Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Jeg blir så lett såret og er alt for opptatt av hva andre tenker om meg. Så for litt siden fikk jeg en kommentar som ergrer meg nesten til alle døgnets tider. Kort fortalt så vokste jeg opp i et dårlig hjem, og var derfor en umulig unge. På ungdomsskolen og starten av vgs tuslet jeg med rus, var småkriminell, hadde svært dårlige venner og rykte. (Vokste opp på en liten bygd) Underveis på vgs flyttet jeg og fikk orden på livet, i dag har jeg en lengre utdannelse, en godt betalt jobb, to flotte barn og en kjernekar av en mann. Jeg bor i en helt annen landsdel enn jeg har vokst opp i, og er sjelden "hjemme" pga. alle dårlige minnene. Men for litt siden var jeg hjemme og traff en litt eldre dame i den lokale butikken som sa "nei, men er det ikke 'lise',, skal si du var pent kledd til ikke å ha fullført ungdomsskolen engang". Jeg svarte at jeg selvfølgelig hadde fullført ungdomsskolen og hva jeg jobbet med, og hun svarer like nedsettende "du tror vel du skal bli rik du da, DU måtte vel betale en god del for å få et slikt vitnemål i boks" Jeg er svært hårsår og føler meg aldri "bra nok", etter fortiden min, og bestreber alltid for å bli bedre enn alle andre. Men etter slike kommentarer blir jeg totalt knust og føler meg som søppel jeg angrer skikkelig på at jeg ikke var direkte frekk mot den dama og sa jeg hadde oppnådd langt mer her i livet enn hun har. Jeg må slutte å ta meg så lett nær av slikt, men det er ikke så enkelt, noen har gode råd? Anonymous poster hash: eb6ea...800
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Det eneste som hjelper er å bygge selvtillit/ selvfølelse. Kanskje noen bøker om hjelp til selvhjelp kan hjelpe deg. Eller hva med en psykolog. Og du, du er sterkere enn du tror, som har klart å få livet på rett kjøl. Anonymous poster hash: 562de...92b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 herregud! Hadde også tatt meg nær av det! Du må bare bli bedre til å svare til bake i samme sjangeret! Anonymous poster hash: 3efe8...9bb
bønni Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Det var en umåtelig frekk og slem dame! Sier ikke noe på at du ble lei deg og paff av en sånn kommentar, det ville være rart om du IKKE hadde blitt det. Fysj. Så der skal du ikke ta det på din kappe at du ble såret. Selvsagt ble du det :-( Du er sterk og flott som har kommet deg på rett kjøl etter en stri barndom!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Det var da drøyt! Jeg lar meg ikke lett såre, og jeg ville virkelig reagert på en slik kommentar! Men ville nok hevet meg over det og først og fremst blitt irritert. Og kanskje til og med syntes litt synd på en som lever livet som en slik ufyselig person! Vet ikke hvilke råd som kan hjelpe deg. Men du bør i alle fall være stolt av deg selv, av alt du har oppnådd og over hvem du er! Og heve deg over mennesker som oppfører seg frekt og usmakelig. Du er bedre enn de (ja, det er lov å tenke det;))! Ellers hjelper det å ta litt avstand til ting, og tenke at du har kontroll over dine egne tanker. Hvis du vil la deg såre, så kan du det, men man kan også ta et valg om å ikke bry seg så. Det kan ta litt tid å lære seg, men man kommer langt ved å være litt bevisst på seg selv, og stoppe negative tanker. Man lever bare en gang, så hvorfor ikke bare være lykkelig? Anonymous poster hash: 6f976...241
overlord Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Jeg hadde ikke blitt såret, jeg hadde blitt sint. Og hevngjerrig. Så om jeg ikke hadde fått tatt til motmæle der og da så hadde jeg funnet på noe i ettertid. Sendt en kronikk til lokalavisen f.eks, der du forteller om episoden (ikke på en "syns synd i meg selv måte" og lar det skinne gjennom hvem denne damen er.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 Sier som overlord, jeg hadde ikke blitt lei meg, men sint. Trøst deg med at her er det denne dama det er noe galt med, og ikke deg. Drit i henne.
Iiiiik Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 Dette er virkelig et eksempel på at det som regel er den som slenger dritt som har det største problemet! Jeg hadde også blitt forbannet og hadde nok brukt krefter på å tenke ut hvilke sårende ting jeg kunne svart henne. Å komme hjem, er jo ofte ensbetydende med å komme tilbake til gamle roller og gamle mønstre. Forhåpentligvis hadde du gått i butikken med mer hevet hode og utilnærmelig mine der du bor nå. Prøv å tenke at dette sier alt om henne og ingenting om deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå