Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #1 Skrevet 31. august 2014 Hei. min 11 år gamle gutt er så lei seg hver søndag og gråter fordi han må på skolen i morgen. men i dag lot jeg han ligge der alene og gråte . han visste at jeg kom til å si natta og gå ut i dag. men får så vondt av han er jeg slem ? kan han ta skade av dette ? Anonymous poster hash: 18fc1...8fc
smurfis Skrevet 31. august 2014 #3 Skrevet 31. august 2014 Hvorfor lar du ham ligge i senga å gråte alene? Er det trass fra hans side eller er det noe/noen som plager ham på skolen?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #4 Skrevet 31. august 2014 Gå og legg deg i senga og gråt selv trollmor. Anonymous poster hash: 9496c...512
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #5 Skrevet 31. august 2014 Det han evt kan ta skade av er jo hvordan han har det på skolen. Om skolehverdagen er så grusom for han at han ligger og gråter hver søndag kveld fordi han gruer seg til en ny uke kan han ikke ha mye fine uker.... Jeg ville nå virkelig prøvd å hjelpe han. Hvorfor har han det fælt på skolen, blir han mobbet, sliter han faglig eller er det noe annet? Det er jo her du må hjelpe han, for at en 11-åring gråter og gruer seg til skolen er jo ikke normalt (jeg har en 10 og en 13 åring selv, og selv om de kan blir både lei av skolen og ha perioder de synes det er gørr har de aldri noen gang grått fordi de gruer seg) Anonymous poster hash: add49...412
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #6 Skrevet 31. august 2014 Å nei! Stakkars gutt! Har dere funnet ut hvorfor han gruer seg sånn? Snakket med skolen? Har han nære venner? Er det det faglige eller det sosiale som plager han? Så grusomt det må være å grue seg sånn til hverdagen sin Anonymous poster hash: 5bfbd...5e9
Isola&Lille+julegave Skrevet 31. august 2014 #7 Skrevet 31. august 2014 Men i alle!?!? Du må jo selvfølgelig snakke med han om det som er vondt og vanskelig og gjøre alt du kan for st han skal få det bedre!! Ikke la han ligge å gråte alene og bare ignorere at han har det vondt!
Marriet Skrevet 31. august 2014 #8 Skrevet 31. august 2014 Kjære vene. Har det slått deg at du burde finne ut årsaken til hvorfor han gråter på søndager fordi han ikke vil på skolen? Hvis han plages med noe på skolen da er du faktisk slem.
Appelsindyret Skrevet 31. august 2014 #9 Skrevet 31. august 2014 Hvorfor gråter han vær søndag fordi han skal på skolen på mandagen da? Er det noe på skolen som er ugreit? Er det noe dere som foreldre kan hjelpe ham med?
[email protected] Skrevet 31. august 2014 #10 Skrevet 31. august 2014 Jeg har selvfølgelig snakket utrolig mye med han om dette !! også snakket med skole og helsesøster og psykolog. han har ingen problemer på skolen. han har venner , blir ikke ertet . og er flink i fag. han bare vil ikke Være hjemmefra. han vil helst Være hjemme med meg. Han ligger på søndagskveld og graver seg ned og er negativ og gråter. pågått lenge. nå prøver jeg ut det at han kan snakke med meg tidligere på kvelden om dette så mye han vil. men ikke i senga når det er leggetid. fordi han da ikke sovner før 2-3 om natta. og alt blir tristere og verre fordi han også er så trøtt. pluss mandager blir jo verre fordi han ikke har fått nok søvn.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #11 Skrevet 31. august 2014 Hva med ¨å lehge seg og stå opp likt i helga som i uka slik at han blir trøtt også på søndag kveld? Husker selv jeg pleide å ligge i timesvis før jeg sovnet, kan jo hjelpe med lav musikk.. Anonymous poster hash: 07e29...96e
Marriet Skrevet 31. august 2014 #12 Skrevet 31. august 2014 Jeg har selvfølgelig snakket utrolig mye med han om dette !! også snakket med skole og helsesøster og psykolog. han har ingen problemer på skolen. han har venner , blir ikke ertet . og er flink i fag. han bare vil ikke Være hjemmefra. han vil helst Være hjemme med meg. Han ligger på søndagskveld og graver seg ned og er negativ og gråter. pågått lenge. nå prøver jeg ut det at han kan snakke med meg tidligere på kvelden om dette så mye han vil. men ikke i senga når det er leggetid. fordi han da ikke sovner før 2-3 om natta. og alt blir tristere og verre fordi han også er så trøtt. pluss mandager blir jo verre fordi han ikke har fått nok søvn. phjooo... Jeg blei alvorlig bekymra! Så bra at dere har og fremdeles snakker sammen om det. Videre har jeg ikke noen gode råd dessverre, annet enn at det bør og jeg håper det finnes en metode man kan få han til å forstå på en fornuftig måte at han faktisk må på skolen og ikke kan være hjemme med deg. Vond situasjon for dere begge dette...
[email protected] Skrevet 31. august 2014 #13 Skrevet 31. august 2014 ja det er vondt. Men han trives vel bedre hjemme bare. Men ja han må jo på skolen , sånn er det bare. han må jo få utdannelse ! Fordi om jeg gjerne skulle hatt han her med meg så han slapp de vanskelige følelsene. Er bare såå redd dette er skadelig. Takk for svar .
[email protected] Skrevet 31. august 2014 #14 Skrevet 31. august 2014 ja det er vondt. Men han trives vel bedre hjemme bare. Men ja han må jo på skolen , sånn er det bare. han må jo få utdannelse ! Fordi om jeg gjerne skulle hatt han her med meg så han slapp de vanskelige følelsene. Er bare såå redd dette er skadelig. Takk for svar .
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #15 Skrevet 31. august 2014 Kan jo være han kjenner på tidsklemma? Har han mye å gjøre etter skoletid også? Kanskje han føler veldig press (ala flinkis ungdommene som det har vært en del om i media nå). Anonymous poster hash: 07e29...96e
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #16 Skrevet 31. august 2014 Har du fått noen tips av de som jobber med han om hvodan du bør håndtere dette? Anonymous poster hash: 07e29...96e
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #17 Skrevet 31. august 2014 Min lillebror var også sånn. Mamma kom da på det forslaget om å be en klassekamerat med hjem og han ble på bedre humør av det og ble mer gladere i hverdagen.. Anonymous poster hash: 6d4e7...f72
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #18 Skrevet 1. september 2014 Vet du om han er bekymret for deg? Siden han helst vil være hjemme med deg? Har det skjedd noe stort eller lite rett før han begynte å gråte om søndagene? Vil han være hjemme for å passe på, eller vil han helst bare være hjemme og kose seg sammen med deg? Bare tenker høyt. Håper dere finner ut av det snart. Det er ikke noe godt hverken for mammahjertet eller for gutten å ha det sånn. Anonymous poster hash: 4ed16...ba6
[email protected] Skrevet 1. september 2014 #19 Skrevet 1. september 2014 nei ikke akkurat tidsklemma heller , jeg er hjemme med småsøsken og vi stresser ikke her egentlig. men det med at han vil passe på meg det er nok en ting , prøver fortelle han at jeg klarer meg helt fint alene. at han bare skal passe på seg selv. etter mye tenking og jobbing med dette så tror jeg at han syntes det er mer komfortabelt hjemme , slipper vanskelige følelser og situasjoner rett å slett. Derfor enda viktigere at han er på skolen for å bli vant til "livet" . men det er vanskelig for oss ! snakket om det nå i dag , og det var fælt i går sa han , men det funket jo bra og ikke ligge med han å la han snakke seg ned på en måte. han sovnet jo fortere så.
[email protected] Skrevet 1. september 2014 #20 Skrevet 1. september 2014 Min lillebror var også sånn. Mamma kom da på det forslaget om å be en klassekamerat med hjem og han ble på bedre humør av det og ble mer gladere i hverdagen.. Anonymous poster hash: 6d4e7...f72 han har besøk noen ganger , når han vil , han har venner ! men er ikke så interessert i å Være med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå