Gå til innhold

Organisert idrett på friarealer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vi bor er det noen løkker med fotballmål og treningsaparater/klatrestativer. De fleste steder står cellene som grunneier men områdene er regulert til friområder og lekeplasser. Nå har fotballklubben funnet ut at det er greit å ha treningene for de minste på disse banene og okkuperer dermed i hvertfall tre slike løkker i en drøy time flere ganger i uka etter skoletid. I tillegg har et treningssenter funnet på. Å legge gruppetimer til en slik løkke to ganger i uka. Da går det ikke for andre å bruke apparatene og de blir sure om unger begynner å sparke fotball.

Er det lovlig å okkupere slike områder for organiserte grupper? Det er jo fint at området brukes, men ikke når det bare er de som har betalt treningsavgift som får adgang.

Anonymous poster hash: dc7e1...d3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En time er da ingenting, døgnet er langt.

Cellene??

Anonymous poster hash: 92c3b...f6c
Skrevet

En time er da ingenting, døgnet er langt.Cellene?? Anonymous poster hash: 92c3b...f6c

Cellene = vellene

Det er riktig at en time ikke er så lenge, men når de fleste av barna opp til 4. Klasse er på SFO til 16.00 og har innetid til rundt 19.00 blir det ikke mye de får brukt banen når den er okkupert for fast trening fra 17.00 til 18.00.

Skrevet

Jeg hadde gitt blaffen i treningene og latt mine lekt så mye de ville.

Er det offentlig er det fritt fram for treningsgrupper å bruke det, men ingen kan kreve enerett.

Skrevet

Jeg hadde gitt blaffen i treningene og latt mine lekt så mye de ville.

Er det offentlig er det fritt fram for treningsgrupper å bruke det, men ingen kan kreve enerett.

Men hvordan gjør man det i praksis?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...