Gå til innhold

Gravid, og bf vil ta abort. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har visst blitt uplanlagt gravid i en alder av 20. Bf er like gammel som meg. Situasjonen er slik at han er muslim og foreldrene hans vet derfor ikke om oss, da jeg ikke er det.(Vi har vært halvveis sammen i ca. et år) Nå som jeg har blitt gravid og ikke vil ta abort, protesterer han og sier jeg "må" gjøre det. Han sier det vil ødelegge hele forholdet hans til familien om jeg beholder barnet, noe jeg kan forstå. Likevel er det noe inni meg som ikke klarer å ta det valget om å ta abort. Ja, vi er unge og situasjonen og timingen er elendig, men jeg føler det er helt feil for meg å ta abort, og jeg vet jeg kan klare å ta vare på dette barnet. Hva gjør jeg? Noen synspunkter? 

Helst svar på en hyggelig måte, uansett hva du har å si

Anonymous poster hash: fd093...bee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ikke tvinge deg til det!

Om han virkelig er muslim er det dessuten mot hans religion, så da er han er dårlig muslim.

Behold barnet, men bestem deg for om du vil beholde barnefaren eller ikke...

Anonymous poster hash: 2160a...f25

Skrevet

Hei!

Har visst blitt uplanlagt gravid i en alder av 20. Bf er like gammel som meg. Situasjonen er slik at han er muslim og foreldrene hans vet derfor ikke om oss, da jeg ikke er det.(Vi har vært halvveis sammen i ca. et år) Nå som jeg har blitt gravid og ikke vil ta abort, protesterer han og sier jeg "må" gjøre det. Han sier det vil ødelegge hele forholdet hans til familien om jeg beholder barnet, noe jeg kan forstå. Likevel er det noe inni meg som ikke klarer å ta det valget om å ta abort. Ja, vi er unge og situasjonen og timingen er elendig, men jeg føler det er helt feil for meg å ta abort, og jeg vet jeg kan klare å ta vare på dette barnet. Hva gjør jeg? Noen synspunkter? 

Helst svar på en hyggelig måte, uansett hva du har å si

Vel, at det at han har et forhold til deg skal "ødelegge forholdet til familien hans" skulle han tenkt på litt før! Jeg tenker at DU må gjøre som DU vil her. Det er din kropp, ditt valg. At han får problemer med familien er faktisk hans eget problem, ikke ditt. Store klemmer! Ikke la ham manipulere deg. 

Anonymous poster hash: 4031d...4c6

Skrevet

Det er jofullt opp til deg å avgjøre. Det er din kropp, og du som må leve med en ev. abort. Har selv gjennomført en abort, da barnefar nektet å beholde- og angrer som en hund idag.

Lykke til:-)

Anonymous poster hash: bcbaf...c8f
Skrevet

Han kan ikke tvinge deg til det!

Om han virkelig er muslim er det dessuten mot hans religion, så da er han er dårlig muslim.

Behold barnet, men bestem deg for om du vil beholde barnefaren eller ikke...

Anonymous poster hash: 2160a...f25

Dårlig muslim har han allerede vist at ha er da...

HI: Ta valget ditt basert på hva DU ønsker, det er din psyke det går utover om du utfører en abort du ikke ønsker å ta.

Anonymous poster hash: 86ff1...f7e

Skrevet

Da hadde jeg beholdt og heller tilbudt fyren at han skal få slippe å ha noe med barnet å gjøre. Barnet kommer du aldri til å angre på at du fikk!

Skrevet

Takk for svar, dere.  Dere letter samvittigheten min noen hakk :-)

Skrevet

Barn med en muslim? Er han norsk statsborger? Ville ikke beholdt barnet til en muslim. Plutselig bor barnet i et muslimsk land og du får aldri se det igjen.

Skrevet

Jeg er/var i samme situasjon..bare at han er norsk. Jeg sa klart ifra at jeg kom til å beholde barnet, at jeg har tatt dette vaøget selv, men at jeg ikke ville tvinge han til noe han selv ikke ville. Han må ta et valg selv. I mitt tilfelle sa jeg; 1 bo sammen og være en familie med meg og barnet, 2 velge å ha et vanlig samvær uten noe forhold til meg 3-stå som far og ikke ha noe med barnet å gjøre og det siste var at jeg oppgav far ukjent på papirene. Jeg sa at jeg ikke var ute etter å kreve noe som helst fra han. Nå er jeg straks ved termin og han gleder seg stort til å bli far :)

Anonymous poster hash: 97587...7a2

Skrevet

Jeg hadde sagt jeg tok abort. Dumpa fyren. Vært sikker på at han aldri så meg igjen og ført opp far ukjent. Ville aldri ha hatt barn med en muslim. Men i ditt tilfelle er jo det forsent.

Anonymous poster hash: acb0a...eb7

Skrevet

Barn med en muslim? Er han norsk statsborger? Ville ikke beholdt barnet til en muslim. Plutselig bor barnet i et muslimsk land og du får aldri se det igjen.

Her er jeg faktisk enig med deg. Ville aldri fått barn med en muslim!

Anonymous poster hash: f693d...874

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg, men et år eldre. Her truet barnefar med at han skulle bli "en ikke person" som han kalte det, slik at jeg ikke fikk bidrag.

Uansett. Du må ta det valget DU kan leve videre med. Klart at barnefar også skal få uttale seg, men når alt kommer til alt er det viktigste at du føler at du tar riktig valg. Jeg beholdte, og har ikke angret på det. I Norge har du gode ordninger om du skulle ende som alenemor, og så får heller du og far gå inn avtaler etter hvert. For kanskje ser verden litt annerledes ut når barnet faktisk er født.

Anonymous poster hash: e4574...8a6
Skrevet

Forhold mellom to fra så forskjellige kulturer kan være vanskelig nok i seg selv, når man er så styrt av familien som det bf er i dette tilfellet så vil jeg tro det blir rimelig umulig.

Kjæresten din sier jo at forholdet hans til familien hans er viktigere enn hans eget barn - fordi det ikke er "riktig" barn, dvs. barn av en muslimsk mor.

Det igjen betyr at han ikke er glad nok i hverken deg eller barnet til å ta kampen med familien.

Så han velger bort deg og barnet. (Hvis ikke hadde han tatt kampen!)

Det betyr også trolig at du er god å ha, men at den dagen det dukker opp en dame som familien hans kan godkjenne, så kommer han til å dumpe deg uansett.

Dermed står du igjen med en ting - hva er viktigst for deg? Hva vil du, og hva føler du mest for?

Jeg synes dessverre at du bør ta med i dine betraktninger det du vet om familien hans. For du kan risikerer at de om noen år mener at din sønn eller datter bør oppdras som en ekte muslim og blir tatt med til deres opprinnelige hjemland. Så hvor nær tilknytning de har til hjemlandet og hvor sterkt troende muslimer de er ville jeg vurdert nøye.

Ja, det er å ta sorgene på forhånd, men likevel så ligger det dessverre mye realisme i det også.

Har du en svak barnefar som lar en sterk familie bestemme over seg, da spiller det ingen rolle hva hverken du eller barnefar egentlig mener, for da vil bf gjøre det som er "riktig" i familiens øyne.

Hvis jeg hadde vært deg og ønsker å beholde barnet så tror jeg at jeg hadde sagt at jeg tok abort, sagt til bf at han valgte familien foran deg og så ville jeg flyttet til et annet sted i landet før graviditeten synes og oppgitt bf som ukjent. Jeg hadde ikke tatt noen sjanser.

Vanskelig valg du står overfor. Jeg er ikke for "lettvinte" aborter, men med deg så bør du vurdere hvor sterk familien hans er, for du risikerer plutselig å stå og ikke få tilbake barnet ditt.

Det trenger jo ikke bli slik jeg svartmaler her, det kan faktisk gå bra også. Kanskje spesielt om du ikke oppgir ham som barnefar, og familien hans ikke kjenner til deg.

Normalt vil jeg være enig med # 6, at du aldri kommer til å angre barnet.

Uansett hva du gjør - lykke til! :)

Anonymous poster hash: 65d8d...914
Skrevet

Et innlegg er slettet etter denne regelen:

Hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase. Moderatorene forholder seg tilStraffelovens § 135a.

Himmel og hav

Brukermoderator

Skrevet

Hei!Har visst blitt uplanlagt gravid i en alder av 20. Bf er like gammel som meg. Situasjonen er slik at han er muslim og foreldrene hans vet derfor ikke om oss, da jeg ikke er det.(Vi har vært halvveis sammen i ca. et år) Nå som jeg har blitt gravid og ikke vil ta abort, protesterer han og sier jeg "må" gjøre det. Han sier det vil ødelegge hele forholdet hans til familien om jeg beholder barnet, noe jeg kan forstå. Likevel er det noe inni meg som ikke klarer å ta det valget om å ta abort. Ja, vi er unge og situasjonen og timingen er elendig, men jeg føler det er helt feil for meg å ta abort, og jeg vet jeg kan klare å ta vare på dette barnet. Hva gjør jeg? Noen synspunkter?  Helst svar på en hyggelig måte, uansett hva du har å si Anonymous poster hash: fd093...bee

Slik du skriver er han knytt opp mot muslim og familien sin. Så du har fått svaret på fat fra han. Flykt mens du kan og det er mor og far hans som kommer til og styre.

Anonymous poster hash: 18478...637

Skrevet

Jeg ville dratt til Amathea, sammen med min egen mamma! Spør hva du har av rettigheter osv., fortell situasjon og hvordan ting ligger an. De har mye kompetanse og kan gi tips i forhold til økonomi, foreldreomsorg, lover osv.

Skrevet

Takker for alle svar, mye å tenke på her! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...