Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Vi eier hus sammen, på papiret i banken eier vi 50% hver, og deler lånet. Han har i ettertid fått sin mosarv, og en del penger i erstatning. De siste årene har lånet i sin helhet blitt trukket fra hans konto. Han vil ha barna 50%, og bet ut min del av lånet. Jeg blir sittende gjeldfri, men 0 i egenkap. Huset burde gå får rundt 6.5mill, lån på ca 3mill. Kan han vinne frem på dette? Anonymous poster hash: f77bf...f61
Sint naken biltyv Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Aner ikke. Men det finnes advokater som er spesialister på dette. Det koster ikke mye å ta en telefon til en. Håper ikke han kan få gjennom det. Er jo merkelig isåfall når dere har eid og betalt sammen. Men mindre han har putta arv inn da, den skal han ha med ut utenom.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Takk for svar, skal høre med advokat ja. Anonymous poster hash: f77bf...f61
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Du har jo betalt ned på lånet, samt verdistigning på hus, så litt egenkapital må du få. Men arv osv. Er hans penger. Anonymous poster hash: ca6e5...fa3
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Hvis dere eier 50/50 av huset skal han i utgangspunktet kjøpe deg ut for halvparten av takst på huset, ikke halvparten av lånet.. arv og erstatning kompliserer det, siden han skal ha med seg det.. jeg ville absolutt tatt kontakt med en advokat .. Anonymous poster hash: c4cbc...a7a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Arv og erstatning er hans. Men si huset får takst på 6 mill og dere har 3 i lån. Si han har satt 1 mil av arv og erstatning i huset så skal dette trekkes fra taksten. 6 -1 mill = 5. Så skal du trenke i fra de 3 mill han allerede har i lån og da blir det stående igjen 2 mill og de skal deles på 2. Altså du skal bli kjøpt ut med 1 mill. Jeg mener og tror han må betale dette for å betale deg ut. Avhengig sv hvor mye han har satt inn av arv/erstatning. At han har betalt ra sin konto har ikke noe å si når dere eier 50-50. Du har betalt andre huslige ting. Er ikke 100% sikker men tror. Anonymous poster hash: 84921...aea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå