Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Eller hva er evt forskjellen? Anonymous poster hash: 6f454...55a
Fullrulle86 Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 De som har melkeproteinallergi tåler heller ikke laktose. Men det går an å ha laktoseintolleranse, men likevel tåle melkeproteinet. De kan f,eks. spise/drikke laktosereduserte produkter. De inneholder fremdeles melkeprotteinet, bare ikke laktosen.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Melkeintoleranse og laktoseintoleranse blir vel ofte brukt om hverandre ja. Melkeallergi derimot betyr som oftest at man er allergisk mot melkeproteinet. Anonymous poster hash: 2039f...57a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 De som har melkeproteinallergi tåler heller ikke laktose. Men det går an å ha laktoseintolleranse, men likevel tåle melkeproteinet. De kan f,eks. spise/drikke laktosereduserte produkter. De inneholder fremdeles melkeprotteinet, bare ikke laktosen. Man kan ha melkeallergi og tåle laktose jo. Min datter tåler ikke melkeprotein, men prøvene viser at hun tåler laktose. Anonymous poster hash: 2039f...57a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 jeg ammer og babyen vår har sannsynligvis melkeintoleranse, så jeg må legge om til melkefri kost. Kan vi da bruke laktosefri lettrømme? Kjenner dette er litt forvirrende og jeg blir veldig usikker. Vil jo ikke at lille skal få vondt i magen! -hi Anonymous poster hash: 6f454...55a
Fullrulle86 Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 De som har melkeproteinallergi tåler heller ikke laktose. Men det går an å ha laktoseintolleranse, men likevel tåle melkeproteinet. De kan f,eks. spise/drikke laktosereduserte produkter. De inneholder fremdeles melkeprotteinet, bare ikke laktosen.Man kan ha melkeallergi og tåle laktose jo.Min datter tåler ikke melkeprotein, men prøvene viser at hun tåler laktose. Anonymous poster hash: 2039f...57a Ok da lærte jeg noe nytt! men hva hjelper det å tåle laktose når det er melkeprotein i alle melkeprodukter?
Fullrulle86 Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 jeg ammer og babyen vår har sannsynligvis melkeintoleranse, så jeg må legge om til melkefri kost. Kan vi da bruke laktosefri lettrømme? Kjenner dette er litt forvirrende og jeg blir veldig usikker. Vil jo ikke at lille skal få vondt i magen! -hiAnonymous poster hash: 6f454...55a Nei det kan du ikke. Laktosereduserte produkter inneholder melkeproteinet som du skal holde deg unna.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 De som har melkeproteinallergi tåler heller ikke laktose. Men det går an å ha laktoseintolleranse, men likevel tåle melkeproteinet. De kan f,eks. spise/drikke laktosereduserte produkter. De inneholder fremdeles melkeprotteinet, bare ikke laktosen.Man kan ha melkeallergi og tåle laktose jo.Min datter tåler ikke melkeprotein, men prøvene viser at hun tåler laktose. Anonymous poster hash: 2039f...57a Ok da lærte jeg noe nytt! men hva hjelper det å tåle laktose når det er melkeprotein i alle melkeprodukter? Nei, det hjelper jo lite, men det er nå en gang sånn kroppen fungerer da og det er jo ikke så mye å gjøre med. Anonymous poster hash: 2039f...57a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 jeg ammer og babyen vår har sannsynligvis melkeintoleranse, så jeg må legge om til melkefri kost. Kan vi da bruke laktosefri lettrømme? Kjenner dette er litt forvirrende og jeg blir veldig usikker. Vil jo ikke at lille skal få vondt i magen! -hiAnonymous poster hash: 6f454...55a Nei det kan du ikke. Laktosereduserte produkter inneholder melkeproteinet som du skal holde deg unna. Hvis babyen har intoleranse kan hun spise lalktosefri kost. Er det allergi må hun holde seg unna alle melkeprodukter. Da er soya, havre, ris og mandelmelk produkter alternativer til erstatning. Anonymous poster hash: 2039f...57a
Fullrulle86 Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 jeg ammer og babyen vår har sannsynligvis melkeintoleranse, så jeg må legge om til melkefri kost. Kan vi da bruke laktosefri lettrømme? Kjenner dette er litt forvirrende og jeg blir veldig usikker. Vil jo ikke at lille skal få vondt i magen!-hiAnonymous poster hash: 6f454...55a Nei det kan du ikke. Laktosereduserte produkter inneholder melkeproteinet som du skal holde deg unna. Hvis babyen har intoleranse kan hun spise lalktosefri kost. Er det allergi må hun holde seg unna alle melkeprodukter.Da er soya, havre, ris og mandelmelk produkter alternativer til erstatning. Anonymous poster hash: 2039f...57a Ehhh... Er ikke intoleranse det samme som allergi da? Uansett, skal hun ha melkefri kost kan hun ikke spise laktosefrie produkter. Hør med legen HI! Det mest vanlige er å kutte ut melkeprodukter helt dersom en mistenker at barnet reagerer på det under amming.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #11 Skrevet 30. august 2014 Melkeallergi = tåler ikke _proteinet_ Laktoseallergi = tåler ikke _sukkeret_ Laktosefrie produkter har IKKE sukkeret, men fortsatt proteinet Har man melkeallergi må man unngå ALT av protein. Se gjerne utenmelk.no for mer informasjon og kostholdsråd. Anonymous poster hash: aa7ca...8a6
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #12 Skrevet 30. august 2014 jeg ammer og babyen vår har sannsynligvis melkeintoleranse, så jeg må legge om til melkefri kost. Kan vi da bruke laktosefri lettrømme? Kjenner dette er litt forvirrende og jeg blir veldig usikker. Vil jo ikke at lille skal få vondt i magen!-hiAnonymous poster hash: 6f454...55a Nei det kan du ikke. Laktosereduserte produkter inneholder melkeproteinet som du skal holde deg unna.Hvis babyen har intoleranse kan hun spise lalktosefri kost. Er det allergi må hun holde seg unna alle melkeprodukter.Da er soya, havre, ris og mandelmelk produkter alternativer til erstatning. Anonymous poster hash: 2039f...57a Ehhh... Er ikke intoleranse det samme som allergi da? Uansett, skal hun ha melkefri kost kan hun ikke spise laktosefrie produkter. Hør med legen HI! Det mest vanlige er å kutte ut melkeprodukter helt dersom en mistenker at barnet reagerer på det under amming. Melkeintoleranse og melkeallergi er ikke det samme nei Anonymous poster hash: 2039f...57a
Nettie+jentungen Skrevet 30. august 2014 #13 Skrevet 30. august 2014 (endret) Du kan bruke soya supreme i stede for rømme 😊 Endret 30. august 2014 av Nettie+jentungen
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #14 Skrevet 30. august 2014 Melkeallergi = tåler ikke _proteinet_ Laktoseallergi = tåler ikke _sukkeret_ Laktosefrie produkter har IKKE sukkeret, men fortsatt proteinet Har man melkeallergi må man unngå ALT av protein. Se gjerne utenmelk.no for mer informasjon og kostholdsråd. Anonymous poster hash: aa7ca...8a6 Babyen vår har ikke melkeallergi, men melkeintoleranse -hi Anonymous poster hash: 6f454...55a
SuperFries Skrevet 30. august 2014 #15 Skrevet 30. august 2014 Melkeintoleranse er et annet ord for laktoseintoleranse. Da er det melkesukkeret man ikke tåler, fordi man mangler enzymet som bryter det ned i tarmen. Kumelkproteinallergi er en allergi mot kumelkproteinet. Det siste vokser man gjerne av seg. Det er kumelkprotein i laktosefrie produkter. Så da bruker man helst soya eller havre. Rismelk skal unngås av barn. Soya har en noe ekkel ettersmak, men havremelk smaker relativt godt. Og det finnes med tilsatt kalsium.
Fullrulle86 Skrevet 30. august 2014 #16 Skrevet 30. august 2014 jeg ammer og babyen vår har sannsynligvis melkeintoleranse, så jeg må legge om til melkefri kost. Kan vi da bruke laktosefri lettrømme? Kjenner dette er litt forvirrende og jeg blir veldig usikker. Vil jo ikke at lille skal få vondt i magen!-hiAnonymous poster hash: 6f454...55a Nei det kan du ikke. Laktosereduserte produkter inneholder melkeproteinet som du skal holde deg unna.Hvis babyen har intoleranse kan hun spise lalktosefri kost. Er det allergi må hun holde seg unna alle melkeprodukter.Da er soya, havre, ris og mandelmelk produkter alternativer til erstatning. Anonymous poster hash: 2039f...57a Ehhh... Er ikke intoleranse det samme som allergi da? Uansett, skal hun ha melkefri kost kan hun ikke spise laktosefrie produkter. Hør med legen HI! Det mest vanlige er å kutte ut melkeprodukter helt dersom en mistenker at barnet reagerer på det under amming. Melkeintoleranse og melkeallergi er ikke det samme nei Anonymous poster hash: 2039f...57a Ok! Gir meg jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå