Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #1 Skrevet 31. august 2014 Jeg har en kollega som overhode ikke tar vare på eget utseende, ikke på noe som helst vis. Hun er liten og overvektig og kler seg i store slitte telt-liknende klær som er minst 2-3 størrelser for store. På haken og overleppen har jo skjegg/bart som hun åpenbart bare klipper (er alltid litt lange stubber). Hun har aldri på noen sminke selv om hun har helt lyse vipper og bryn (egentlig rart at "skjegget" er mørkt) og en del flekker i ansiktet som kunne blitt dempet av litt pudder/Foundation. Håret ser kronisk uvasket ut og er begynt å gråne og henger i en inspirerende frisyre rett ned mot skuldrene. Nå har hun ikke sånn veldig pene trekk i ansiktet, men hun kunne likevel ha sett mye bedre ut dersom hun bare gjorde noen få enkle grep. Vi jobber begge i et yrke der vi omgås mye ungdom, og jeg vet at mange av dem synes det er ekkelt når hun ser så ustelt ut (har overhørt kommentarer). Det er overhode ikke min sak å blande seg, så jeg sier ikke noe, men inni meg kan jeg ikke annet enn å lure litt på hvorfor noen så til de grader blåser i sitt eget utseende? Jeg er på ingen måte noen sminkedukke selv (bruker bare litt pudder og mascara til vanlig), og kler meg helt normalt, ikke noe fancy og i merkeklær, men å bry seg bitte litt er vel normalt? Anonymous poster hash: 54cdf...a17
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #2 Skrevet 31. august 2014 Ja, det er veldig normalt å bry seg om utseendet sitt i dagens samfunn. Man nærmest blir utdannet til det på ungdomsskolen og videregående. Men for de som er litt eldre enn de unge, er det nok annerledes, og det er BRA at folk tør å være seg selv, gjøre som de selv ønsker. Hvis dette plager deg veldig (såpass mye at du må skrive om det her) burde du kanskje få en time hos en psykolog, de kan hjelpe deg å fokusere på viktigere og sunnere ting enn hva andre mennesker foretar seg Anonymous poster hash: 83471...698
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #3 Skrevet 31. august 2014 Jeg har også en kollega som har lange hår på hake og overleppe. Skjønner ikke hvordan de klarer å gå rundt sånt. Det ser jo faktisk veldig uappetittelig ut. Min kollega er også overvektig, men kler seg ok da. Og til deg over - det er da ganske normalt å legge merke til mennesker rundt seg? Noen legger man litt ekstra godt merke til fordi de er over snittet pene, noen fordi de har en sjelden farge på håret og andre igjen fordi de ikke steller seg. Selv om du i din perfekte verden aldri tenker over hvordan andre mennesker fremstår er det vel en ganske kraftig overdrivelse å henvise til psykolog? Eller kanskje du selv trenger å få en time siden du lar deg provosere såpass over et ganske uskyldig innlegg på en nettside?? Anonymous poster hash: 13c16...0a2
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #4 Skrevet 31. august 2014 Ja, det er veldig normalt å bry seg om utseendet sitt i dagens samfunn. Man nærmest blir utdannet til det på ungdomsskolen og videregående. Men for de som er litt eldre enn de unge, er det nok annerledes, og det er BRA at folk tør å være seg selv, gjøre som de selv ønsker. Hvis dette plager deg veldig (såpass mye at du må skrive om det her) burde du kanskje få en time hos en psykolog, de kan hjelpe deg å fokusere på viktigere og sunnere ting enn hva andre mennesker foretar seg Anonymous poster hash: 83471...698 En viktig del av jobben min er å observere menneskene rundt meg for å fange opp små og nesten usynlige endringer og signaler. Dette blir automatisk videreført til kollegaer og privat også. Jeg legger merke til folk rundt meg rett og slett, og jeg er neppe den eneste heller Det er ikke det at det plager meg at hun ikke bryr seg (hun er for øvrig i slutten av 20-årene, så "eldre" er vel ikke passende på henne), men det forundrer meg. Ikke minst fordi jeg ville synes det var ubehagelig selv å gå få uflidd på jobb, men også fordi jeg ikke kan skjønne annet enn at hun må merke responsen fra ungdommene hun også. HI Anonymous poster hash: 54cdf...a17
valkyrien Skrevet 31. august 2014 #5 Skrevet 31. august 2014 Tja, jeg har nok litt tendensen du snakker om her... For min del er det fordi jeg har blitt mobbet så mye for utseendet mitt at jeg har gitt helt opp. Uansett hva jeg prøver å gjøre så synes jeg at jeg ser like jævlig ut, så da ender man opp med å gi jamnt faen også.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #6 Skrevet 31. august 2014 Tja, jeg har nok litt tendensen du snakker om her... For min del er det fordi jeg har blitt mobbet så mye for utseendet mitt at jeg har gitt helt opp. Uansett hva jeg prøver å gjøre så synes jeg at jeg ser like jævlig ut, så da ender man opp med å gi jamnt faen også. Har du prøvd å få en make over også? Anonymous poster hash: aab02...9ac
valkyrien Skrevet 31. august 2014 #7 Skrevet 31. august 2014 Tja, jeg har nok litt tendensen du snakker om her... For min del er det fordi jeg har blitt mobbet så mye for utseendet mitt at jeg har gitt helt opp. Uansett hva jeg prøver å gjøre så synes jeg at jeg ser like jævlig ut, så da ender man opp med å gi jamnt faen også. Har du prøvd å få en make over også? Anonymous poster hash: aab02...9ac Nei, sånt koster vel sinnsykt mye?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #8 Skrevet 31. august 2014 Tja, jeg har nok litt tendensen du snakker om her... For min del er det fordi jeg har blitt mobbet så mye for utseendet mitt at jeg har gitt helt opp. Uansett hva jeg prøver å gjøre så synes jeg at jeg ser like jævlig ut, så da ender man opp med å gi jamnt faen også. Uff, det var vondt å høre Jeg er ikke en som pleier å tenke så veldig mye over hvordan andre ser ut, men legger merke til det når noen ikke gjør noe som helst ut av seg. Du ser garantert ikke jævlig ut, og det gjør ikke kollegaen min heller, men jeg tror hun kunne sett søt ut dersom hun anstrengte seg litt. HI Anonymous poster hash: 54cdf...a17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå