Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Hvor lenge må jeg ha vært friskmeldt for å kunne forlange å få nytt sykepengegrunnlag? Anonymous poster hash: 2d1b4...2d8
Mamma til 3gutter Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Litt usikker men enten 3mnd eller 6 mnd....men er veldig usikker på dette.mener jeg har hørt det en gang i tiden.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 26 uker om du har nådd maksdato Anonymous poster hash: f2b67...b5a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Jeg tenker ikke på maksdato. Men hvis man går opp i lønn, så får man ikke automatisk lønnsøkning mens man er syk. Hvor lenge nå man jobbe før man kan forlange ny lønnsberegning? Anonymous poster hash: 2d1b4...2d8
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 1 dag friskmeldt og i arbeid. Anonymous poster hash: 74755...e36
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Er det sånn? Blir det beregnet på nytt hvis jeg er i arbeid en dag eller to? Jeg er gravid, og forventer et stort lønnshopp første november. Foreldrepenger regnes av samme grunnlag som sykepenger, og det blir ikke justert. Så hvis jeg er sykmeldt (gradert i f.eks 20%) fra midten av oktober, så regnes hele fødselspermisjonen ut i fra lønnen fra midten av oktober. Men hvis jeg blir sykmeldt etter lønnshoppet i november vil jeg i løpet av permisjonen få over 40.000 kr ekstra. Så da mener dere det er sånn at hvis jeg er 20% sykmeldt i september og oktober, men er friskmeldt den første dagen i november, så har jeg krav på ny lønn dersom jeg blir syk igjen 2. november? Anonymous poster hash: 2d1b4...2d8
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 Er det sånn? Blir det beregnet på nytt hvis jeg er i arbeid en dag eller to? Jeg er gravid, og forventer et stort lønnshopp første november. Foreldrepenger regnes av samme grunnlag som sykepenger, og det blir ikke justert. Så hvis jeg er sykmeldt (gradert i f.eks 20%) fra midten av oktober, så regnes hele fødselspermisjonen ut i fra lønnen fra midten av oktober. Men hvis jeg blir sykmeldt etter lønnshoppet i november vil jeg i løpet av permisjonen få over 40.000 kr ekstra. Så da mener dere det er sånn at hvis jeg er 20% sykmeldt i september og oktober, men er friskmeldt den første dagen i november, så har jeg krav på ny lønn dersom jeg blir syk igjen 2. november? Anonymous poster hash: 2d1b4...2d8 Du må være helt friskmeldt uten en gradering ja. Da vil den nye lønnen din ble nytt sykepengegrunnlag og etterhvert foreldrepengegrunnlaget hvis du er sykmeldt ut svangerskapet. Ikke mange som vet at det faktisk er sånn Anonymous poster hash: 74755...e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå