Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Vært planlagt i flere mnd. Og en sykmeldt kollega dukket opp, hva hadde dere tenkt da? Anonymous poster hash: 97b46...d5d
overlord Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Det hadde kommet an på hvilke jobb det var snakk om og hva vedkommende var sykemeldt for.
overlord Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Vet om ei som var sykemeldt pga. angst for menneskemengder/ sosial angst, som skulle være med på blåtur med overnatting. Da stusset jeg.
*Miss Marple* Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Så koselig! Hadde jeg tenkt - uavhengig av arbeidstype og diagnose. Jeg er ikke lege eller nav-ansatt så jeg har ingen forutsetninger for å mene noe om andre menneskers arbeidkapasitet.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Ingen som vet hvorfor hn er sykmeldt, men hn er ikke sengeliggende og lever nogenlunde normalt Anonymous poster hash: 97b46...d5d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Helt vanlig på min jobb at sykemeldte og de som er i permisjon blir med på sosiale tilstelninger i regi av jobb. Alle er ikke med på alt, men det de klarer. Når man er sykemeldt er det viktig å holde kontakt med jobben og å delta på det man klarer av sosiale ting er bare positivt. Anonymous poster hash: 145ed...efe
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 Hadde ikke reagert på dette, om det ikke hadde handlet om sykdom hvor andre kan bli smittet. Eller ekstremt sosialangst. Klarer man å presse seg til en fest klarer man å jobbe. Anonymous poster hash: d5697...f2b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 Så koselig! Hadde jeg tenkt - uavhengig av arbeidstype og diagnose. Jeg er ikke lege eller nav-ansatt så jeg har ingen forutsetninger for å mene noe om andre menneskers arbeidkapasitet. Man trenger ikke være lege for å se at noen mennesker ikke er så syke som man skulle tro ut fra sykemeldingen. Naboen var sykemeldt pga. nakkeplager og brukte disse ukene til å legge brostein på tunet og mure en mur. Anonymous poster hash: 6d7b4...520
Nettie+jentungen Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Kommer jo helt an på hvorfor man er sykemeldt. Vi inviterer alltid alle 😊
Optatium Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 Av de rundt meg som hat vært langtidssykemeldte vet jeg om diabetes, nakkeprolaps, ryggprolaps, nyrestein, psykiske lidelser, betennelser i armer/nakke/skuldre osv. Ingen av disse diagnosene betyr at man ikke kan komme på en jobbsammenkomst, gå turer i skogen, eller ta en tur på senteret. Det betyr bare at man ikke kan stole på at kroppen 8-16 hver dag fungerer og er til P stole på, eller at man har mye smerter i jobben. Jeg ville blitt glad for å se en sykemeldt på fest, det er viktig å ikke miste helt kontakten med arbeidsplassen :-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #11 Skrevet 30. august 2014 Så koselig! Hadde jeg tenkt - uavhengig av arbeidstype og diagnose. Jeg er ikke lege eller nav-ansatt så jeg har ingen forutsetninger for å mene noe om andre menneskers arbeidkapasitet. Man trenger ikke være lege for å se at noen mennesker ikke er så syke som man skulle tro ut fra sykemeldingen. Naboen var sykemeldt pga. nakkeplager og brukte disse ukene til å legge brostein på tunet og mure en mur. Anonymous poster hash: 6d7b4...520 Tja, jeg var sykemeldt i 2 uker for noen år siden pga total utmattelse, og du så meg på en liten fjelltur hver dag. Legens ordre: Kom deg ut og gå hver dag! Så det gjorde jeg. Etter to uker med hvilke og lange fjellturer var jeg faktisk nesten uthvilt igjen og fungerte godt i jobb. Anonymous poster hash: 8713f...9e5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #12 Skrevet 30. august 2014 Jeg er og har vært langtidssykemeldt pga nakkeskade ifm bilulykke. Siden jobben min består av tyngre løft så kan jeg ikke jobbe. Jeg kan heller ikke gjøre mye Ila en dag før jeg må hvile hodet, det blir å prioritere handling en dag og litt husarbeid en annen dag. Dagene går for det meste med til sofaen og jeg holder på å spy av å være hjemme! Hvis jeg hadde blitt invitert med på firmafest så måtte jeg tatt det på sparket, da jeg enkelte dager ikke har energi rett og slett. Men det blir rett og slett for dumt at noen skal se ned på en hvis vedkommende kommer på festen, selvfølgelig spørs det hva personen er sykemeldt for og hvilke jobb det gjelder, men syntes det er mange dømmende holdninger her inne! Anonymous poster hash: eb833...8dd
Iiiiik Skrevet 30. august 2014 #13 Skrevet 30. august 2014 Å opprettholde kontakten med arbeidsmiljøet øker sjansen for å komme seg tilbake i jobb dersom man er langtidssykemeldt. Som leder ville jeg derfor vært glad for at en syk møtte på firmafest. Som kollega ville jeg syntes det var hyggelig. Og også nokså imponert, for jeg vet jo at enkelte sure folk mener at syke er late skulkere. Å komme på firmafest er dermed å møte folk som snakker bak ryggen på deg i mange tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #14 Skrevet 30. august 2014 Sykemeldingen gjelder for depresjon. Hn spurte sjefen om hvordan det ble ang. Firmafesten pga.sykmeldingen og fikk da til svar at hn burde ikke komme for det så ikke bra ut i.f.t. Ledelsen å komme på en fest, men ikke kunne jobbe ... Så nå er hn usikker på om hn tør å fra selvom hn har gleder seg i mange uker Anonymous poster hash: 97b46...d5d
PrinsesseHengepupp Skrevet 30. august 2014 #15 Skrevet 30. august 2014 Hadde blitt glad for at han/hun kom. Her er en av mine nærmeste sykemeldt på 8.uka pga en øyeskade. Han var faktisk på firmafest forrige helg. Det er forskjell på å kunne spise pizza og bowle (han måtte hjem tidlig, derfor ikke alkohol), og det å sitte og lese små skrift og håndtere bittesmå elektriske komponenter med et øye med økt trykk. Med svært få unntak lar det seg fint kombinere å være sosial og aktiv, selv om man er sykemeldt fra sin daglige jobb. Man kan til og med være sykemeldt fra kun deler av jobben.
