Gå til innhold

Dere som har 50/50, hvilken dag bytter dere...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nettopp blitt singel og mannen foreslo bytting fredag etter skola. Argumentet er at det da blir litt "fest" når barnet kommer og vi har hele helga sammen før skola starter på mandag i stedet for å bytte søndag og gå rett på...

Jenta går i 3.klasse.

Jeg synes det høres fornuftig ut.

Hvordan løser dere dette og hvor gamle er barna?

Jeg synes det høres greit ut. Tar gjerne argumenter for og imot :)

Anonymous poster hash: 87e34...20e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bytter hver fredag :) De reiser fra den ene forelderen til skolen, og hjem til den andre forelderen etter skolen. Mine er 8 og 10. Det er deilig å ha et par dager til bare kos, når det er en uke siden vi har sett hverandre. 

Å bytte på søndag høres for meg ikke greit ut. Da blir hele dagen amputert. Man kan ikke bruke den slik man vil, for man må pakke og reise.

Eneste ulempen er kanskje at det er litt mer komplisert å få ned på en samværsavtale.

Skrevet

Hver mandag. Jeg leverer på skole/bhg å far henter.

Skrevet

Hver søndag

Anonymous poster hash: 6d68b...cda
Skrevet

Ungene mine er 10mnd, 5 år og 15 år

Anonymous poster hash: 6d68b...cda
Skrevet

Bytter hver mandag: en leverer, den andre henter.

Fungerer helt fint for oss, og alle andre jeg kjenner med 50/50 gjør det på samme måten.

Skrevet

Vi byttet på mandager før, men endret det til søndager, da eldste ikke likte å si ha det tidlig på morningen rett før skole når det var "darlig" tid.

Nå bytter vi søndag etter middagsmat, så da får den som har barna uansett hele søndagen med dem. Og vi har ofte tid til en rolig kopp kaffe og litt snakk om barnesaker :)

Skrevet

Fredager her..:)

Skrevet

Bytter på søndager. Spiser søndagsmiddag sammen (jeg, far, stemor, hennes barn og våre barn) og så drar våre barn med meg/far etter middag og litt kaffe. Det fungerer veldig bra.

Anonymous poster hash: 41fa1...bac

Skrevet

Fredag høres ut som en deilig byttedsg. Her skal mannens unger bytte på søndag, det er igrunn greit det, men det fungerer bare en vei desverre. Ungene kommer hit akkurat når det passer moren, om det er tolv på dagen eller natta. Ikek så lett for oss andre i huset her. Vanskelig å planlegge ting på en søndag da vi aldri vet hvs som skjer. Og når manne ringer eller sender mld for å si eller avtale når han skal komme med ungene passer det henne aldri at de kommer, så de drar somoftes til mor mandag etter skolen.

Ungene er ikke like begeiret for å bytte på søndag heller, men ikke like lett med en mor som er veldig bestemt og skal ha viljen sin. (Min mann er ikke flink til å si nei, eller si henne imot for han orker ikke all diskusjon og krangel. Og han syns det er veldig koselig at ungene vil være her, men ungene syns det er vanskelig når det er slik usikkerhet med når de skal til mor)

Anonymous poster hash: 1a07e...d4e

Skrevet

Bytter mandag. Liker å kunne reise bort en langhelg både med og uten barn tors-sønd. Hadde fredag først, men liker å kunne legge planer sammen med de hele uka for hva vi skal finne på til helgen osv.

Anonymous poster hash: be6aa...f8d

Skrevet

Vi har mandagen, men vi har snakket om å bytte til fredagen. Siden vi da kan begynne med kos istedenfor fullt trøkk :)

Skrevet

Vi bytter på søndag kl 17.

Anonymous poster hash: 93284...899

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...