Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Blir bare så oppgitt! Har ei jente på 8 år som har fullstendig munndiare. Hun spør og graver, men hører ikke etter når jeg svarer. Så da spør hun igjen. Og igjen. Og om vi ser på tv så skravler hun også. Hun spør om hva som skjer på tv, og spør om hva de akkurat sa der. Det kan jeg selvsagt ikke svare på, for hun har jo skravlet så jeg ikke får det med meg! Hun skravler så andre til og med bemerker det, og hun har også opplevd å bli litt fornærmet/såret etter at noen kommenterte det. Om hun ikke har noe å si kommer det likevel lyder ut av henne. Da synger og traller hun. Jeg har snakket til henne uendelig mange ganger, og hun tier da litt. Men bare noen minutter av gangen, så er hun igang igjen. Hvordan i all verden skal jeg klare å få henne til å forstå at hun må lukke den munnen innimellom? Anonymous poster hash: 1600c...59e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Gi henne nok oppmerksomhet. Ikke bare avvis henne med en oppgitt oppførsel... Anonymous poster hash: c7287...05b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Minner meg om ene sønnen min da han var yngre. Han snakket på både innpust og utpust, hele tiden, og jeg ble småsprø av det. Da han var rundt 5 år sa jeg til ham med litt oppgitt stemme: "Vet du hva, du snakker absolutt hele tiden du!", hvorpå han fornærmet svarte: "Nehei, det gjør jeg ikke, for om natten sover jeg!". Jeg ble til slutt nødt til å innføre stilletid, ellers hadde jeg endt opp i fosterstilling under bordet tyggende på Mikkemusdrops. Vi ble enige om et tegn jeg skulle gjøre som minnet ham på stilletiden, og så hadde vi noen ganger på dagen hvor det skulle være helt stille. Eneste unntaket var dersom det var noe veldig, veldig viktig. I tillegg snakket jeg også med ham om at jeg elsket å snakke med ham, men at hodet mitt også trengte små pauser. Etter en tid med forklaringer på hvorfor det ikke går an å snakke hele tiden, samt stillepauser, regulerte det seg faktisk litt av seg selv, og han snakker nåe betydelig mindre enn før (er 7 år), men fortsatt mer enn de fleste andre barn. Anonymous poster hash: e2bca...bbc
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Jeg har prøvd å si at nå trenger jeg pause, og hun klarer å tie i ca 40 sek. Men så er hun i gang igjen. Hun har en bror også, og jeg må jo snakke med han også. Konsekvent avbryter hun. Og til slutt blir jeg både sint og lei😞 da blir hun furten og tier litt lenger. Men vi kan jo ikke ha det slik... Anonymous poster hash: 1600c...59e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå