Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #1 Skrevet 29. august 2014 Saken er, mannen har vært på foretningsreise og vært borte i 1 mnd. Når han kom hjem i dag fikk mitt barn en liten bamse med sjokolade i fra taxfree mens hans barn fikk en ting verdt over 1000 kr. Mulig jeg overreagere men jeg blir lei meg på mitt barns vegne.. Ikke at barnet reagerte, sa iallfall ingenting. Skjønner jo at han vil kjøpe noe ekstra til sitt barn, men.. Jeg kjøper jo masse til mitt barn men ting som må kjøpes, barnehageklær osv og aldri har jeg råd til å handle sånne ting til mitt barn. Men men sånn er vel livet.Kanskje han kjøper seg fri fra dårlig samvittighet.. Når jeg først skal syte og klage kan jeg også si at det hadde vært koselig om jeg også fikk en liten ting en gang innimellom, han er mye på foretningsreiser i utlandet men det største jeg har fått er en sjokolade. Sånn, det var dagens klaging. Anonymous poster hash: 1f19f...3ac
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 Veldig, veldig korttenkt mann du har... :/ Anonymous poster hash: 95b68...bf3
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #3 Skrevet 29. august 2014 Ingen andre som har en mening om dette? Anonymous poster hash: 1f19f...3ac
klishe89 Skrevet 29. august 2014 #4 Skrevet 29. august 2014 Tenker at det sikker er greit. Burde fordeles likt.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #5 Skrevet 29. august 2014 Jeg forventer gave når mannen er borte. Og til begge barna våre. Har dere en unge vær og ingen sammen ? Er dere gifte? Passer du barnet hans når han er borte? Jeg ville uansett tatt en prat med han om dette så han kan gjøre det annerledes neste gang. Anonymous poster hash: a8b2a...4d9
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #6 Skrevet 29. august 2014 Bedre å snakke med han om dette og ikke skrive det her inne. Da skjer det sannsynligvis ikke noe, med mindre han leser her inne da... Anonymous poster hash: 0383d...454
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #7 Skrevet 29. august 2014 I min forrige stilling reiste jeg mye, tilslutt sluttet jeg å kjøpe noe til ungene og jeg kjøpte sågodt som aldri noe til mannen. Hadde gjennomsnittlig en arbeidsuke pr mnd ute i verden og jeg hadde rett og slett ikke tid til å shoppe. Tok med kvota hjem noen ganger da. Var ofte i jetlag, hadde jobbet døgnet rundt i mange dager, tusen ganger mer slitsomt enn å sitte på kontor. Men enten fikk alle, eller ingen. Forskjellsbehandling er bare veldig unødvendig. Anonymous poster hash: b6ccf...f79
Elsker livet Skrevet 29. august 2014 #9 Skrevet 29. august 2014 Jeg syns du skal si at du ønsker at både ditt og hans barn får gaver med omtrent samme verdi.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #10 Skrevet 29. august 2014 Det kommer litt an på alder, synes jeg. Om ditt barn er ett, og hans er tretten så er det faktisk helt greit, synes jeg. Mange menn trenger beskjed om slikt i klartekst, for de tenker bare ikke på det. Gi beskjed! Anonymous poster hash: 2464c...172
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #11 Skrevet 29. august 2014 Det hadde aldri skjedd her. Min mann og jeg gjør ikke forskjell på ungene som bor her. Vi har hver vår og en sammen. De får omtrent likt, tilpasset alder og behov. Noe annet er utenkelig. Anonymous poster hash: c6c43...d82
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #12 Skrevet 29. august 2014 Jeg synes generelt det er en uting å ga med reisegave når han reiser så mye som jeg har inntrykk av at din mann gjør. Anonymous poster hash: b67b6...537
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #13 Skrevet 29. august 2014 Jeg forventer gave når mannen er borte. Og til begge barna våre. Har dere en unge vær og ingen sammen ? Er dere gifte? Passer du barnet hans når han er borte? Jeg ville uansett tatt en prat med han om dette så han kan gjøre det annerledes neste gang. Anonymous poster hash: a8b2a...4d9 Vi har ingen sammen nei og er ikke gift men har hus sammen og bodd sammen noen år. Jeg passer ikke barnet hans når han er borte, har tilbudt meg i helger og sånn. Anonymous poster hash: 1f19f...3ac
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #14 Skrevet 29. august 2014 Jeg synes generelt det er en uting å ga med reisegave når han reiser så mye som jeg har inntrykk av at din mann gjør. Anonymous poster hash: b67b6...537 Joda, enig egentlig..men alle eller ingen da helst. Jeg har aldri fått på de årene vi har vært sammen, bortsett fra sjokolade da. Anonymous poster hash: 1f19f...3ac
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #15 Skrevet 29. august 2014 Jeg forventer gave når mannen er borte. Og til begge barna våre. Har dere en unge vær og ingen sammen ? Er dere gifte?Passer du barnet hans når han er borte? Jeg ville uansett tatt en prat med han om dette så han kan gjøre det annerledes neste gang. Anonymous poster hash: a8b2a...4d9 Forventer gave? Merkelig holdning. Det er ingen som liker å gi gave til noen som forventer det. Herlighet, hvor gammel er du? Anonymous poster hash: b4850...93d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #16 Skrevet 29. august 2014 For alle sin del, bør han slutte å kjøpe noe - bruk heller litt ekstra penger på god mat til han kommer hjem. I lengde setter både dere og barna mer pris på det. Og en annen ting, var det tydelig på gavene at de var "gjennomtenkte"? For han er jo mann, og av erfaring så tenker ikke de så ofte på pris eller nytteverdi for den saks skyld :-P Anonymous poster hash: 9f0f6...962
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #17 Skrevet 30. august 2014 Du skriver ingenting om alder på barna eller om hans barn fikk noe hn trengte. Der er tydeligvis bare du som setter verdien på gaven i fokus i tillegg så fokuserer du på at du skulle fått gave. Jeg ser ikke problemet her med mindre han er ofte på tur og ungene er gjevngamle og hans hver gang får type iPad-gave der din får en sjokoladeplate. Anonymous poster hash: ea913...8e9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #18 Skrevet 30. august 2014 Du skriver ingenting om alder på barna eller om hans barn fikk noe hn trengte. Der er tydeligvis bare du som setter verdien på gaven i fokus i tillegg så fokuserer du på at du skulle fått gave. Jeg ser ikke problemet her med mindre han er ofte på tur og ungene er gjevngamle og hans hver gang får type iPad-gave der din får en sjokoladeplate. Anonymous poster hash: ea913...8e9 Ungene er 5 år begge to, hans fikk designerklær. Det skjer hver gang han kjøper gaver ja, han kjøper ikke hver gang har reiser men når han først gjør blir det veldig ujevnt. Anonymous poster hash: 1f19f...3ac
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #19 Skrevet 30. august 2014 For alle sin del, bør han slutte å kjøpe noe - bruk heller litt ekstra penger på god mat til han kommer hjem. I lengde setter både dere og barna mer pris på det. Og en annen ting, var det tydelig på gavene at de var "gjennomtenkte"? For han er jo mann, og av erfaring så tenker ikke de så ofte på pris eller nytteverdi for den saks skyld :-P Anonymous poster hash: 9f0f6...962 Mitt barn fikk sjokolade, vet ikke om det var gjennomtenkt eller ikke. Hans fikk designer klær Anonymous poster hash: 1f19f...3ac
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #20 Skrevet 30. august 2014 Vanskelig for oss å uttale oss om når vi ikke kjenner til deres økonomiske ordning. Men dersom dere har separat økonomi og mitt og ditt så er vel dette kanskje ikke så ulogisk? Anonymous poster hash: 2b3e2...063
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #21 Skrevet 30. august 2014 For alle sin del, bør han slutte å kjøpe noe - bruk heller litt ekstra penger på god mat til han kommer hjem. I lengde setter både dere og barna mer pris på det. Og en annen ting, var det tydelig på gavene at de var "gjennomtenkte"? For han er jo mann, og av erfaring så tenker ikke de så ofte på pris eller nytteverdi for den saks skyld :-P Anonymous poster hash: 9f0f6...962 Mitt barn fikk sjokolade, vet ikke om det var gjennomtenkt eller ikke. Hans fikk designer klær Anonymous poster hash: 1f19f...3ac Hadde jeg vært 5 ville jeg brydd meg mer om sjokoladen enn klærne. Men du kjøper vel ikke likt til hans barn hver gang du handler til ditt eget? Anonymous poster hash: 63d8b...dad
Anonym bruker Skrevet 30. august 2014 #22 Skrevet 30. august 2014 For alle sin del, bør han slutte å kjøpe noe - bruk heller litt ekstra penger på god mat til han kommer hjem. I lengde setter både dere og barna mer pris på det. Og en annen ting, var det tydelig på gavene at de var "gjennomtenkte"? For han er jo mann, og av erfaring så tenker ikke de så ofte på pris eller nytteverdi for den saks skyld :-P Anonymous poster hash: 9f0f6...962 Mitt barn fikk sjokolade, vet ikke om det var gjennomtenkt eller ikke. Hans fikk designer klær Anonymous poster hash: 1f19f...3ac Hadde jeg vært 5 ville jeg brydd meg mer om sjokoladen enn klærne. Men du kjøper vel ikke likt til hans barn hver gang du handler til ditt eget? Anonymous poster hash: 63d8b...dad Jeg kjøper gaver for ca lik verdi ja, har alltid gjort det og har ingen plan om å slutte med det. Men jeg kjøper jo ikke sokker og truser til hans barn når det er mitt barn som mangler det.. Ting man trenger er en ting, gaver noe annet. synes jeg da. Litt ironisk at mitt barn ikke spiser sjokolade og ga det bort til hans barn;) Men likte bamsen sjokoladen var inni da:) Anonymous poster hash: 1f19f...3ac
Elsker livet Skrevet 30. august 2014 #23 Skrevet 30. august 2014 Jeg forventer gave når mannen er borte. Og til begge barna våre. Har dere en unge vær og ingen sammen ? Er dere gifte?Passer du barnet hans når han er borte? Jeg ville uansett tatt en prat med han om dette så han kan gjøre det annerledes neste gang. Anonymous poster hash: a8b2a...4d9 Forventer gave? Merkelig holdning. Det er ingen som liker å gi gave til noen som forventer det. Herlighet, hvor gammel er du? Anonymous poster hash: b4850...93d De aller fleste forventer vel gave i forskjellige anledninger. Jeg liker å gi gaver også til de som forventer det. Mamma forventer gave når hun har bursdag. Jeg forventer gave til jul og gave av besteforeldrene når jeg har fått baby. Det er forskjell på det å forvente og det å forlange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå