Gå til innhold

Er det noe med 2åringen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nydelig gutt på 2år som jeg for tiden bekymrer meg litt for.

Han er en veldig sår på ting, om noen kommer for nært så er d: nei!! Og helt småpanikk. Tåler ikke være helt oppi andre barn i bhg. Samtidig er han veldig kosete gutt av, gode klemmer og blikk. Er en veldig forsiktig gutt, er vi ute og d er litt ulendt terreng går d veldig sakte. Han blir usikker, prøver så vidt men d stopper liksom, vegrer seg veldig. Går museskritt ned den minste bakke. Selv om vi har vært mye ute og i ulendt terreng.

Hvorfor føler jeg at d er noe?

Anonymous poster hash: 70965...59b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høysensitiv? Trenger ikke være noe å være bekymret for, men greit å være obs på det.

Anonymous poster hash: f11c6...8de
Skrevet

Kan det være at han ser dårlig? At han ikke har helt oversikt over hvor nærme andre befinner seg, og derfor får panikk?

Anonymous poster hash: 1f945...3ab

Skrevet

Jeg tenkte også på om han har nedsatt syn.

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på. Bare bemerket meg ulike ting i d siste. Samtidig myser han litt med øynene, smale øyner. Og den ene hånden holder han liksom i sånn fatle tilstand. Om dere skjønner? Helt klart at han bruker den ene hånden mest men griper med begge to. Har ikke vondt eller noe.

Anonymous poster hash: 70965...59b

Skrevet

Min 2 åring er også veldig forsiktig og sjenert av seg uten at jeg tenker at det er noe unormalt. Mistenker at hun er høysensitiv, men vil tro det blir tydeligere når hun blir litt større hvis det er tilfelle..

Anonymous poster hash: dd409...9e9

Skrevet

Barn er forskjellige og det er, som jeg har skrevet her inne tidligere, heldigvis et stort spenn innenfor normalen :)

Dersom _du_ er bekymret er jeg imidlertid av den oppfatning at det er en mer enn god nok grunn til å involvere en fagperson.

Det kan være lurt å sjekke syn og hørsel i første omgang.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...