Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #1 Skrevet 31. august 2014 Noen med bipolare lidelse type 2 her? Hvordan ser livet ut, spesielt mellom periodene? Føler dere dere helt "normal" følelsesmessig mellom periodene, eller er dere mye slitne, føler dere trist og slitne, og hvor ofte kommer de hypomane og depressive periodene? Hvor dype red e depressive periodene? Og hvordan har deres lege skilt bipolar mot emosjonell ustabil personlighesforstyrrelse og og ptsd? Anonymous poster hash: 6541b...fe0
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #2 Skrevet 31. august 2014 Det finnes mange tråder om dette her allerede, har svart i flere av dem. Du finner mye om du søker. Min diagnose ble stilt av psykolog og av psykiater, ikke av legen min. De andre tingene du nevner var ikke aktuelle differensialdiagnoser for meg da jeg ikke har symptomer på disse. Det er ingen tvil om at bipolar er riktig i mitt tilfelle. Jeg er stort sett alltid sliten, til en viss grad svinger det hele tiden. I perioder har jeg vært veldig syk, med innleggelser, elektrosjokk osv. I andre perioder har jeg det bedre, men da bekymrer jeg meg mye for at jeg skal bli syk igjen så har det uansett ikke så bra da heller. Ting er bedre når jeg har forutsigbarhet og faste rutiner, og eliminerer stress så godt som mulig. I perioder fungerer jeg fint både ute og hjemme, i andre perioder fungerer jeg knapt hjemme og går ikke ut. Svingningene kom jevnlig med intervaller på tre måneder før jeg fikk behandling. Etter det har hypomane perioder blitt sjeldne, men depressive perioder lengre og tyngre. Etter jeg fikk enn y type behandling har jeg blitt gradvis bedre, men det er fremdeles vanskelig å ha kontroll på sykdommen (vet ikke om det noen gang blir mulig)... Anonymous poster hash: f8163...b16
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #3 Skrevet 31. august 2014 Diagnosen kan vel ikke bli stilt av fastlege? Her måtte det både overlege (innen psykiatri) og annen psykiater til for å stille diagnose. Legene skiller enkelt mellom de forskjellige lidelsene. Ta kontakt med fastlege om henvisning videre om du mistenker noe, eller legen fatter mistanke om du forteller hvordan du føler det. Anonymous poster hash: 51f01...52e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå