Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Svigermor har opplevd som liten at hun ble glemt av mor og bestemoren sin. At det bare var broren henne som var flink, som skulle prate, bare han som hadde følelser.... Det dumme er at det går i arv... Svigermor har en sønn og en datter. Sønnen, altså min samboer, skal takle alt de sier, gjør ; men ikke si ifra til dem, altså tulle tilbake f.eks. Han skal ikke ha følelser, ikke prate og ikke være i fokus. Er samboer og søster i samme rom, ser ikke svigermor engang på sønnen... Det er så leit å se, og tilogmed jeg som er "ny" i famillien merker dette, og blir lei meg. Er det normalt at slikt går i arv? Her skjønner jeg jo at svigermor setter mye fokus fordi hun ikke vil at datter skal oppleve det samme som mor.. men resultatet er jo at sønnen blir lidende. Anonymous poster hash: be4a1...e47
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Tipper at hun har vært veldig opptatt av å ikke gjøre det samme mot sin datter og i vannvare gjør nettop det mot sin sønn. Anonymous poster hash: b7995...3ac
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Ja, det er det jeg og tror... :-/ Anonymous poster hash: be4a1...e47
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Har svigermor fortalt deg dette selv - at hun ble glemt av sin mor og bestemor? I så fall så synes jeg at du skal ta det opp med henne en gang dere har en samtale bare du og hun. Spør henne på nytt om da hun var liten, hvordan det føles osv. Og så kan du fortelle henne at det virker som om hun er så fokusert på at datteren ikke skal oppleve det samme som hun selv gjorde, at hun er i ferd med å gjøre det med sin sønn. Si at du sier fra til henne fordi du ikke tror hun har sett dette selv, men at du tror at det ikke er hennes mening å forskjellsbehandle sønnen og datteren. Se om du kan ta det opp på en ordentlig måte med henne slik at hun ikke får for mye skyldfølelse, for da er det lett at hun går rett i forsvar. Tar du det opp fint så taper hun ikke ansikt, men kan endre det uten noe større om og men, la det gå gradvis. Gjør du henne oppmerksom på dette så håper jeg hun kan se hva hun gjør selv. Anonymous poster hash: 6c210...585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå