Gå til innhold

Eggdonor


Gir aldri opp! :)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt 2 icsi forsøk. Det første forsøket endte i abort i uke 5, det andre forsøket festet ikke egget seg. Vet at jeg har igjen ett forsøk igjen. Vi har Vært på Riksen. Jeg lurer på om det er større sannsynlighet for at dette ville lykkes med eggdonor? Finnes det f.eks mulighet for eggdonor i Danmark? Hvordan foregår en slik prosess? Jeg er 36 år og har fått påvist en tett eggleder. Hva er kriterier for å få innvilget donasjon?

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :o)

Jeg kan vel ikke helt svare på spm ditt, men jeg vurderer også eggdonasjon..

Har lest at det er 1 års ventetid i Danmark, så jeg har sendt mail til Riga og der var det ikke ventetid..

 

Lykke til da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei!

Har ingen erfaring med Danmark, men jeg ruger nå på 2 Blastocyster etter eggdonasjon i Barcelona. Jeg har kromosomfeil i eggene mine, derfor ble dette løsningen for oss. I tillegg har jeg PCO og tett eggleder. Har 6 IVF/ICSi bak oss, men få egg som overlevde til innsett. Har hatt 6 kjemiske/SA i løpet av 5 år.

 

Vi har fått beskjed om at vi har over 65% sjanse for å bli gravid på dette første forsøket med eggdonasjon. Vi fikk 10 egg av donor, 9 befruktet og stod igjen med 6 flotte blactocyster på dag 5 etter egguttak:D Spør hvis du lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har hatt 5 ICSI i Norge og sirka like mange frys. Jeg har endo og tette eggledere, men fine egg, mannen derimot hadde dårlige svømmere - god mengde, men dei svømte noe forferdelig dårlig mange døde. Ingen ga oss svar hvorfor. Kan hende det var på grunn av insulinen som han tar daglig. Han har hatt diabetes siden han var 13 år.

Etter siste forsøk fikk vi anbefalt å prøve enten egg eller sæddonor. Vi valgte Riga. Og eggdonor på grunn av at mannen klarte ikke tanken å velge sæddonor og ingen hadde jo sagt direkte at det er sæden hans som gjør at vi ikke før barn.

Donoren var 24 år, fikk ut 14 egg og bare 2 var gode nok til innsett.

Jeg ble gravid og er snart i mål - ungen er venta i begynnelsen av november.

 

Så Riga er absolutt å anbefalle. Dei bruker god tid på å snakke med par, første gangen var vi der en halv dag! Blodprøver og samtaler og ul.... og samtaler igjen. Føltes at dei tok det alvorlig. Oppfølgninga var også god. Jeg kunne velge om jeg ville ha all medisin med en gang med meg til Norge etter innsett eller få den tilsendt (som anbefalles - blir billigere enn å sende etterpå og betale toll eller hva det er nå man betaler der).

Dei hadde supermoderne utstyr og dei brukte noen metoder som til og med Hausken ikke hadde i Norge. Så det var lite å utsette på der. Det finnes flere klinikker der, vi var på denne:

http://www.ivfriga.no/



Anonymous poster hash: 5c4e6...846
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er 32 år og fått beskjed om at jeg har veldig dårlig eggstokkfunksjon - og fått anbefalt eggdonasjon. Synes det er vanskelig å vite hvor vi skal starte, skal til utvidet gyn undersøkelse på hausken på tirsdag (siden de ikke vil anbefale oss ivf), håper kanskje de kan fortelle oss litt mer. Men synes det er så vanskelig å velge land, hvor raskt jeg skal sette alt i gang osv.

 

Er ganske deppa med tanke på at jeg ikke kan få egne biologiske barn, men om jeg kan ha en plan B klar er det helt klart lettere å takle alt dette. Så lurer jeg på om dere vet hva suksess ratene er rundt omkring? synes jo det er litt avgjørende på hvor vi velger og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 år og fått beskjed om at jeg har veldig dårlig eggstokkfunksjon - og fått anbefalt eggdonasjon. Synes det er vanskelig å vite hvor vi skal starte, skal til utvidet gyn undersøkelse på hausken på tirsdag (siden de ikke vil anbefale oss ivf), håper kanskje de kan fortelle oss litt mer. Men synes det er så vanskelig å velge land, hvor raskt jeg skal sette alt i gang osv.

 

Er ganske deppa med tanke på at jeg ikke kan få egne biologiske barn, men om jeg kan ha en plan B klar er det helt klart lettere å takle alt dette. Så lurer jeg på om dere vet hva suksess ratene er rundt omkring? synes jo det er litt avgjørende på hvor vi velger og.

Hei Piasawa. Jeg og min samboer var hos Hausken  i går. Det vert eggdonasjon på oss også,da jeg har for dårlig kvalitet på mine egg. Men vet du? Det blir jo et barn med vårt blod og våre proteiner. Vi vil jo bære barnet.kjenne det sparke.hikke.snu seg etc.   :) Hausken snakket varmt om en klinikk i Allicante. Men vi har også sett på en klinikk i Riga. http://www.ivfriga.no/?

Forstår deg veldig på dette med å ta en avgjørelse på HVILKEN  klinikk en skal velge. . 

Endret av klar for å bli foreldre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er 32 år og fått beskjed om at jeg har veldig dårlig eggstokkfunksjon - og fått anbefalt eggdonasjon. Synes det er vanskelig å vite hvor vi skal starte, skal til utvidet gyn undersøkelse på hausken på tirsdag (siden de ikke vil anbefale oss ivf), håper kanskje de kan fortelle oss litt mer. Men synes det er så vanskelig å velge land, hvor raskt jeg skal sette alt i gang osv.

 

Er ganske deppa med tanke på at jeg ikke kan få egne biologiske barn, men om jeg kan ha en plan B klar er det helt klart lettere å takle alt dette. Så lurer jeg på om dere vet hva suksess ratene er rundt omkring? synes jo det er litt avgjørende på hvor vi velger og.

Hei Piasawa. Jeg og min samboer var hos Hausken i går. Det vert eggdonasjon på oss også,da jeg har for dårlig kvalitet på mine egg. Men vet du? Det blir jo et barn med vårt blod og våre proteiner. Vi vil jo bære barnet.kjenne det sparke.hikke.snu seg etc. :) Hausken snakket varmt om en klinikk i Allicante. Men vi har også sett på en klinikk i Riga. http://www.ivfriga.no/?

Forstår deg veldig på dette med å ta en avgjørelse på HVILKEN klinikk en skal velge. .

 

Jeg fikk Mail tilbake fra hausken om at prøvene så dårlige ut, og ringte tilbake til gynekologen min og spurte hva han kunne fortelle meg om eggdonasjon. Han snakket lenge med meg, fortalte om medisiner, prosessen osv. Sa jeg kunne gå til han for å få oppfølging og forbehandling. Så ble veldig lettet. Føler meg ikke lengre deppa, men vil komme meg i gang så fort som mulig! Fikk også anbefalt klinikken i alicante av hausken, mens min gynekolog sa mange av hans klienter reiste til Barcelona. Vi elsker Barcelona fra før, så føler valget allerede er tatt. 😜 men nå må vi bare se hva økonomien tillater. Kan mest tenke meg den dyreste av de i Barcelona - Instituto marques (I.M.). Men den er ganske dyr. Mine foreldre kommer til oss i morgen, så vi får diskutere det med dem. De har sagt de kan hjelpe oss økonomisk - det passer veldig fint 😃 På I.M. har de også høyest suksessrate med donor egg av de jeg har sett på - 82 %! 👍😊

 

Kjekkt å høre om andre som er i gang med samme prosess! 😊 blir spennende å se hvor du og velger! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er 32 år og fått beskjed om at jeg har veldig dårlig eggstokkfunksjon - og fått anbefalt eggdonasjon. Synes det er vanskelig å vite hvor vi skal starte, skal til utvidet gyn undersøkelse på hausken på tirsdag (siden de ikke vil anbefale oss ivf), håper kanskje de kan fortelle oss litt mer. Men synes det er så vanskelig å velge land, hvor raskt jeg skal sette alt i gang osv.

 

Er ganske deppa med tanke på at jeg ikke kan få egne biologiske barn, men om jeg kan ha en plan B klar er det helt klart lettere å takle alt dette. Så lurer jeg på om dere vet hva suksess ratene er rundt omkring? synes jo det er litt avgjørende på hvor vi velger og.

Hei Piasawa. Jeg og min samboer var hos Hausken i går. Det vert eggdonasjon på oss også,da jeg har for dårlig kvalitet på mine egg. Men vet du? Det blir jo et barn med vårt blod og våre proteiner. Vi vil jo bære barnet.kjenne det sparke.hikke.snu seg etc. :) Hausken snakket varmt om en klinikk i Allicante. Men vi har også sett på en klinikk i Riga. http://www.ivfriga.no/?

Forstår deg veldig på dette med å ta en avgjørelse på HVILKEN klinikk en skal velge. .

 

Jeg fikk Mail tilbake fra hausken om at prøvene så dårlige ut, og ringte tilbake til gynekologen min og spurte hva han kunne fortelle meg om eggdonasjon. Han snakket lenge med meg, fortalte om medisiner, prosessen osv. Sa jeg kunne gå til han for å få oppfølging og forbehandling. Så ble veldig lettet. Føler meg ikke lengre deppa, men vil komme meg i gang så fort som mulig! Fikk også anbefalt klinikken i alicante av hausken, mens min gynekolog sa mange av hans klienter reiste til Barcelona. Vi elsker Barcelona fra før, så føler valget allerede er tatt. men nå må vi bare se hva økonomien tillater. Kan mest tenke meg den dyreste av de i Barcelona - Instituto marques (I.M.). Men den er ganske dyr. Mine foreldre kommer til oss i morgen, så vi får diskutere det med dem. De har sagt de kan hjelpe oss økonomisk - det passer veldig fint På I.M. har de også høyest suksessrate med donor egg av de jeg har sett på - 82 %!

 

Kjekkt å høre om andre som er i gang med samme prosess! blir spennende å se hvor du og velger

Hva er prisnivå på den klinikken vs andre klinikker ? og ventetiden? :)  vi har ikke klart å bestemme oss for hvilken klinikk vi skal benytte oss av enda..  :) har du noen link å dele? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.institutmarques.com

http://www.barcelonaivf.com/e

 

Dyre begge to, 95 000 ca var det jeg regnet meg frem til på den øverste, ca 20 000 billigere på den under, men den øverste har og høyere suksessrate (82%). Holder en knapp på den øverste, men budsjettet med reise osv blir da 115 000. Mine foreldre kommer i morgen, de låner/gir oss kanskje pengene 😍

 

Det er ikke ventetid på noen av de 😊 liker at Barcelona er en universitetsby, de har mange unge donorer 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir Intituto marques på oss! Har bestemt oss for bare å låne pengene så slipper vi å bekymre foreldrene våre. Og da har vi de i bakhånd til senere evt også. Så nå må vi bare fikse alle formelle greier så skal vi bestille tid! 😍

Endret av Piasawa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...