Gå til innhold

Er jeg uansvarlig som ikke drar på legevakta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 2 år har slitt litt med hodepine og for akkurat 1 mnd siden var vi på legevakta og sendt videre til sykehuset pga sterk hodepine,høy feber på 1 time (40grader) og oppkast en gang. vi ble sendt hjem igjen og skal inn og få tatt EEG. Idag skjer det igjen...

Kl 13.00 startet det med sterk hodepine og slapphet/blek. Sov noen timer og var litt bedre når hun våknet. Kl 16.00 kaster hun opp og er slapp. Kvikner litt til og spiser litt. Kl 18.00 gråter henne og får hodepine igjen, og kaster opp. Nå ligger feberen på 38.5. Har ringt legevakt som mener de ikje får gjort så mye bortsett fra å Evt sende oss videre til sykehuset. Hun ligger å sover nå og vil helst ikke dra hun ut nå. Føler jeg løper ned legene :(

Anonymous poster hash: 705cd...324

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok heller løpt ned en gang for mye enn en gang for lite.

Hvis dette gjentar seg stadig så må de jo nesten bare fremskynde utredningen.

Jeg hadde heller tatt en innleggelse på sykehuset enn å være usikker.

Anonymous poster hash: a91fc...08a
Skrevet

Hun bør legges inn. Minner om trykkforandringer i hjernen. Rart legevakt ikke ba dere komme med en gang.

Anonymous poster hash: 98935...ea0

Skrevet

Så lenge feberen ikke er høyere, så ser jeg ingen grunn til å dra på legevakten. Hun er jo under utredning, og det er ikke så mye de kan gjøre for henne på legevakten.

Anonymous poster hash: 42cd8...6e3
Skrevet

Ja, jeg ville dratt til legen. Høres skummelt ut, og hvis legevakten kan sende dere til sykehuset, er jo det kjempebra. Du løper ikke ned legene når dere er der to ganger på en måned.

Skrevet

Ville ikke gamblet med helsen. La de få dere innlagt på barneavd og finne ut hva som forårsaker disse symptomene.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: fe5e2...c39

Skrevet

Jeg hadde latt hun sove og om hun våkner og fremdeles har store smerter og feber hadde jeg reist på legevakten.

God bedring.

Anonymous poster hash: 1b272...ec9

Skrevet

Ikke hvis de på legevakta mener dere kan være hjemme. Blir hun enda verre og feberen stiger kraftig hadde jeg ringt igjen for en ny vurdering. Dette høres veldig ut som migrene anfall stakkars :(

Skrevet

Hun bør legges inn. Minner om trykkforandringer i hjernen. Rart legevakt ikke ba dere komme med en gang.

Jøye meg, det var da også en diagnose å stille uten å ha sett barnet. Bruker trykkforandringer i hjernen å gi feber?

Skrevet

Hun lå i senga istad og da gikk det greit,med engang hun sto på beina gråt hun og tok seg til hode og kastet opp. Hun damen på legevakta mente at jeg måtte se om det var nødvendig med akutt legehjelp. Jeg lar hun sove nå og drar heller inn om hun våkner med store smerter. Det gjorde hun sist gang. Jeg nevnte migrene til legene på sykehuset sist og de sa det var sjeldent at så små fikk det,de vil heller utrede for epilepsi.

Skrevet

Jøye meg, det var da også en diagnose å stille uten å ha sett barnet. Bruker trykkforandringer i hjernen å gi feber?

Kanskje hun har et barn som har hatt dette? Tanken slått deg? Har selv hatt et barn med slike symptomer og operert på Riksen.

Skrevet

Huff hvordan undersøkelser ble gjort for å finne ut om det var trykk i hjernen?hadde barnet ofte hodepine?

Skrevet

Man kan vel ikke ringe direkte til sykehuset siden vi var der for 1mnd siden og hun følges opp av habiliteringen der?

Skrevet

Nå er feberen på 39.5 og hun har vært våken 2gr,nå sist klaget hun på hodevondt og kastet opp igjen,virket som om hun ble bedre i hode etter at hun fikk kastet opp. Nå har hun fått en paracet og sover.

Skrevet

Hvis du selv ikke føler deg komfortabel ville jeg reist.

Anonymous poster hash: 40a1c...5be

Skrevet

Hadde ikke latt legevakten vurdere noe sånt over telefon, og hadde slett ikke latt et forum vurdere det via internett. Dra til sykehuset, så får dere sjekket det ordentlig! Better safe than sorry.

Skrevet

Jeg ville fått dette undersøkt uten opphold, i kveld, nå... :P Hilsen lege

Anonymous poster hash: f45f0...6a7
Skrevet

Merker jeg blir engstelig for jenta di, jeg, og jeg hadde ikke klart å sitte hjemme hvis jeg var mammaen hennes. :/

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Ja, enig at det var en voldsom diagnose å foreslå uten å ha undersøkt jenta, men når det er sagt så kan man ha feber ved økt intrakranielt trykk, som f.eks i de tilfeller hvor årsaken er encephalitter, meningitter osv (infeksjoner mao).

Skrevet

Jeg hadde vært på vei til legevakt/sykehus med en gang jeg fikk tilbudet. Ville gjort alt som sto i min makt for å finne ut hva det var og eller kunne gjøre noe med det. Kanskje gjør de noe for å komme nærmere et svar litt før planlagt om dere blir innlagt.

Lykke til! :)

Skrevet

Ingen som kan stille en sikker diagnose verken på nett eller over telefon, så dra!! Hun er 2 år, umulig å skille mellom alvorlig eller ikke uten en grundig undersøkelse.

Skrevet

Tenker litt omgangssyke siden hun har kastet opp 3gr nå,men hun har hatt sterk hodepine og ikke orket å leke noe særlig Idag. Har ligget mye på sofaen. Hun ligger i min seng i natt så jeg får fulgt med henne. Om hun våkner mer nå og klager på hodet så drar jeg. Bare så dumt vi må innom legevakt først.

Skrevet

Ring barneklinikken så slipper du legevakt!

Anonymous poster hash: d4b59...cd8

Skrevet

Hvis hun har vært innlagt på sykehus med samme tidligere ville jeg reist direkte dit. Nå.

Skrevet

Jeg hadde oppsøkt lege. Med tanke på at det har vært en slik episode før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...