Gå til innhold

kan noen med angsterfaring se hit litt, please?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med helseangst for tiden, og er naturlig livredd for å feile noe alvorlig. Jeg har slitt i mange år..men etter noen år med fred, så har angstsymptomene endret karakter.

Blant annet er jeg totalt stiv i fra navlen og opp. Har gått til kiropraktor og fysio med dette, så jeg får hjelp. Har også nylig startet på antidepressiva.

Men en kjip plage som uroe meg er et konstant trykk midt i brystet. Det føles som en liten ball trykker brystet innover, på midten. Daglig kjenner jeg antydning på at det er der, mens det kvelder der det er skikkelig trykkende. Litt brennende og trykkende følelse. Det pleier å roe seg etter hvert.

For et par mnd siden var jeg på legevakten.. for smerten ble så voldsom trykkende at jeg ble livredd. Der ble jeg sjekket, og tok ekg.. alt var fint.

Ingen jeg kjenner opplever lignende..med eller uten angst.

Så jeg lurer på om det er noen her med erfaring?

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymous poster hash: 99d8c...406

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp, akkurat sånn er min angst også. Men i tillegg får jeg en klump i halsen så jeg føler jeg ikke får puste. Du må lære deg å akseptere angsten, så finne ut hvorfor du har den og så jobbe med årsaken til angsten. Angst er jo bare et symptom på at noe er galt

Skrevet

Ja kjenner du også det konstante trykket? Og innimellom brennende?

Anonymous poster hash: 99d8c...406

Skrevet

Det kan jo være magesyre/halsbrann. PÅ engelsk heter det "heartburn" noe som jeg ofte synes kan være mer betegnende for hvor det sitter (i brystet og ikke i halsen). Du kan jo prøve syrenøytraliserende for å se om det funker?

Anonymous poster hash: 6400d...05c
Skrevet

Jeg er tidvis plaget med "helseangst". Det bunner i at jeg har en kronisk sykdom, og er redd for å få tilbakefall eller at det skal utvikle seg å bli verre. Så går og kjenner etter hele tiden. Jeg har hatt mye hjertebank i alle år, men uten smerte. I disse dager har jeg derimot fått mye smerte i brystet, helt ut mot armen og bak skuldern. Er ikke den som flyr til legen, men driver ofte og leser meg opp på nett. Tror jeg har lest meg opp til et halvt medisinstudium:-). Nå lurer jeg selvsagt på om jeg kan ha angina. Jeg er i veldig dårlig form og "venter" nesten på at det skal skje meg noe. Det gjør at jeg tidvis blir redd for å f eks dø fra barna mine. Jeg vil gjerne ha kontakt med noen som har det slik jeg har det. Så hvis du vil, pm meg. Jeg er en "voksen" jente med utdannelse, barn og et standard A4 liv. Men frykten ligger deSsvere demper på en del av min livsutfoldelse. Klem til dere andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...