Gå til innhold

Dere med hund som også har naboer med hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelper dere hverandre noe med lufteturer?

F.eks. at dere lufter begge hundene annen hver dag eller noe sånt?

Vurderer å spørre naboen om vi skal begynne med noe sånt. Det er jo en vinn-vinn: hundene får morsommere turer og vi slipper å gå tur fullt så mange ganger hver dag.

Anonymous poster hash: 0cf02...e50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Våre hunder er bitre fiender. Men hadde de gått overens hadde jeg spurt for lenge siden. Om det så bare var meg som tok med naboens hund så ville det uansett være en bonus for min hund.

Synes slike løsninger er hyggelige.

Der jeg bodde før var vi fire venninner som var naboer. Vi byttet hunder og passet for hverandre.

Veldig praktisk, første hjem fra jobb tok alle med i skogen.

Anonymous poster hash: d2aad...015

Skrevet

Jeg kan hjelpe til i ny og ne ved behov, men ønsker ikke en fast avtale. Mest fordi vår hund ofte blir luftet av min mor på dagtid g da ikke får noen lang tur på ettermiddagen.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn, hunden er ikke en  byrde. Dessuten vil jeg ikke være bundet hverken den ene eller den andre veien.

Anonymous poster hash: 70d64...0d6
Skrevet

Det er ikke snakk om at hunden er en byrde, men dersom hundene liker hverandre er det jo bare positivt for dem. De er jo flokkdyr og elsker å være sosiale.

Og så får man litt bedre tid selv en morgen eller to hver uke, eller en ettermiddag iblant.

Jeg syns det kan være en god ide - selv om det selvsagt bør være rom for fleksibilitet.

Anonym 2 - det hørtes jo supert ut med ordningen du og dine venninner hadde!

hi

Anonymous poster hash: 0cf02...e50
Skrevet

Nei, ville ikke latt noen andre luftet min hund. Folk har forskjellige måter å oppdra hunder på og jeg vil være den som bestemmer hva som er ok og ikke. I så fall måtte nabo vært ganske god på oppdragelse og reaksjoner. Ville ikke at hun hund skulle blitt ødelagt av at nabo for eksempel reagerte feil hvis min hund ble angrepet av en løs og aggressiv hund.

Anonymous poster hash: a5215...855

Skrevet

Kunne ikke ha falt meg inn!!! Har mange nære naboer med hund men tanken har aldri slått meg! Uhørt!

Skaffer man seg hund så tar man seg også av den selv!

Anonymous poster hash: b341b...88d

Skrevet

Nei, fordi vår hund er veldig knytta til oss og hadde blitt stressa om noen andre kom og så gikk fra ham igjen. Vi må si en frase og gi ham noe godt og ha veldig solid rutine på å gå fra ham. Han elsker andre hunder, men er ung og litt vel gira, så vi ville også vært veldig redde for om vedkommende gjorde ting "riktig", altså positiv trening når han vil noe han ikke får lov til.

Har en nabohund, men selv om min vil hilse høres hun ut som hun vil ta liv av ham, så det blir nok ikke noe av.

Anonymous poster hash: 9ad9b...128
Skrevet

Nei jeg har en stor hund som krever mye disiplin på tur. Så kan ikke slippe henne på tur med hvem som helst dessverre. Ellers hadde det Vært ålreit med en slik ordning.

Anonymous poster hash: bfc89...083

Skrevet

Jeg hadde likt det :-) Jeg er stort sett hjemme på dagtid fordi jeg er student, men jobber helger så kunne byttet på å gå tur. Det har ikke noe med at jeg ikke tar ansvar for min egen hund å gjøre, men jeg vil helst gå tur med to samtidig da vi etterhvert vil ha to så da får jeg prøvd det.

Skrevet

Har chihuahua og naboen har st. Bernardshund, så det hadde nok bare blitt travelt;)

Anonymous poster hash: cbe13...8a6

Skrevet

Her hadde det ikke gått tror jeg.. Ville ikke hatt det på meg at jeg måtte ut med hundene.. Noen dager så jobber jeg kvelden og tar hunden på dagen, mens andre ganger er det omvendt. Noen ganger får min en kort tur på ettermiddagen og en lengre på kvelden.

Men.. Vi går ofte tur sammen på kveldene når ungene våre sover. Fint med selskap på turen.

Anonymous poster hash: 9ad2b...dc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...