Gå til innhold

Hvor ofte har du "sminkefri" dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sminkefri ca 350 dager i året, tenker jeg. Ser ikke poenget med sminke til hverdags, og ser mange som også med fordel kunne droppet sminke. Hva er vitsen med full krigsmaling f.eks. i skolen?

Anonymous poster hash: 9b50a...bfe

Krigsmaling, faktisk. Det er forskjell på en diskret dagsminke og et svalestup i malerskrinet?:D

Mener du at man, som ansatt i skolen, skal kle seg i sekk og aske?

Vi er faktisk forbilder! På jobb sminker jeg meg pent, har velstelte negler m/lakk, er pent kledd, har på delikate smykker og tilbehør.

Mit motto er: Dress for the job you want, not the job you have.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

frem til nå 4-5 dager i uka :P 

Fra og med mandag, blir det vel kanskje 1-2 dager i uka. Liker å føle meg litt fresh når jeg ute bland folk :) 

Men så har jeg ikke på mye heller. Eyeliner og maskara. Pudder og skygge når det er noe veldig spesielt :) 

Anonymous poster hash: 526fe...dc9
Skrevet

Hver eneste dag jeg er hjemme ;)

Skrevet

Aldri. Liker å sminke meg og se fresh ut. Da føler jeg meg best. Synes det er deilig å sette igang dagen med en lang dusj og en omgang med sminkepungen. Sminker meg selvom jeg er alene hele dagen.

Anonymous poster hash: bb966...a2a
Skrevet

Ca hver dag, er i perm i to mnd til. :)) Men på jobb bruker jeg hver dag. 

Anonymous poster hash: ca753...b71
Skrevet

Sminker meg når jeg skal på jobb og når jeg skal på noe i helgene. Bruker kun foundation og litt øyesminke. Kan godt gå ut uten sminke, men føler meg litt freshere med. På sommeren bruker jeg nesten ingenting..

Skrevet

Er litt overrasket over hvor mange som aldri sminker seg. Jeg tror ikke jeg har noen, hverken i omgangskretsen eller kollegaer, som bruker null sminke.

Er mine venner og kollegaer over snittet velstelte, eller får man et galt inntrykk her?

Anonymous poster hash: 4e682...20e

Skrevet

Jeg er sminkefri ca 350 dager i året, tenker jeg. Ser ikke poenget med sminke til hverdags, og ser mange som også med fordel kunne droppet sminke. Hva er vitsen med full krigsmaling f.eks. i skolen?

Krigsmaling, faktisk. Det er forskjell på en diskret dagsminke og et svalestup i malerskrinet?:D

Vi er faktisk forbilder! På jobb sminker jeg meg pent, har velstelte negler m/lakk, er pent kledd, har på delikate smykker og tilbehør.

Jeg følger ditt motto, men det innebærer ikke sminke. Skulle ønske flere fulgte det. Ang forbilder: Jeg ser ikke at naturlighet ikke er et godt forbilde. Hvorfor ville jeg være et bedre forbilde for ungdommene med sminke enn jeg er uten?

Skrevet

Her er vel heller spørsmålet: Hvor ofte har du IKKE sminkefri dag? ;)

Lite sminke til hverdags her med andre ord.

Skrevet

Jeg følger ditt motto, men det innebærer ikke sminke. Skulle ønske flere fulgte det. Ang forbilder: Jeg ser ikke at naturlighet ikke er et godt forbilde. Hvorfor ville jeg være et bedre forbilde for ungdommene med sminke enn jeg er uten?

Naturlig er absolutt et godt forbilde det også. Jeg tenker at jeg er et godt forbilde for de som vil sminke seg i den forstand at jeg gjør det diskret.

Barn og ungdom er unike og det er viktig at de finner (minst) et voksen de kan identifisere seg med og se opp til :)

Skrevet

Jeg er sminkefri ca 350 dager i året, tenker jeg. Ser ikke poenget med sminke til hverdags, og ser mange som også med fordel kunne droppet sminke. Hva er vitsen med full krigsmaling f.eks. i skolen? Anonymous poster hash: 9b50a...bfe

Et godt forbilde burde vise hvordan det faktisk ser ut og ikke bygge opp under forestillingen om at de unge ikke er gode nok som de er. Selvfølgelig skader det selvfølelsen til ungdomen når de ikke har naturlige ansikter å sammenlikne seg med. Om du sminker deg til daglig på skolen er det et klart signal til elevene dine om at det er slik man skal se ut. Ansiktet skal være perfekt, ellers må du gjøre noe med det.

Du trenger ikke kle deg i sekk og aske, men jeg har mer respekt for mennesker som kler seg for den jobben de faktisk har enn for dem som går rundt som overpynta rikmannsfruer.

Anonymous poster hash: 36827...6fb

Skrevet

Er litt overrasket over hvor mange som aldri sminker seg. Jeg tror ikke jeg har noen, hverken i omgangskretsen eller kollegaer, som bruker null sminke.

Er mine venner og kollegaer over snittet velstelte, eller får man et galt inntrykk her?Anonymous poster hash: 4e682...20e

De er nok ikke over snittet velstelte, men heller enten under snittet pene fra naturens side eller over snittet opptatte av fasade.

Skrevet

Sminke er en del av morgenstellet mitt, så det er sjelden jeg har hele dager uten sminke. Men jeg tar ikke med meg sminke til fjells eller sminker meg om jeg er syk. Fjerner ofte sminke tidlig på kvelden så lenge jeg ikke skal noe sted.

Skrevet

Jeg er sminkefri ca 350 dager i året, tenker jeg. Ser ikke poenget med sminke til hverdags, og ser mange som også med fordel kunne droppet sminke. Hva er vitsen med full krigsmaling f.eks. i skolen? Anonymous poster hash: 9b50a...bfe

Et godt forbilde burde vise hvordan det faktisk ser ut og ikke bygge opp under forestillingen om at de unge ikke er gode nok som de er. Selvfølgelig skader det selvfølelsen til ungdomen når de ikke har naturlige ansikter å sammenlikne seg med. Om du sminker deg til daglig på skolen er det et klart signal til elevene dine om at det er slik man skal se ut. Ansiktet skal være perfekt, ellers må du gjøre noe med det.

Du trenger ikke kle deg i sekk og aske, men jeg har mer respekt for mennesker som kler seg for den jobben de faktisk har enn for dem som går rundt som overpynta rikmannsfruer.

Jaggu ... det fikk jeg så hatten passet :D

Jeg synes du skisserer et noe unyansert bilde her, da ...

Det er ikke nødvendig å være så krass, kanskje du blir litt blidere av en make-over? ;)

Jeg stiller som en strikk og er du riktig heldig vanker det et glass rosa bobler også. Velkommen til meg!

Skrevet

Er mine venner og kollegaer over snittet velstelte, eller får man et galt inntrykk her?Anonymous poster hash: 4e682...20e

De er nok ikke over snittet velstelte, men heller enten under snittet pene fra naturens side eller over snittet opptatte av fasade.Anonymous poster hash: 36827...6fb

Så det er bare de som ikke er så pene i utgangspunktet som sminker seg? Sorry, men den var dagens dummeste! Det er vel heller omvendt, om noe.

Jeg jobber på en skole og kan ikke si at det hverken er overvekt av stygge eller grunne mennesker der. Selv rektor er pent sminket ;)

Men om du ønsker å leve i troen på at det bare er de stygge menneskene som sminker seg (og du dermed ikke trenger å gjøre det) så værsågod. Ikke skal jeg ta livsløgnen fra deg :P

Anonymous poster hash: 4e682...20e

Skrevet

Det mottoet likte jeg:)

Jeg må forøvrig kle meg pent på jobb (dresscode),, men uansett om jeg kunne valgt fritt så ville jeg neppe stilt sminkeløst i joggebukse akkurat. Det er langt fra dagsminke til krigsmaling heldigvis.

Skrevet

Jeg bruker vippeextentions og farger brynene regelmessig, så jeg føler meg fresh til alle døgnets tider uten sminke. Bruker også litt selvbruning i ansiktet i ny og ne. Bruker sminke kun ved behov: hvis jeg har en kvise, føler meg gusten (nesten hver dag om vinteren) og så må jeg ha leppestift/lipsyl hver dag i naturlig lakserosa farge som en finish :)

Pynter meg med "full pakke" hvis jeg skal på byen, på kafé og lignende.

Skrevet

Så uten sminke er det samme som ikke velstelt?

Skrevet

Krigsmaling, faktisk. Det er forskjell på en diskret dagsminke og et svalestup i malerskrinet? :D

Ærlig talt, snakk om å overdrive da. En trenger jo ikke kle seg i sekk og aske bare fordi man ikke bruker sminke.

Anonymous poster hash: a45ea...87c

Skrevet

Det varierer fra uke til uke. Men noen uker bruker jeg bare mascara, mens andre så bruker jeg "hel pakke" (naturlig hverdagssminke) hver dag. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...