Gå til innhold

Dere med 14åringer... er det ok å........

Anbefalte innlegg

Skrevet

ha hjemme-alene fest med masse venner og være oppe til 07 om morgenen??

Anonymous poster hash: f3280...db8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg at det er forskjell på en 12-åring og en 14-åring, men jeg er ganske sikker på at jeg IKKE vil synes det er greit at gutten min har hjemme-alene fest med masse venner om 2 år. Ikke om 4 år heller egentlig ;)

Anonymous poster hash: c27a4...f7f
Skrevet

Nei, absolutt IKKE!! Da skal jeg love deg det hadde blitt månelys her hjemme! Og absolutt alt av privilegier inndratt for mange måneder frem i tid!!!

Anonymous poster hash: bbaf4...5c8

Skrevet

Hjemme-alene hele natten gjennom, uten voksentilsyn i det hele tatt mener du? I så fall, NEI!

Skrevet

Ville jeg ikke vurdert en gang. ...

Så NEI!

Skrevet (endret)

Greit jeg er ganske så liberal, men i dette tilfellet er svaret N E I !

Endret av Gjest
Gjest Julia1984
Skrevet

Da får politiet litt å gjøre hvertfall, for rykter om hjemme alene fest sprer seg som ild i rørt gress. Så det som skulle være hjemme alene fest for noen få venner kan fort ende opp med titalls tenåringer i ulik alder..

Skrevet

Her har naboen på 14 full alenehjemmefest for 4 helgen på rad nemlig....

Har selv en liten baby som selvfølgelig har rom imot all musikk og ut og inn av inngangsdør, så dette er flott :(

Ville bare høre hva dere syntes, og dere mener akkurat det jeg tenkte også(selv om jeg ikke har en 14åring i huset)

Veldig spesielt å la en på fjorten være hjemme alene helg etter helg eller?????

HI

Skrevet

Det får selvsagt ikke min 16 åring lov til engang.

Men trenger du å spør om en så opplagt ting?

Er det bråk etter kl 23 ringer du politiet (om de ikke etterfølger anmodningen din om å roe ned, selvsagt).

Jeg vil tro at det blir en barnevernssak om politi kommer til en hjemme-alenefest hvor verten er 14 år.

Skrevet

Her har naboen på 14 full alenehjemmefest for 4 helgen på rad nemlig....

Har selv en liten baby som selvfølgelig har rom imot all musikk og ut og inn av inngangsdør, så dette er flott :(

Ville bare høre hva dere syntes, og dere mener akkurat det jeg tenkte også(selv om jeg ikke har en 14åring i huset)

Veldig spesielt å la en på fjorten være hjemme alene helg etter helg eller?????

HI

Jo, det er spesielt. Neste gang ville jeg ringt politiet, så kan de vurdere om det er nødvendig å gjøre noe mer (snakke alvor med foreldre, ev. koble inn barnevern). Jeg ville da sagt til politiet at det ikke er første gang, men x'gang på rad.

Anonymous poster hash: c27a4...f7f

Skrevet

Ville faktisk informert politiet. Vil tro at festen verken er alkoholfri og evt hasj fri...og dette er tenåringer under 18 år

Anonymous poster hash: 9a085...bb9
Skrevet

Sjeldent jeg roper barnevern, men nå gjør jeg det. Hvilke tilbakstående foreldre lar en 14 åring være hjemme helg etter helg? Hva bedriver de med i helgene?  Kjenner jeg blir skremt!

Skrevet

Det er ikke greit. Ville gitt beskjed til foreldrene om hva som foregår når de er borte, at du anser det som uforsvarlig og at politiet vil bli ringt ved neste anledning. 

Skrevet

Ekstremt langt fra greit. Ville også ringt politiet neste gang. Og informert om at dette skjer ofte.

Anonymous poster hash: f2ef8...021

Skrevet

Latterlig hvis det er sant! Ingen normale foreldre ville ha latt barnet ha fest uke etter uke??

Har selv en 14 åring.

Tips politiet neste gang ;)

Anonymous poster hash: 3781d...6d0

Skrevet

Ikke engang mannen min hadde fått lov til det, men uansett, dette er IKKE bra. Foreldrene høres ikke oppegående ut hvis de tillater fyllefester for BARN.

Anonymous poster hash: ab821...2ab

Skrevet

Hadde du spurt meg for noen år siden så hadde svart vært nei, men nå er det ja. Har ei somer 16år nå, hun har hatt mange venner på besøk utn at vi har vært her. Og fest for de er å kle på seg kostymer (anime), spise pizza og skravle hele natta. Første gang de var alene allierte vi oss med halvbroren hennes, slik at han skulle kjøre litt forbi og titte innom hvertfall en gang. Og tilbake mld vi fikk fra han var at de var fryktelig kjedelige, og når han sier det så er de kjedelige, for han er ikke ett festmenneske i seg selv. Hver lørdagskveld er han i kirken osv.

Så hun får lov til å ha venner på besøk og får igrunn holde på slik hun vil.

Hun som nå straks er fjorten er vi litt mer usikkre på, så der tar det nok lengre tid før hun får lov om hun får lov. Hun er en liten vime fra før av, så føler meg ikke like trygg på om huset står når vi hadde kommet hjem. Småsøstrene passer på når de er hjemme etter skolen før vi kommer hjem. Hun glemmer ofte å skru av plata etter å ha laget nudler osv. Og de to minste er skikkelig nazi på slikt, alt skal være riktig og trygdt når de er hjemme alene nemlig.

Anonymous poster hash: eec35...b5d

Skrevet

H E L L N O!!!!!!

Datteren min er 14 år og får ha "hjemme-alene-fest" fram til kl 23 mens jeg sitter hos naboen... Har skjedd to ganger på ett år..

Anonymous poster hash: b12d5...8d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...