Iiiiik Skrevet 30. august 2014 #16 Skrevet 30. august 2014 Sykemeldingen gjelder for depresjon. Hn spurte sjefen om hvordan det ble ang. Firmafesten pga.sykmeldingen og fikk da til svar at hn burde ikke komme for det så ikke bra ut i.f.t. Ledelsen å komme på en fest, men ikke kunne jobbe ... Så nå er hn usikker på om hn tør å fra selvom hn har gleder seg i mange ukerAnonymous poster hash: 97b46...d5d For en håpløs sjef!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #17 Skrevet 30. august 2014 Hvis det hadde vært noe smittsomt hadde jeg blitt irritert.. (Men jeg blir også irritert på de som har smittsomme sykdommer som møter opp på jobb, og gjerne SKRYTER av det) Anonymous poster hash: 955bc...e04
PrinsesseHengepupp Skrevet 30. august 2014 #18 Skrevet 30. august 2014 Sykemeldingen gjelder for depresjon. Hn spurte sjefen om hvordan det ble ang. Firmafesten pga.sykmeldingen og fikk da til svar at hn burde ikke komme for det så ikke bra ut i.f.t. Ledelsen å komme på en fest, men ikke kunne jobbe ... Så nå er hn usikker på om hn tør å fra selvom hn har gleder seg i mange uker Anonymous poster hash: 97b46...d5d Ajaj. Dustesjef med stort behov for å ta seg en bolle. Det er ingenting ved diagnosen depresjon som skulle tilsi at man må holde seg hjemme. Heller tvert imot. Om du (?) har guts: tropp opp og vær åpen og ærlig: "jeg trenger å komme meg ut, og å holde kontakten med arbeidsmiljøet er avgjørende for å kunne bli frisk slik at jeg kan komme tilbake".
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #19 Skrevet 30. august 2014 Hadde ikke reagert på dette, om det ikke hadde handlet om sykdom hvor andre kan bli smittet. Eller ekstremt sosialangst. Klarer man å presse seg til en fest klarer man å jobbe. Anonymous poster hash: d5697...f2b Ikke nødvendigvis. Det finnes f.eks. medisiner man kan ta ved spesielle anledninger, men man kan ikke ta dem hver dag (ikke de mest effektive i alle fall). Jeg får 20 stk hver 3. mnd, og må ta 2 om gangen for å ha effekt. Jeg kunne selvfølgelig brukt dem til å jobbe 10 (maks halve) dager hver 3. mnd og ikke klart noen ting annet, men hvor nyttig er det? Jeg bruker dem heller til å delta på foreldremøter, barnebursdager o.l., eller hvis jeg en sjelden gang skulle få anledning til å dra på en fest og føle meg litt mer normal for en kveld... Alternativt kan man drikke seg til mot før man drar på fest, det blir jo litt dumt å gjøre før jobb... Anonymous poster hash: a4cc9...947
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #20 Skrevet 30. august 2014 Jeg er også sykemeldt for tiden, og kunne nok gått på en firmafest viss jeg følte jeg orket. Jeg kan jo bare gå hjem dersom formen svikter etterhvert. Det kan jeg ikke på jobb når det ikke er leid inn vikar for meg. Formen varierer for tiden veldig fra dag til dag. Ikke bra i dag, så i kveld har jeg avlyst å på på revy med veninnene mine. For et par kvelder siden derimot, var jeg i forening, og var den som satt igjen helt til slutt. Jeg syns i grunnen at det er litt tull at jeg er fullt sykemeldt, for jeg ser jo at på gode dager så kunne jeg utrettet en del på jobb. Problemet er at jeg ikke vet når di dagene er før dagen er der. Og aktiv sykemelding finnes jo ikke lengre. Dessuten er det ikke kontor og data til meg når det er leid inn vikar, og fysisk arbeid som vasking, løfting bæring osv har jeg ikke lov til enda. Anonymous poster hash: 5b811...ab1
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #21 Skrevet 30. august 2014 Er ikke meg det gjelder, men en bekjent som var ganske trist igår pga. hn følte seg lite velkommen. Hn skal ta seg et glass vin og pynte seg til fest og gå rak i ryggen Anonymous poster hash: 97b46...d5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå