Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Var på oppstart fotball med 1 - klassingene idag. Alle fra samme by var samlet og målet er å få startet opp lag i kvar skulekrets. Eg sa eg kanskje kunne stille som Ikkje - sportslig person. Sånn som har ansvar for foreldrekontakt, loddsalg, dugnad osv. Ikkje fordi eg har så lyst men fordi eg veit at idrettslag er avhengig av frivillige og kun 1 av 3 hadde meldt seg på vår skule. Så tar han organisatoren meg med bort til treneren og presenterer meg. Så svarer han; Er dere sikker på eg vil ha ho med? Veksla blikk med ei anna dame som sto der og me var litt forundra begge to. Han som organiserer svarte "for meg" og sa tilbake; Er du sikker på HO vil ha deg med? Var nok meint som en spøk, men ligger ofte NOKE sannhet bak en sånn kommentar. Synes det var dårlig gjort og det er jo gjerne slik barn lurer å mobbe. Ta etter foreldre. Har faktisk mista litt lysta til å samarbeide også. Blei stående litt og snakke. Spurte blant anna om eg skulle re vikar som trener dersom ingen andre meldte seg. Nei, det gjekk IKKJE. Måtte være en til... Hadde dokke bare gløymt den dårlige starten?, sagt noke til han? eller droppa heile greia. Som sagt i begynnelsen. Har Ikkje særlig lyst, men føler vi også må bidra til fellesskapet. Anonymous poster hash: a53cd...23c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Jeg må innrømme at jeg ikke skjønte så mye av dette. - du vil være med som frivillig, men egentlig har du ikke så veldig lyst. - du vil være med som ikke-sportslig person men vil være reservetrener men blir likevel såret når treneren mener det trengs en lagleder eller trener til? Det er flott at folk melder seg frivillig. Og idretten er virkelig avhengig av frivillige. Men samtidig er man avhengig av frivillige som er stabile, som stiller opp hver gang osv. På et fotballag er man kanskje avhengig av to trenere evt. En trener og en lagleder som kan være med hele tiden. Både fordi det kan være mange unger, fordi det ikke bare er å steppe inn som "reservetrener" uten å kjenne unger eller opplegg, fordi hovedtrener skal kunne ha noen å samarbeide med etc. Så når treneren uttaler at det treng en til, så kan det være god grunn til det når du uttaler at du egentlig ikke har så veldig lyst,G du egentlig ikke vil ha noe sportslig ansvar..... Vi har unger som er med i ulike idretter: håndball, ski, fotball og turn. Og vi ser dette hvert eneste år når det søkes etter foreldrekontskter og lagledere/trenere. Noen melder seg frivillig, men det er ikke alle disse som er så stabile frivillige når det kommer til stykke. Vi har hatt lagledere spam aldri egentlig kan kan steppe inn når behovet melder seg, vi hard hatt foreldrekontskter som tror at det kun er å sette opp liste over kakebakere eller innkalle til dugna (som selvfølgelig aaaaaalle stille på) en gang i året. Så; sad to say, noen av de som melder seg ønsker vi faktisk ikke fordi vi vet det ikke kommer til å fungere. Jeg sier ikke at det ER sånn i ditt tilfelle. Men det er ikke nødvendigvis sånn at alle som melder seg frivillig, fungerer i disse rollene ( selv om man selvfølgelig i utgangspunktet både prise seg lykkelig over de som gidder å stille opp!!) Anonymous poster hash: c35c2...104
Kathrine. Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Vi foreldre har begge to stilt opp alle 3 ganger på intro - fotball. Eineste gangene eg har møtt treneren er på dugnad i borettslaget. Er Ikkje alle som stiller opp der for å seie det sånn, så skjønner Ikkje korfor han skulle ha inntrykk at eg Ikkje Gjør det som blir forventa av meg. Kun eg som veit at eg Gjør det for barna og Ikkje for egen skyld. Synes dere virkelig det er greit å svare; sikker på eg vil ha med ho da? Uten å le det bort eller noke. Visst idrettslag består av mobbere trur eg Ikkje at eg passer inn. HI (ingen Anonymknapp? Nei vel)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Han virka heilt snål! Ikke bry deg Anonymous poster hash: 70e56...b66
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Frekk fyr. Mulig det hadde noe med at han trodde du skulle være hjelpetrener å gjøre.... Anonymous poster hash: c6caf...5af
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #6 Skrevet 31. august 2014 Jeg hadde sagt at jeg trekker meg pga lite entusiasme og direkte mobbing fra treneren eller hvem som svarte deg. Du vil heller tilby din hjelp til andre som setter mere pris på det. Anonymous poster hash: 0e030...62e
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #7 Skrevet 31. august 2014 Var på oppstart fotball med 1 - klassingene idag. Alle fra samme by var samlet og målet er å få startet opp lag i kvar skulekrets. Eg sa eg kanskje kunne stille som Ikkje - sportslig person. Sånn som har ansvar for foreldrekontakt, loddsalg, dugnad osv. Ikkje fordi eg har så lyst men fordi eg veit at idrettslag er avhengig av frivillige og kun 1 av 3 hadde meldt seg på vår skule. Så tar han organisatoren meg med bort til treneren og presenterer meg. Så svarer han; Er dere sikker på eg vil ha ho med? Veksla blikk med ei anna dame som sto der og me var litt forundra begge to. Han som organiserer svarte "for meg" og sa tilbake; Er du sikker på HO vil ha deg med? Var nok meint som en spøk, men ligger ofte NOKE sannhet bak en sånn kommentar. Synes det var dårlig gjort og det er jo gjerne slik barn lurer å mobbe. Ta etter foreldre. Har faktisk mista litt lysta til å samarbeide også. Blei stående litt og snakke. Spurte blant anna om eg skulle re vikar som trener dersom ingen andre meldte seg. Nei, det gjekk IKKJE. Måtte være en til... Hadde dokke bare gløymt den dårlige starten?, sagt noke til han? eller droppa heile greia. Som sagt i begynnelsen. Har Ikkje særlig lyst, men føler vi også må bidra til fellesskapet. Anonymous poster hash: a53cd...23c Usj, sånne folk er kjipe å ha med å gjøre. Det er så vanskelig å forholde seg til når man hele tiden må prøve å tyde hva de sier (hadde blant annet en ''bestevenninne'' gjennom flere år som var sånn, og jeg ble helt tullerusk av det. For det er som du sier: Ofte er det noe sannhet bak spøken, men ikke alltid, så når vet man når det er og ikke? Jeg ville prøvd å overse spøkene hans og vise med kroppsspråk at jeg ikke ''tok spøken''. F.eks. bare smile vennlig, men ikke le. Og så gå videre og prate om noe som er relevant. Også prøve å ha så lite med han å gjøre. Bare være vennlig, men ikke ''spille med'' rett og slett. Anonymous poster hash: 9f818...48f
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #8 Skrevet 31. august 2014 Den mannen er ikke egnet til trenerjobben, det er i hvert fall sikkert. Anonymous poster hash: f0d4b...47f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå