Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Det arrangeres 25-års jubileum for klassetrinnet mitt på ungdomsskolen nå i høst. Men greia er at jeg ikke har noe kontakt med noen av dem i etterkant, ut over å være fb-venner eller på nikk om vi møtes på senteret etc. Ungdomsskolen var helt grei den, men det er ikke sånn at jeg har kjempelyst å feste sammen med den gjengen igjen. Jeg var aldri med i den populære gjengen som røykte i smug bak gymsalen (det er de som arrangerer festen nå), men mer stille og opptatt av å få gode resultater. Jeg hadde 1 venninne i klassen og flere i trinnet over meg. Ikke liker jeg egentlig å feste heller, langt mindre med mennesker jeg knapt kjenner (ble aldri helt kjent med de i paralell-klassen f eks) Mitt syn på sånne sammenkomster, er at alle kommer til å måle hverandre etter utdannelse, kilo, pene barn og hvor vellykket de er karrieremessig. Mulig jeg tar feil? Er det greit å droppe å gå, eller er det helt krise ? Noen som har gått selv om de ikke hadde så lyst, og innsett i ettertid at det var en super fest og kjekt å treffe disse menneskene igjen? Anonymous poster hash: 03ff9...b09
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Jeg hadde droppet det Anonymous poster hash: 28cba...89a
Brennheite Badeand Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Du gjør som du vil. Har du ikke lyst så lar du det være. Min erfaring er at slike reunions gjerne ender opp som en forvokst kopi av de grupperingene som var på ungdomsskolen. Hadde du ikke noen venninner som du kan spørre om skal dit selv om dere ikke har masse kontakt i dag?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Jeg var på gjenforeningsfest for ungdomsskolen for litt siden, og jeg hadde egentlig ikke lyst til å gå, men det viste seg å være gansje hyggelig. Jeg hadde en kjempeartig kveld. Anonymous poster hash: c9760...607
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Jeg hadde dratt. De andre har også blitt voksne. Du trenger da ikke feste? Synes det er litt sært å droppe. Anonymous poster hash: ee674...9ac
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Jeg droppet det. Det er mulig jeg er sær, men jeg gidder ikke bruke en kveld på mennesker jeg ikke liker som holder taler om det flotte klassemiljøet ol når virkeligheten var et miljø preget av utestenging og mobbing. Jeg takket ikke nei en gang, plasserte bare inbydelsen i søppelkassa. Anonymous poster hash: 08618...e29
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 Jeg droppet det.. Angrer ikke på det.. Gjør det igjen om de skal ha enda en reunion.. Anonymous poster hash: fc30f...c11
Gjest Julia1984 Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 Det er 25 år siden! Disse menneskene har da blitt etterligne eldre? Jeg hadde synes det hadde vært hyggelig å møte folk, høre hva det har blitt av de fleste. Har vel gått 9-10 år sammen med de?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Usikker på om jeg hadde giddet å dra. Gjør akkurat som du vil mener jeg. Det er jo i aller høyeste grad frivillig å dra på slikt. Anonymous poster hash: cd91b...328
Sint naken biltyv Skrevet 30. august 2014 #11 Skrevet 30. august 2014 Jeg hadde dratt, for å vise fram meg selv og livet jeg har bygd opp😄😄
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #12 Skrevet 30. august 2014 Jeg droppet det Og angrer ikke. Fikk høre av flere i ettertid at det var som å trå 25 år tilbake i tid. Svæært lite forandring. Samme typen som spydde som 14 åring, spydde der. Sammen karene som slåss, laget bråk(ikke slåssing men dog) der også. Tuppene(poppisene) var like høy på seg selv. Nei det var visst lite endring! Og det er minst 4 jeg har hørt det fra. Eneste endringen var jobb, barn og eventuelle partnere. Anonymous poster hash: 6d3b4...c2c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #13 Skrevet 30. august 2014 Jeg følte slik som deg da jeg var på reunion for en god del år siden, men jeg hevet meg over tankene og gikk! Jeg var ikke den mest utadvendte personen på ungdomsskolen, litt lubben og ansolutt ikke en av de populære. Men i årene etter har jeg blomstret myyyye, tatt av mange kilo og fått mye komplimenter for hvordan jeg ser ut, og på reunionen var det ingen unntak. Mange av de som aldri snakket med meg på ungdomsskolen var plutselig interessert i meg, til og med en del av de mest populære ville prate og danse, mens noen av dem (spesielt poppis jentene) satt i et hjørne og skulte! Jeg gav en god faen, koste meg og danset, og fikk vist den nye meg, noe som gjorde utrolig godt og jeg følte jeg tok en innersving på mange! Anonymous poster hash: fed1a...418
Superdolly Skrevet 30. august 2014 #14 Skrevet 30. august 2014 (endret) Du er invitert, du er ikke beordret . Du velger helt selv. Har du lyst, så går du. Har du ikke lyst, dropper du det. Dette er noe bare du vet, innerst inne. Jeg er en person som mener at man stiller opp på ting så sant man kan, f.eks. bryllup, familiesammenkomster og jubileer. Men dette kommer i en annen kategori. Det er sant som noen over her skriver, de sosiale mønstrene fra ungdomstiden gjentar seg ofte på slike fester. Selv gikk jeg på reunion fra ungdomsskolen, men takket nei til den fra videregående. Jeg har ikke noe behov for å fylle livet mitt med folk jeg ikke lenger har kontakt med. Folk som ikke var spesielt hyggelige mot meg den gangen jeg var usikker og sårbar. Jeg har ikke noe behov for å vise dem noe som helst, mann, barn eller karriere. Og bare for å ha sagt det: De som faktisk var hyggelige den gangen har jeg fortsatt en viss kontakt med, og jeg trenger ikke en reunion for å treffe dem. Livet er for kort til at jeg gidder å fylle det med folk jeg ikke har annet til felles med enn fødselsåret. Endret 30. august 2014 av Superdolly
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #15 Skrevet 30. august 2014 Hei. Jeg forstår veldig godt at du ikke vil dra! Min ungdomsskoleklasse hadde 10 års jubileum noen år siden, og jeg ble ikke invitert! Jeg fikk vite om festen rundt ett år etter da jeg satt på bussen med to fra den klassen som ikke kjente meg igjen. De snakket om hvor kul den festen var og at det var få gøy at alle dukket opp... Takk for den! Det gjorde vondt en stund, men de er bare noen jeg har gått i klasse med, ikke mine venner! Jeg var dessverre bare ikke kul nok... Hadde ikke det rette antrekket ( hadde ikke råd, kommer fra fattig familie), brukte ikke sminke, røykte ikke og drakk ikke. Anonymous poster hash: 998e7...fff
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #16 Skrevet 30. august 2014 Jeg gikk, og hadde en veldig hyggelig og morsom kveld. Jeg opplevde i grunnen ikke at vi falt tilbake til de monstrene som var på ungdomsskolen, bare at det var veldig fint å se igjen de jeg hadde vært sammen med i 9 år, og som jeg ikke hadde sett på lenge. Du har forandret deg siden du var 15. Det har de andre også. Han som var klassens bølle, var nå en stødig familiefar med ingeniørutdannelse, hund og rekkehus, og selv om jeg knapt snakket med han på ungdomsskolen, så viste han seg å være en koselig, reflektert og morsom fyr som voksen. Jeg angrer ikke, og gleder meg faktisk til neste jubileum - og jeg har tatt opp igjen kontakten med mange av dem. Anonymous poster hash: 15097...ea0
*Nøtta* Skrevet 30. august 2014 #17 Skrevet 30. august 2014 Jeg var på en reunion og angret med EN gang jeg kom inn i lokalet. Jeg hadde det nøyaktig på samme måte som deg, bare at jeg hadde litt flere venninner og kjæreste, men ellers var det likt. Så ingen dårlige opplevelser fra ungdomskolen, men idet jeg trådde inn det rommet på reunionen så kjente jeg at denne kvelden kom ikke til å gi meg noooenting. Et rom fult av halvfremmede som alle spurte om det samme, og når høflighetsfrasene var oppbrukt dannet det seg nøyaktig de samme klikkene som på ungdomsskolen. Hadde en helt ok kveld med de jeg kjente best, men ved neste sammenkomst så takket jeg høflig nei. Men så hater jeg smalltalk da.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #18 Skrevet 30. august 2014 Det kunne ikke falle meg inn å dra på reunion fra ungdomsskolen. U - skolen var de dårligste årene i mitt liv, men jeg har reist meg, jeg har gått langt videre og antakelig forbi de aller fleste av dem jeg gikk sammen med på ungdomsskolen. Jeg har intet behov for å oppsøke fortiden, jeg trenger ikke å vise dem at jeg i dag er stort sett faglig overlegen de fleste av dem, jeg trenger ikke vise dem at jeg forakter mange av dem. Jeg blir hjemme. Anonymous poster hash: 4f6c6...ef6
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #19 Skrevet 30. august 2014 Jeg droppet det. Det er mulig jeg er sær, men jeg gidder ikke bruke en kveld på mennesker jeg ikke liker som holder taler om det flotte klassemiljøet ol når virkeligheten var et miljø preget av utestenging og mobbing. Jeg takket ikke nei en gang, plasserte bare inbydelsen i søppelkassa.Anonymous poster hash: 08618...e29 Greit nok at du ikke vil dra, men vanlig høflighet er det å gi beskjed om at du ikke kan/takker nei. Utrolig barnslig og uhøflig å ikke gi tilbakemelding. Er selv med å arrangerer klassefest for barneskolen om en uke og sliter med å få svar fra flere og bruker derfor mye ekstra tid på å sjekke opp i tilfelle invitasjonen ble sendt feil. Jeg var ikke populær på skolen og har heller ikke noe fantastisk liv nå. Har ikke mye å skryte av, men det er da vel ikke derfor vi har sånne samlinger? Vil dra på fest for å hilse på gamle klassekamerater. Jeg er gravid så kan ikke engang gjemme meg bak vinglasset! Anonymous poster hash: 53fcd...6d5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #20 Skrevet 30. august 2014 Hadde gode år på skolen i alle år. Men slike sammenkomster gidder jeg ikke. Det er en utrolig konkurranse. En konkurranse jeg ikke gidder å delta i. Folk spør om de frekkeste ting. Anonymous poster hash: 9ed93...c6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå