Gir aldri opp! :) Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Hei Jeg har hatt 2 icsi forsÞk. Det fÞrste forsÞket endte i abort i uke 5, det andre forsÞket festet ikke egget seg. Vet at jeg har igjen ett forsÞk igjen. Vi har VÊrt pÄ Riksen. Jeg lurer pÄ om det er stÞrre sannsynlighet for at dette ville lykkes med eggdonor? Finnes det f.eks mulighet for eggdonor i Danmark? Hvordan foregÄr en slik prosess? Jeg er 36 Är og har fÄtt pÄvist en tett eggleder. Hva er kriterier for Ä fÄ innvilget donasjon? HÄper pÄ svar
Ănsker.. Skrevet 3. september 2014 #2 Skrevet 3. september 2014 Hei ) Jeg kan vel ikke helt svare pĂ„ spm ditt, men jeg vurderer ogsĂ„ eggdonasjon.. Har lest at det er 1 Ă„rs ventetid i Danmark, sĂ„ jeg har sendt mail til Riga og der var det ikke ventetid..  Lykke til da )
Silly77 Skrevet 14. september 2014 #3 Skrevet 14. september 2014 Holder ogsÄ pÄ- men i Spania. Send mld om dere lurer pÄ noe, har hatt et forsÞk med sa, 1 som ikke fÞrte fram- skal nÄ i gang igjen
Kanskje snart <3 86 Skrevet 15. september 2014 #4 Skrevet 15. september 2014 hei! Har ingen erfaring med Danmark, men jeg ruger nÄ pÄ 2 Blastocyster etter eggdonasjon i Barcelona. Jeg har kromosomfeil i eggene mine, derfor ble dette lÞsningen for oss. I tillegg har jeg PCO og tett eggleder. Har 6 IVF/ICSi bak oss, men fÄ egg som overlevde til innsett. Har hatt 6 kjemiske/SA i lÞpet av 5 Är.  Vi har fÄtt beskjed om at vi har over 65% sjanse for Ä bli gravid pÄ dette fÞrste forsÞket med eggdonasjon. Vi fikk 10 egg av donor, 9 befruktet og stod igjen med 6 flotte blactocyster pÄ dag 5 etter egguttak:D SpÞr hvis du lurer pÄ noe
Gir aldri opp! :) Skrevet 17. september 2014 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2014 Takk for svar đ
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Vi har hatt 5 ICSI i Norge og sirka like mange frys. Jeg har endo og tette eggledere, men fine egg, mannen derimot hadde dÄrlige svÞmmere - god mengde, men dei svÞmte noe forferdelig dÄrlig mange dÞde. Ingen ga oss svar hvorfor. Kan hende det var pÄ grunn av insulinen som han tar daglig. Han har hatt diabetes siden han var 13 Är. Etter siste forsÞk fikk vi anbefalt Ä prÞve enten egg eller sÊddonor. Vi valgte Riga. Og eggdonor pÄ grunn av at mannen klarte ikke tanken Ä velge sÊddonor og ingen hadde jo sagt direkte at det er sÊden hans som gjÞr at vi ikke fÞr barn. Donoren var 24 Är, fikk ut 14 egg og bare 2 var gode nok til innsett. Jeg ble gravid og er snart i mÄl - ungen er venta i begynnelsen av november.  SÄ Riga er absolutt Ä anbefalle. Dei bruker god tid pÄ Ä snakke med par, fÞrste gangen var vi der en halv dag! BlodprÞver og samtaler og ul.... og samtaler igjen. FÞltes at dei tok det alvorlig. OppfÞlgninga var ogsÄ god. Jeg kunne velge om jeg ville ha all medisin med en gang med meg til Norge etter innsett eller fÄ den tilsendt (som anbefalles - blir billigere enn Ä sende etterpÄ og betale toll eller hva det er nÄ man betaler der). Dei hadde supermoderne utstyr og dei brukte noen metoder som til og med Hausken ikke hadde i Norge. SÄ det var lite Ä utsette pÄ der. Det finnes flere klinikker der, vi var pÄ denne: http://www.ivfriga.no/ Anonymous poster hash: 5c4e6...846
Piasawa Skrevet 15. oktober 2014 #7 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg er 32 Är og fÄtt beskjed om at jeg har veldig dÄrlig eggstokkfunksjon - og fÄtt anbefalt eggdonasjon. Synes det er vanskelig Ä vite hvor vi skal starte, skal til utvidet gyn undersÞkelse pÄ hausken pÄ tirsdag (siden de ikke vil anbefale oss ivf), hÄper kanskje de kan fortelle oss litt mer. Men synes det er sÄ vanskelig Ä velge land, hvor raskt jeg skal sette alt i gang osv.  Er ganske deppa med tanke pÄ at jeg ikke kan fÄ egne biologiske barn, men om jeg kan ha en plan B klar er det helt klart lettere Ä takle alt dette. SÄ lurer jeg pÄ om dere vet hva suksess ratene er rundt omkring? synes jo det er litt avgjÞrende pÄ hvor vi velger og.
klar for Ä bli foreldre Skrevet 18. oktober 2014 #8 Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Jeg er 32 Är og fÄtt beskjed om at jeg har veldig dÄrlig eggstokkfunksjon - og fÄtt anbefalt eggdonasjon. Synes det er vanskelig Ä vite hvor vi skal starte, skal til utvidet gyn undersÞkelse pÄ hausken pÄ tirsdag (siden de ikke vil anbefale oss ivf), hÄper kanskje de kan fortelle oss litt mer. Men synes det er sÄ vanskelig Ä velge land, hvor raskt jeg skal sette alt i gang osv.  Er ganske deppa med tanke pÄ at jeg ikke kan fÄ egne biologiske barn, men om jeg kan ha en plan B klar er det helt klart lettere Ä takle alt dette. SÄ lurer jeg pÄ om dere vet hva suksess ratene er rundt omkring? synes jo det er litt avgjÞrende pÄ hvor vi velger og. Hei Piasawa. Jeg og min samboer var hos Hausken  i gÄr. Det vert eggdonasjon pÄ oss ogsÄ,da jeg har for dÄrlig kvalitet pÄ mine egg. Men vet du? Det blir jo et barn med vÄrt blod og vÄre proteiner. Vi vil jo bÊre barnet.kjenne det sparke.hikke.snu seg etc.  Hausken snakket varmt om en klinikk i Allicante. Men vi har ogsÄ sett pÄ en klinikk i Riga. http://www.ivfriga.no/? ForstÄr deg veldig pÄ dette med Ä ta en avgjÞrelse pÄ HVILKEN  klinikk en skal velge. . Endret 18. oktober 2014 av klar for Ä bli foreldre
Piasawa Skrevet 18. oktober 2014 #9 Skrevet 18. oktober 2014   Jeg er 32 Ă„r og fĂ„tt beskjed om at jeg har veldig dĂ„rlig eggstokkfunksjon - og fĂ„tt anbefalt eggdonasjon. Synes det er vanskelig Ă„ vite hvor vi skal starte, skal til utvidet gyn undersĂžkelse pĂ„ hausken pĂ„ tirsdag (siden de ikke vil anbefale oss ivf), hĂ„per kanskje de kan fortelle oss litt mer. Men synes det er sĂ„ vanskelig Ă„ velge land, hvor raskt jeg skal sette alt i gang osv.  Er ganske deppa med tanke pĂ„ at jeg ikke kan fĂ„ egne biologiske barn, men om jeg kan ha en plan B klar er det helt klart lettere Ă„ takle alt dette. SĂ„ lurer jeg pĂ„ om dere vet hva suksess ratene er rundt omkring? synes jo det er litt avgjĂžrende pĂ„ hvor vi velger og. Hei Piasawa. Jeg og min samboer var hos Hausken i gĂ„r. Det vert eggdonasjon pĂ„ oss ogsĂ„,da jeg har for dĂ„rlig kvalitet pĂ„ mine egg. Men vet du? Det blir jo et barn med vĂ„rt blod og vĂ„re proteiner. Vi vil jo bĂŠre barnet.kjenne det sparke.hikke.snu seg etc. Hausken snakket varmt om en klinikk i Allicante. Men vi har ogsĂ„ sett pĂ„ en klinikk i Riga. http://www.ivfriga.no/?ForstĂ„r deg veldig pĂ„ dette med Ă„ ta en avgjĂžrelse pĂ„ HVILKEN klinikk en skal velge. .  Jeg fikk Mail tilbake fra hausken om at prĂžvene sĂ„ dĂ„rlige ut, og ringte tilbake til gynekologen min og spurte hva han kunne fortelle meg om eggdonasjon. Han snakket lenge med meg, fortalte om medisiner, prosessen osv. Sa jeg kunne gĂ„ til han for Ă„ fĂ„ oppfĂžlging og forbehandling. SĂ„ ble veldig lettet. FĂžler meg ikke lengre deppa, men vil komme meg i gang sĂ„ fort som mulig! Fikk ogsĂ„ anbefalt klinikken i alicante av hausken, mens min gynekolog sa mange av hans klienter reiste til Barcelona. Vi elsker Barcelona fra fĂžr, sĂ„ fĂžler valget allerede er tatt. đ men nĂ„ mĂ„ vi bare se hva Ăžkonomien tillater. Kan mest tenke meg den dyreste av de i Barcelona - Instituto marques (I.M.). Men den er ganske dyr. Mine foreldre kommer til oss i morgen, sĂ„ vi fĂ„r diskutere det med dem. De har sagt de kan hjelpe oss Ăžkonomisk - det passer veldig fint đ PĂ„ I.M. har de ogsĂ„ hĂžyest suksessrate med donor egg av de jeg har sett pĂ„ - 82 %! đđ  Kjekkt Ă„ hĂžre om andre som er i gang med samme prosess! đ blir spennende Ă„ se hvor du og velger! đ
klar for Ă„ bli foreldre Skrevet 18. oktober 2014 #10 Skrevet 18. oktober 2014   Jeg er 32 Ă„r og fĂ„tt beskjed om at jeg har veldig dĂ„rlig eggstokkfunksjon - og fĂ„tt anbefalt eggdonasjon. Synes det er vanskelig Ă„ vite hvor vi skal starte, skal til utvidet gyn undersĂžkelse pĂ„ hausken pĂ„ tirsdag (siden de ikke vil anbefale oss ivf), hĂ„per kanskje de kan fortelle oss litt mer. Men synes det er sĂ„ vanskelig Ă„ velge land, hvor raskt jeg skal sette alt i gang osv.  Er ganske deppa med tanke pĂ„ at jeg ikke kan fĂ„ egne biologiske barn, men om jeg kan ha en plan B klar er det helt klart lettere Ă„ takle alt dette. SĂ„ lurer jeg pĂ„ om dere vet hva suksess ratene er rundt omkring? synes jo det er litt avgjĂžrende pĂ„ hvor vi velger og. Hei Piasawa. Jeg og min samboer var hos Hausken i gĂ„r. Det vert eggdonasjon pĂ„ oss ogsĂ„,da jeg har for dĂ„rlig kvalitet pĂ„ mine egg. Men vet du? Det blir jo et barn med vĂ„rt blod og vĂ„re proteiner. Vi vil jo bĂŠre barnet.kjenne det sparke.hikke.snu seg etc. Hausken snakket varmt om en klinikk i Allicante. Men vi har ogsĂ„ sett pĂ„ en klinikk i Riga. http://www.ivfriga.no/?ForstĂ„r deg veldig pĂ„ dette med Ă„ ta en avgjĂžrelse pĂ„ HVILKEN klinikk en skal velge. .  Jeg fikk Mail tilbake fra hausken om at prĂžvene sĂ„ dĂ„rlige ut, og ringte tilbake til gynekologen min og spurte hva han kunne fortelle meg om eggdonasjon. Han snakket lenge med meg, fortalte om medisiner, prosessen osv. Sa jeg kunne gĂ„ til han for Ă„ fĂ„ oppfĂžlging og forbehandling. SĂ„ ble veldig lettet. FĂžler meg ikke lengre deppa, men vil komme meg i gang sĂ„ fort som mulig! Fikk ogsĂ„ anbefalt klinikken i alicante av hausken, mens min gynekolog sa mange av hans klienter reiste til Barcelona. Vi elsker Barcelona fra fĂžr, sĂ„ fĂžler valget allerede er tatt. men nĂ„ mĂ„ vi bare se hva Ăžkonomien tillater. Kan mest tenke meg den dyreste av de i Barcelona - Instituto marques (I.M.). Men den er ganske dyr. Mine foreldre kommer til oss i morgen, sĂ„ vi fĂ„r diskutere det med dem. De har sagt de kan hjelpe oss Ăžkonomisk - det passer veldig fint PĂ„ I.M. har de ogsĂ„ hĂžyest suksessrate med donor egg av de jeg har sett pĂ„ - 82 %!  Kjekkt Ă„ hĂžre om andre som er i gang med samme prosess! blir spennende Ă„ se hvor du og velger Hva er prisnivĂ„ pĂ„ den klinikken vs andre klinikker ? og ventetiden?  vi har ikke klart Ă„ bestemme oss for hvilken klinikk vi skal benytte oss av enda..  har du noen link Ă„ dele? Â
Piasawa Skrevet 18. oktober 2014 #11 Skrevet 18. oktober 2014 http://www.institutmarques.com http://www.barcelonaivf.com/e  Dyre begge to, 95 000 ca var det jeg regnet meg frem til pĂ„ den Ăžverste, ca 20 000 billigere pĂ„ den under, men den Ăžverste har og hĂžyere suksessrate (82%). Holder en knapp pĂ„ den Ăžverste, men budsjettet med reise osv blir da 115 000. Mine foreldre kommer i morgen, de lĂ„ner/gir oss kanskje pengene đ  Det er ikke ventetid pĂ„ noen av de đ liker at Barcelona er en universitetsby, de har mange unge donorer đđ
Piasawa Skrevet 19. oktober 2014 #12 Skrevet 19. oktober 2014 (endret) Det blir Intituto marques pĂ„ oss! Har bestemt oss for bare Ă„ lĂ„ne pengene sĂ„ slipper vi Ă„ bekymre foreldrene vĂ„re. Og da har vi de i bakhĂ„nd til senere evt ogsĂ„. SĂ„ nĂ„ mĂ„ vi bare fikse alle formelle greier sĂ„ skal vi bestille tid! đ Endret 19. oktober 2014 av Piasawa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