, at han ikke skulle sove på dagen. JOOOO han må jo det, fordi han blir så survete og trøtt her ut på ettermiddagen...! Javel... men det har kanskje noe med at han ikke har fått den søvnen han skal?

Virket som de ikke ville skjønne. Hva gjør jeg?

Jeg vil nemlig ha en blid unge og få kvelden alene og tid til de andre barna :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge sover han når han sover på dagen da?

Er det mulig å bare kutte litt ned på sovingen, at han f eks bare sover 30 min.

Anonymous poster hash: 77de0...06b
Skrevet

Bhg skal følge det du vill, de får aktivisere han når han blir trøtt ( mulig han kan slappe av i ca 15-20min) men ikke sent på ettermiddagen, min jente begynte slik som din gutt og bhg var heldigvis enig om at da var det best og slutte med soving.

Det tar ett par tre dager og venne han helt til og slutte men gud så godt det er med blide barn som legger seg på kvelden.

Skrevet

De lar han sove 1-2 timer siden han er sååå trøtt! Har bedt de om å kutte ned, og kan ikke huske at de andre barna sov så lenge i barnehagen.

Men ungen blir jo trøtt, siden han ikke får nok søvn. Skal bli spennende å hente han i dag, og se om han har sovet eller ikke.

Skrevet

Bhg skal følge det du vill, de får aktivisere han når han blir trøtt ( mulig han kan slappe av i ca 15-20min) men ikke sent på ettermiddagen, min jente begynte slik som din gutt og bhg var heldigvis enig om at da var det best og slutte med soving.

Det tar ett par tre dager og venne han helt til og slutte men gud så godt det er med blide barn som legger seg på kvelden.

Ja ikke sant. Var nesten rent uvant i går, da han la seg frivillig og sovnet. Brått fikk jeg hele kvelden for meg selv :) Hvor gammel var din jente da hun sluttet å sove i barnehagen? Så jeg ikke er helt på jordet ang min.

Skrevet

Det er for mye han må kutte ned helst helt ut med soving, det vill rette seg når han får sove i rett tid på kvelden.

Skrevet (endret)

Det er for mye han må kutte ned helst helt ut med soving, det vill rette seg når han får sove i rett tid på kvelden.

Hun var ca 2, tett over.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Min nærmer seg 2 1/2 år og er på tide. Skjønner at de i barnehagen synes det er greit med en stille stund når alle sover der. Fått inn mye smått fra aug og gleder meg til han begynner på stor avdeling :)

Skrevet

Min nærmer seg 2 1/2 år og er på tide. Skjønner at de i barnehagen synes det er greit med en stille stund når alle sover der. Fått inn mye smått fra aug og gleder meg til han begynner på stor avdeling :)

Om han er den eneste som ikke sover kan han ikke få være sammen med de "store" barna en stund når de andre sover, virker som bhg din fokuserer på problemer istede for løsninger.

Skrevet

JA så enig med deg!! Tok dette nemlig opp i våres også, men så kokte de det hele bort i kålem. Skal tilfeldigvis til HS neste uke, og nevne dette der. Mulig hun kan hjelpe meg litt med dette. Er til vanlig ikke en tafatt mamma, men snakker for døve ører virker det som! Baaah!

Skrevet

Mine sluttet å sove i bhg en stund før de ble to. Før det trappet vi litt og litt ned, til 30 min, ikke sove etter 13 osv. Nettopp pga drt du beskrev, en unge som ikke sovnet på kvelden. De må jo høre på deg selv om det er enklere for dem at han sover.

Anonymous poster hash: 6d4e4...e1b

Skrevet

Skal gi dem en sjanse i dag, for se hvordan han er når jeg henter han. Og hvordan han er i kveld. Er mye alene med han og det tærer på en ung fyr som nekter å sove om kvelden. :(

Skrevet

Mi på 2 1/2 slutta med soving i bhg etter påske (var då 2 år 1 mnd). Mest fordi det var umulig å få ho til å sove der. Etter at dei større har byta avdeling er ho den einaste (?) som ikkje søv, ho er då ute med storbarnsavdelingane medan dei andre på småbarn søv.

Skrevet

Det skal jeg jammen si i morgen. At han heller får leke med de stor, enn å sove. :)

Skrevet

Dette er det jo du som bestemmer, ikke bhg! Vær tydelig med de. Jeg har en som sov til hun var nesten fire og en som sov til han var 2.5. Barn er forskjellig.

Skrevet

Hurra :) Han sov ikke noe i barnehagen, men gud så mye om & men når jeg hentet han.....! "Han er sååå trøtt, sutrete m.m "

OK.. det gir jeg blaffen i ja, for nå er ungen nyvasket og klar for sengen. Trøtt som en dupp her. Måtte han få 13 timers søvn i natt også. Står gjerne opp kl 06.00 om det er det som skal til for at han sovner normalt om kvelden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...