Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Jeg blei litt nysgjerrig her... Hvor mange her inne har menn som er med og bestemmer hvilke møbler og gardiner man skal ha i hjemmet? Anonymous poster hash: 76a6a...bf3
Gjest cd0da Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Mannen har alltid et ord han skulle sagt. Vi bor her begge to og han skal trives her han også. Finner vi møbler vi ikke er enige om kjøper vi dem ikke
Gjest Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Det er mitt område. Med mindre han skal betale en ny og dyr sofa!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Vi blir enige. :-) men er generelt så like at dersom en av oss liker noe, er den andre stort sett helt enig. :-) begges hjem, begges avgjørelse. Ikke om småting som gardiner osv (da blir han gladest om jeg bare fikser), men når det gjelder større møbler. Anonymous poster hash: 0c31b...1de
PrinsesseHengepupp Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Tror vi trygt kan si vi deler 50/50 på den oppgaven også faktisk. Er feks han som bytter gardiner ved behov, slikt ser ikke jeg på. Er det større ting snakker vi oss frem til hva vi vil ha. Men jeg har veto på puter og pledd, av en eller annen årsak (kanskje pga min mani?) har han en velutviklet pute/pleddangst :-p
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Her er det mannen som styrer på det området. Jeg bryr meg ikke, og han har uansett bedre greie på det enn meg. Bare jeg har en god stol å sitte i er jeg fornøyd. Anonymous poster hash: 37483...8f5
MamsenMedToSmå Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 Hos oss kjøpes det aldri nye møbler uten at begge har vært involvert i "prosessen". Unntaket er småpynt (lysestaker etc.), det er det jeg som kjøper fordi jeg er mer opptatt av det
Tyra79 Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 I hovedsak mannen som har kontroll på det, så kommer han til meg og spør om vi har råd. Vi har felles økonomi, men jeg som styrer den. Han er kjempeflink på interiør, og jeg trives i hans stil, så da blir det slik:)!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Vi blir enige. :-) men er generelt så like at dersom en av oss liker noe, er den andre stort sett helt enig. :-) begges hjem, begges avgjørelse. Ikke om småting som gardiner osv (da blir han gladest om jeg bare fikser), men når det gjelder større møbler. Anonymous poster hash: 0c31b...1de Men mannen bryr seg ikke så mye. Så dersom vi noen gang kommer i økonomisk situasjon slik at vi kan kjøpe møbler uten at de har en påvirkning på økonomien, så ser jeg ikke bort fra at han hadde likt at jeg bare fikset det. Men jeg ville fremdeles hatt han med i prosessen. Vil jo høre hans mening om vårt hjem. Anonymous poster hash: 0c31b...1de
DramaMama Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 Vi blir enige om større møbler. Gardiner, puter, pledd og nips er det jeg som tar meg av - men så er det jeg som betaler det også da. Han synes jeg har god smak, så da er det vel greit.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #11 Skrevet 30. august 2014 Jeg har siste ordet men han sier i fra OM han virkelig ikke liker noe. Og jeg tar hensyn til det. Anonymous poster hash: b7f3e...7e4
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #12 Skrevet 30. august 2014 Vi blir enige, men det er nok ofte jeg som har ideene. Anonymous poster hash: 6fc5a...fbc
BareMas Skrevet 30. august 2014 #13 Skrevet 30. august 2014 Spør alltid mannen om "råd", så sier han om interiørforslaget er helt på bærtur, ellers er det stort sett fritt fram for min del.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #14 Skrevet 30. august 2014 Min mann bryr seg mye- noe som er utfordrende siden han aldri leter selv. Når jeg presenterer mitt kompromiss med tanke på pris/utseende/praktisk funksjon pleier han bare si "nei, den var ikke helt riktig! Den vil jeg ikke ha." Jeg er litt lei av det kan man si. Og begynner å bli desperat etter et par sentrale møbler. Sukk. Anonymous poster hash: db0d4...94a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #15 Skrevet 30. august 2014 Store ting kjøper vi alltid sammen. Kunst likeså. Små duppdingser ordner jeg, men siden jeg er svært lite glad i nips er det ikke mye av det i huset. Unntak har forekommet, han kjøpte senge vår uten meg (digger den!) og når vi flyttet til utlandet fant han leiligheten uten meg (jeg godkjente planløsningen). Derimot valgte jeg møblene vi skulle leie uten han siden han var borte (ukependler) og vi hadde det litt travelt. Vi er begge to fornøyde med hverandres valg. Vi er rimelig samkjørt når det gjelder smak, tilhører definitivt "less is more" skolen (andre synes sikkert vi har veldig kald og kjedelig stil). Eneste ting er at han ikke er så praktisk anlagt, jeg er den som sjekker hvorvidt ting er lett å holde ved like, montering, osv. Anonymous poster hash: 418ef...3a2
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #16 Skrevet 30. august 2014 Vi bestemmer begge to. Anonymous poster hash: c2a77...866
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #17 Skrevet 31. august 2014 Mannen min er vanligvis helt likegyldig til interiør. Større møbler ser vi på sammen, han kan ta veto, men jeg har avgjørende ordet med mindre han virkelig hater det aktuelle møblet. En gang kritiserte han gardinene jeg kom hjem med. Jeg sa da at jeg hadde kikket på alle se tre gardinbutikkene vi har her. Hvis han ville ta runden og finne noe bedre, så vær så god! "Nei da, de er greie de der" sa han da ... :-) Anonymous poster hash: 8c531...64b
junimamma81 Skrevet 31. august 2014 #18 Skrevet 31. august 2014 Store møbler ( sofa, bord, seng osv) tar vi sammen og blir enige. Småting som gardiner, duker, pynt og diverse tar jeg da han ikke bryr seg om det. Hadde han bestemt så hadde vi ikke hatt duk, telys eller noe...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #19 Skrevet 31. august 2014 Her er det mannen som er mest opptatt av interiør, så han får bestemme. Han inkluderer meg da, men stort sett liker jeg det han foreslår, så han får stort sett styre seg sånn han vil så sant vi har økonomi til det.. Anonymous poster hash: 0bd5d...f2d
Elsker livet Skrevet 31. august 2014 #20 Skrevet 31. august 2014 Mannen bestemmer når vi kan bytte noe ut. Jeg presser på, han holder igjen. Han sier ja stort sett bare for å være grei, han ser nesten aldri behovet. Jeg velger møbelet og vil helst at han skal like det han også, så jeg spør hva han synes. Så vurderer jeg om meningen hans skal tas hensyn til opp mot min. Mindre ting eller ting som koster ett par tusen kjøper jeg uten å snakke med han om det først.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #21 Skrevet 31. august 2014 Han er med på alt av møbler og tepper. Puter, pledd og nips bryr han seg ikke med (så lenge det ikke blir for mye av det) Han kommer like ofte som meg ideer til nytt eller finner ting på nettet som han ønsker seg. Han har en noe mer maskulin smak enn meg (svart,hvit og stål/metall) mens jeg liker å putte inn litt mer farge, så vi må han noen runder innimellom før vi blir enige. Kunst er det mannen som finner, men han sprør alltid meg før han kjøper noe. Anonymous poster hash: d597e...19f
<3 2G <3 Skrevet 31. august 2014 #22 Skrevet 31. august 2014 Har såpass lik smak at han kan fint handle alt uten meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå