Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Jeg har noen venner som har to barn i barnehagen. Den eldste er 5 og den yngste 3. Av ulike årsaker begynte den yngste i samme bhg som storesøster i høst, og hun passer mye på lillesøster. Hun er for eksempel ikke med på turer med de største fordi hun må passe på. Hun er med på bleieskift, hun leker mer med lillesøster enn storesøster. Jeg har jo dette fra ungen selv + mor, og foreldrene synes dette er en god løsning. De ønsker det sånn og får støtte fra pedleder. Man skulle jo tro at dette er en vinn vinn, men i mitt hode blir jo dette ganske feil - om det faktisk er sånn. Så da spør jeg dere kloke mennesker her inne, er dette greit? Og hva er evt en pedagogisk begrunnelse for det ene eller det andre? Anonymous poster hash: 63731...943
*Miss Marple* Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Hvor lenge har lillesøster gått i bhg? I en oppstartfase for lillesøster hvor alt er nytt og utrygt kan det være en god løsning, men på fast basis var ikke det noe jeg hadde ønsket for mine barn. Viktig at storesøster slapper av og stoler på at andre passer godt på og får lov å være med sine jevnaldrende.
Brennheite Badeand Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 "Må" passe på høres merkelig ut. Jeg tror (og håper) at denne historien har to sider og at barnehagen passer på at eldste får være barn og være med avdelingen på tur. Min eldste er også veldig mye sammen med lillebror i barnehagen, de er fire og to. Jeg synes det er kjempesøtt at min eldste er så glad i lillebror at han inkluderer ham og "passer på", men selvfølgelig lar ikke barnehagen ham bli hjemme fra turer etc for å ta vare på lille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå