Gå til innhold

Svangerskapsmigrene, hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg ble gravid har jeg begynt å slite noe voldsomt med migrene.
Har prøvd å ta paracett, men det har lite eller ingen virkning.

Noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: f7178...f52
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve å drikke litt kaffe (ikke mer enn anbefalt mengde for gravide). Koffein kan hjelpe. Paracet duo (paracet med koffein), tar jeg når jeg får migrene. Av og til er det nok, andre ganger må jeg frem med migrenemedisinen. 

Jeg slet også mye med migrene i svangerskapet. Jeg har det generelt mye hele tiden (kronisk migrene), og det finnes ting som trigger til migrene. F.eks sjokolade, høyt aktivitetsnivå/økt puls, brå bevegelser, lys og lyd... Du kan jo se om du finner hva som trigger din migrene, og prøve å unngå det. Men, har du lik migrene som da jeg gikk gravid, er det ingenting som hjelper... God bedring!

Anonymous poster hash: 144c0...e56
Skrevet

Har ingen veldig gode forslag. Migrene er ofte hormonrelatert dessverre. Jeg som har hatt migrene hele livet hadde pause fra den i svangerskapet. Det var veldig rart å ikke ha vondt i hodet i det hele tatt i flere mnd.

Pass på å spise jevnt, drikke masse, ha jevn døgnrytme og se etter om det er matvarer du bør holde deg unna. Sitrusfrukt og gulost kan være triggere. Det samme er som regel sjokolade.

Anonymous poster hash: 162f9...c19
Skrevet

Kan også være at du kan ha god nytte av akupunktur. Vet om flere med migrene som har veldig god effekt av akupunktur, både for å redusere hyppighet og styrke på anfall, men også under anfall.

Anonymous poster hash: 42dc7...f31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...