Gå til innhold

stakkars lille gullet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en liten en på 2,5 år,  som er  veldig plaget med ørene.

har hatt ørebetennelse ca to ganger pr  mnd siden han var ca 4mnd.

Har fått lagt inn dren 3 ganger siden desember 13, og må nå ha nye igjen pga at de er tette. synes det er mye for en liten kropp med narkose fire ganger på under et år.

Men i følge legene har vi ikke noe valg, om vi vil redde hørselen hans...

Anonymous poster hash: f7d1e...5f4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan i all verden er det du svarer folk???

Anonymous poster hash: 7daa5...b6d

Skrevet

Greit å gjemme seg bak anonymknappen når man skal være motbydelig mot andre. Hatt en tøff dag, kansje?

Skrevet

Et innlegg samt sitater av dette er slettet fra tråden grunnet krenkende innhold.

Kira

Brukermoderator

Skrevet

Hei. Jeg har en slik sønn som er 19 år i dag. Hører faktisk dårlig på ene øret pga arrdannelse i øret etter ex antall opr.

Men hadde vi ikke operert, så hadde han hatt mer smerter og ubehag. Som igjen ikke er greit.

Du holder han vekk fra vann? Basseng feks...vi fikk beskjed om dette.

Skrevet

KellyTaylor, on 30 Aug 2014 - 08:28, said:

Hei. Jeg har en slik sønn som er 19 år i dag. Hører faktisk dårlig på ene øret pga arrdannelse i øret etter ex antall opr.

Men hadde vi ikke operert, så hadde han hatt mer smerter og ubehag. Som igjen ikke er greit.

Du holder han vekk fra vann? Basseng feks...vi fikk beskjed om dette.

Holder han borte fra vann ja, bruker "dotter" i ørene ved dusjing, og når han en sjelden gang får bade.

uten dren og når drenene er tette, sprekker trommehinna ofte, så blir mer arrdannelse uten dren dessverre

HI

Anonymous poster hash: f7d1e...5f4

Skrevet

Uff, stakkars liten :-( og stakkars dere foreldre som også må gjennom dette. Ikke greit når barnet ditt er sykt.

Anonymous poster hash: 9ba91...a49

Skrevet

HI, anbefaler dere å gjøre mest mulig for å optimalisere immunforsvaret hans. Jeg har sett flere barn unngå flere ørebetennelser når de har kuttet ut sukker, hvetemel og melk (få gjerne sjekket om han har en intoleranse eller allergi mot dette, sjekk gjerne ut Lab1.no).

I tillegg bør du gi ham gode tarmbakterier i en lengre periode siden han har hatt mange antibiotikakurer i sitt korte liv til nå. På helsekosten får du kjøpt gode tarmbakterier for hans aldersgruppe (gode merker er BioCare og Udo's Choise som jeg vet begge har aldersbestemte typer).

Når han har hatt så hyppige ab-kurer som jeg vil tro han har hatt så er det ikke nok å drikke biola eller lignende for å få normalisert hans bakterieflora igjen.

Anbefaler deg i tillegg å gi ham Immiflex for barn en periode også. Du kan lese litt om det her:

http://www.caredirect.no/immiflex-kids?stat=1

Anbefaler å gjøre dette selv om han nå får dren. Det er uansett viktig at han fortest mulig får bygget opp igjen immunforsvaret sitt.

Tenker du får en gutt med langt mer energi når han har fått dren og deretter får bygget opp immunforsvaret sitt igjen :)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 5a997...708
Skrevet

Anonym bruker, on 31 Aug 2014 - 00:00, said:

Uff, stakkars liten :-( og stakkars dere foreldre som også må gjennom dette. Ikke greit når barnet ditt er sykt.

Anonymous poster hash: 9ba91...a49

Nei er ikke noe særlig med syke barn.

Øreproblemene er dessverre bare en liten del av sykdomsbildet. han har også en alvorlig lungesykdom. han har vært syk siden han var bitteliten, så vet heldigvis ikke om noe annet.

HI Anonymous poster hash: f7d1e...5f4

Skrevet

HI, anbefaler dere å gjøre mest mulig for å optimalisere immunforsvaret hans. Jeg har sett flere barn unngå flere ørebetennelser når de har kuttet ut sukker, hvetemel og melk (få gjerne sjekket om han har en intoleranse eller allergi mot dette, sjekk gjerne ut Lab1.no).

I tillegg bør du gi ham gode tarmbakterier i en lengre periode siden han har hatt mange antibiotikakurer i sitt korte liv til nå. På helsekosten får du kjøpt gode tarmbakterier for hans aldersgruppe (gode merker er BioCare og Udo's Choise som jeg vet begge har aldersbestemte typer).

Når han har hatt så hyppige ab-kurer som jeg vil tro han har hatt så er det ikke nok å drikke biola eller lignende for å få normalisert hans bakterieflora igjen.

Anbefaler deg i tillegg å gi ham Immiflex for barn en periode også. Du kan lese litt om det her:

http://www.caredirect.no/immiflex-kids?stat=1

Anbefaler å gjøre dette selv om han nå får dren. Det er uansett viktig at han fortest mulig får bygget opp igjen immunforsvaret sitt.

Tenker du får en gutt med langt mer energi når han har fått dren og deretter får bygget opp immunforsvaret sitt igjen :)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 5a997...708

Er du ansatt i Lab1 og Udo's Choice eller...? Synes du igjen og igjen poster om disse stedene, omtrent uansett hva det dreier seg om.... Dokumentasjonen på sånt er vel heller tvilsom?

Anonymous poster hash: 8bee8...db9

Skrevet

Mitt barn har vært helt lik. Masse forsøk med dren uten noe hell. Når barnet var 5 var jeg så fortvilet , så jeg oppsøke spesialist innenfor dette.

Første han spurte om var om barnet var sjekket for vitamin mangel . Nå i farten husker jeg ikke om det var B eller D . Men det hadde vi ikke blitt sjekket for . Og legen fant da ut at barnet manglet dette . Barnet begynte straks på det , og nå 2 år senere har vi kun hatt ørebet. En gang i hus. Legen fortalte at dette var det første de utelukket da de ofte hadde sett at det skyldtes det!

Så det er verdt å sjekke grunnen for at det oppstår å ikke bare drive med brannslukking :) et lite tips :)

Anonymous poster hash: e3ef2...c11

Skrevet

Prøv akupunktur for å styrke immunforsvaret, funket på gutten vår! Ingen bivirkninger der hvertfall. De kan bruke apparat uten nåler om han inne vil bli stukket!

Anonymous poster hash: 2f382...83b

Skrevet

Laktoseintoleranse eller laktosefølsomhet, kan senke immunforsvar og kan være en grunn til at bla.a ørebetennelser oppstår.

Jeg var kjempeplaget inntil min mor forstod at det var laktosen som var problemet.

Begge mine døtre er også laktoseintolerant/følsom, men vi brukte bra lang tid på å finne det ut på eldstemora, laktoseintoleranten forårsaket ørebetennelser, problemer i de øvre luftveiene og hun sov ikke ei hel natt men våknet en gang i halvtimen ca frem til hun var 16 mnd.

Eneste måten å finne ut av Laktoseintoleranse er å fjerne det fra kostholdet i en lengre periode, tre mnd ihvertfall tar det før en vil se et skikkelig resultat, men bedring kan selvfølgelig komme raskere.

Håper dere finner ut av det! Lykke til og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...