Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #1 Skrevet 31. august 2014 Tenker på enebarn uten søsken, i barnehagen. Vet at de fleste ettåinger leker ved siden av hverandre, ikke med hverandre, når begynner de å leke med hverandre? Anonymous poster hash: eddc0...c39
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #3 Skrevet 31. august 2014 gutten min er snart 3 år å syns det er nå i det siste at de leker sammen istedenfor bare ved siden av hverandre. Anonymous poster hash: 0984d...0af
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #5 Skrevet 31. august 2014 Det kommer an på hva du definerer som å leke samme med andre. Her har f.eks. mine lekt sammen med søsken fra de var 6-7 mnd gammel på den måten at de samhandler om ting (gir bort en leke, får en annen igjen, leker "titt-tei" osv). På besøk hos venninner med jevngamle barn har vi observert at de har lekt "sammen" som 1-åringer ved at de ser på hverandre, hermer, ser at den andre ser hva de gjør og aper etter, og ler når de gjør det samme osv. De kan også hjelpe hverandre med å oppnå ting (klatre på noe), gi hverandre biter til puslespill osv. Jeg tror mange undervurderer barns evne til å leke sammen tidlig, men det er igjen litt avhengig av definisjon. Dersom du mener rollelek med replikker osv, så er de nok rundt 2,5-3 år. Anonymous poster hash: dc759...0de
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #6 Skrevet 31. august 2014 Jeg anser ikke det å sitte ved siden av hverandre og leke med hver sine ting som å leke sammen, nei, det er å leke vedsiden av hverandre Takk for svar! Anonymous poster hash: eddc0...c39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå