Gå til innhold

Hvem inviterer vi i bursdag til fireåringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bursdagen (4-års dag) er ikke før om et par mnd men begynner å tenke så vidt på dette allerede nå. Han går i basebarnehage med to grupper. Leker ikke med noen i sitt eget årskull på egen base, men kan jo være at dette endrer seg i løpet av neste månedene. Leker litt med 1 på samme base som er i årskullet under. Leker mest med 2 på den andre basen som også tilhører årskullet under.

Det passer verken med å dele på årskull eller basegruppe. Å invitere alle (35 barn eller ca 20 gutter) er uaktuelt, iallfall når de er så små og foreldre må være med. Vet ikke hvordan jeg skal dele inn fornuftig- siden det ser ut til å være konsensus om at man ikke kan invitere bare noen få "utvalgte"?

Anonymous poster hash: c38cb...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har ikke 4-åringene hatt bursdag. Begynner når de blir 5. Noen har hatt bursdag i barnehagetiden og da har de hatt alle på samme kull, men da kan man jo ikke velge selv...

Blir jo lett alle eller ingen i sånne situasjoner som du beskriver, men helt enig i at 20 gutter er heftig og da er jo alternativet ingen..

Tror nok jeg ville gått for besøk med naboer, venners barn, fetre kusiner eller sånt om det er barnebesøk du er ute etter.

Anonymous poster hash: ece43...7c1
Skrevet

Her har ikke 4-åringene hatt bursdag. Begynner når de blir 5. Noen har hatt bursdag i barnehagetiden og da har de hatt alle på samme kull, men da kan man jo ikke velge selv... Blir jo lett alle eller ingen i sånne situasjoner som du beskriver, men helt enig i at 20 gutter er heftig og da er jo alternativet ingen.. Tror nok jeg ville gått for besøk med naboer, venners barn, fetre kusiner eller sånt om det er barnebesøk du er ute etter. Anonymous poster hash: ece43...7c1

Var det jeg fryktet ja... Har ikke jevngamle venner med barn som han leker med, eller nabobarn... Dvs da blir det ingen barnebursdag. Og blir han invitert til de på eget kull så vil det bare bli rart å møte opp når ungene ikke leker med hverandre. Dvs ingen bursdager på han i år :(

Anonymous poster hash: c38cb...be1

Skrevet

Men kanskje de blir bedre kjent i en bursdag?

Må jo være noen han leker med? Lov å invitere privat også.

Anonymous poster hash: df711...b89

Skrevet

Det trenger vel ikke kun å være fra hans årtrinn,vel?

I våre barnebursdager er det vidt aldersspenn, venner, søsken av venner, venner av søsken, søskenbarn,

Det behøver heller ikke være mange barn i en bursdag, send melding til foreldrene privat .

Skrevet

Når de er 35 stykker må det da vel være "lov" å bare invitere noen få utvalgte?

Jeg var nettopp i en 3-årsdag hvor de hadde invitert årskullet pluss 3 (av 11) fra kullet over. Disse 3 gikk ikke på samme avdeling i bhg som bursdagsbarnet, men var naboer av henne. Synes det var en helt grei måte å gjøre det på jeg.

Anonymous poster hash: a8ea5...cd2
Skrevet

Inviter de tre han leker med. Ikke del ut invitasjonene i barnehagen. Det er helt innafor.

Anonymous poster hash: 5ad97...5f1
Skrevet

Når min jente skal feire 4-års dagen sin skal vi be alle jentene i hennes årskull. Det er seks stk.

Skrevet

Her sleit vi litt med det samme. Vi endt opp med å invitere alle jentene i samme årskull. Siden hun egentlig lekte med bare en av disse, og hun hadde venner som både var yngre og eldre, gutter og jenter så sendte vi invitasjon på etterpå selskap til disse privat.

Snakket med barnehagen om de syns dett hørtes greit ut, noe de gjorde. For skulle hun ha invitert vennene sine, måtte vi ha invitert alle i gruppa hennes, altså 38barn og det har vi ikke plass til.

Det ble en kjempe hyggelig bursdag. Selv om de i bursdagselskapet ikke er de hun lekte med i barnehagen, ble det ett koselig selskap og hun var strålende fornøyd. Men toppen av kransekaka var da vennene hennes kom etterpå. De kom til en stue som varm bomba, de kom i vanlige klær (etter bursdagsbarnrt ønske som vi skrev på invitasjonen). Det var kakespising under bordet, slik som Albert i Albert Åbg bøkene. Det var nemlig en stor inspirasjon. De lekte med gavene og de koste seg i flere timer. Jeg hadde ikke satt noe tidspungt, men skreev at barnet kan bli hentet når det passerr foreldrerne eller jeg sender mld når de begynnerr å bli lei.

Ungene koste seg, og jeg fikk ryddet opp ett selskapet. Det var kjempe koselig og de åtte som var herr storkost seg. Aldri sett en så rolig gjeng før igrunn, men de lekte og koste seg. Helt herlig å ha de på slik etterpå selskap. Så dette er noe ungene alltid har. Nå som de går på skolen er de fleste vennene i klassen deres, og noen ekstra inviterer de i selskapet. Men naboungene kommer på etterpå selskap. Spiser kake, leker og koser seg. Kempe hyggelig.

Anonymous poster hash: 909a2...e42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...