Gå til innhold

Puh!


Mrs Smutt & Smilende

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir

Risotto - the death dish i følge masterchef Australia!

 

Er stor fan av bygg ris risotto med stekt sopp, pinjer og cherry tomater! En stor panne blir minst 2 lunsjer. Ooooo sulten!!

 

PS! Vet delingen av risotto ordet er ureglementert, men det ble så mange r'er og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper sånne glassrør med vaniljepulver, det er svart eller mørkebrunt. Røret ser ut som et reagensglass omtrent. Har vaniljeekstrakt kjøpt i USA også og brunt vaniljesukker kjøpt både her i Norge og i Sverige. Ved forrige sjekk hadde jeg åtte forskjellige vaniljeversjoner i bakeskuffen. Aner noen at jeg er glad i vanilje?

 

Steinsopprisotto er en nytelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I like måte!

Fantorangen på fylla hadde vært no, hehe...

God omsetning på dagens kaker. Totalt 14 i barnebursdag pluss noen voksne og 16 i familiebursdagen etterpå. Kremen på gulrotkaka fikk ekstra skryt. Bytta ut vaniljesukker ( som kjent ikke inneholder vanilje, men vanilin fra grantrær eller det som verre er) med økologisk vaniljepulver.

Nå er jeg bare sånn passe kvalm fra all kakespisingen.

Alle makronene røk med gitt.

Bakenerding er fint, men jeg er waaaay bak deg. Har ikke begynt med fondant, men planen er jo å prøve altså.

Da må du nok by på stalltips igjen :)

Forresten, bare mens vi er inne på vanilje...det finnes jo vaniljesukker uten vanillin, Tørsleff har iallefall. Og vaniljepulver er malte hele stenger, så der har du faktisk en litt annen smak enn hvis du tenker den rene smaken av frøene fra vanilje. Ikke det at jeg tror du smaker forskjell når det er såpass blandet ut som det blir om du har litt i en kake, altså, men.. Jeg slår et slag for vaniljeessens, jeg da. Da får du smaken, men du slipper svarte prikker i en hvit krem, du slipper sukker og andre greier. Dritdyrt om du skal kjøpe (jeg får dritdyrt sendt fra New York, intet mindre), men om du spanderer en vaniljestang av ypperlig kvalitet og en slant med vodka (eller annen smakløs sprit) så lager du den selv. Dessuten rekker en enslig vaniljestang veldig langt på den måten! Den trenger et par måneder på flaska før den er klar til bruk, men den kan etterfylles med sprit og varer i en evighet.
Hællemåne!

Jeg har glemt vaniljestanga på rom i kjøleskapet jeg laga i vinter!!!

Haha... nå måtte jeg le. Like fin nå den vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Beklager at jeg blander meg, men er ikke essens kunstig fremstilt? Men er det virkelig dritdyrt? Jeg har kjøpt mange ganger, for det meste ekstrakt, og har aldri betalt så veldig mye, tror jeg.

Du bor litt mer uttaskjærs til, du da søster! Hyggelig å se deg, forresten! Jeg har akkurat kommet inn etter steinsopptur med slynglene mine(ungene). Jeg dufter en risotto i nær fremtid...ahhhh!

Mamma ringte med info om storfangst i dag. Hun er min ambulerende soppleverandør i hektiske tider.

Dette skal smake!

En liten digresjon, men "uttaskjærs" er et knallutrykk. Mye brukt av de eldre gener der jeg hører hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beef sister

 

 

Beklager at jeg blander meg, men er ikke essens kunstig fremstilt? Men er det virkelig dritdyrt? Jeg har kjøpt mange ganger, for det meste ekstrakt, og har aldri betalt så veldig mye, tror jeg.

Du bor litt mer uttaskjærs til, du da søster! Hyggelig å se deg, forresten! Jeg har akkurat kommet inn etter steinsopptur med slynglene mine(ungene). Jeg dufter en risotto i nær fremtid...ahhhh!

Nam! Nå ble jeg faktisk litt misunnelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Beklager at jeg blander meg, men er ikke essens kunstig fremstilt? Men er det virkelig dritdyrt? Jeg har kjøpt mange ganger, for det meste ekstrakt, og har aldri betalt så veldig mye, tror jeg.

Du bor litt mer uttaskjærs til, du da søster! Hyggelig å se deg, forresten! Jeg har akkurat kommet inn etter steinsopptur med slynglene mine(ungene). Jeg dufter en risotto i nær fremtid...ahhhh!

Nam! Nå ble jeg faktisk litt misunnelig. ;)

 

Bare å slenge innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...