Gå til innhold

Nå i disse lusetider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagen etter hårvask, er det da vanlig å finne rusk i hodebunnen til barnet? Små svarte prikker som for et utrenet øye ser ut som lus. 

Eneste grunnen til at jeg ikke tror det er lus, er fordi de ikke beveger seg. 

Er det andre måter å kjenne igjen lusene? 

Finner du rusk i barnets hodebunn?

Anonymous poster hash: 7dba5...4e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp elektrisk luskam, så slipper du å tvile.

Anonymous poster hash: feacb...942

Skrevet

lusene ser du, men eggene i min datters hode( hun har lus nå) de er svarte , de henger fast på hårene. det er ingne levende lus lenger, pga kur idag. men det er masse egg enda.... ughhhhh. de må få lov å klekke visst nok, så vi må kamme henne hver eneste dag, for å blir kvitt dritten...

jeg har dratt av en del av de da. men de er helt klistret fast 

Skrevet

lusene ser du, men eggene i min datters hode( hun har lus nå) de er svarte , de henger fast på hårene. det er ingne levende lus lenger, pga kur idag. men det er masse egg enda.... ughhhhh. de må få lov å klekke visst nok, så vi må kamme henne hver eneste dag, for å blir kvitt dritten...

Eggene er ikke svarte...de er nesten blanke.

Anonymous poster hash: aadb6...84f

Skrevet

Tenkte akkurat det samme som deg, men kom frem til at det sorte i hodebunnen var sand rett og slett... Hadde lekt i sandkassa siden sist hårvask. Satt ikke fast på håret, og ikke noe lus. Gikk bort med hårvask.

Anonymous poster hash: 1121b...193

Skrevet

eggene er hvite, ligner på hårrota om du drar ut med rot, og litt nedpå hårstrået, ca 1 cm. de er limt godt fast.

i disse lusetider Nbefales fletter ug annet for å unngå smitte, samt kort gutte hår.

Anonymous poster hash: 33f59...4c8

Skrevet

Har snauklipt sønnen min med laveste innstillingen på hårklippemaskinen! Livredd for lusa så håper skikkelig guttekort hår hjelper for å unngå det..

Anonymous poster hash: 64c2d...05a

Skrevet

Eggene er ikke svarte...de er nesten blanke.

Anonymous poster hash: aadb6...84f

Eggene er svarte jo-- eller mørkebrune... jeg har dratt av mange fra hårstråene hennes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...