Gå til innhold

Reise til syden når ungen ikke er i form?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi skal til syden i morgen i utgangspunktet.. Har ei på fem år som aldri er syk.. Vært hjemme fra bhg 1 dag siste to årene og hun går der fulltid. Vi har spart ferien og jobbet i sommer.. Nå er hun forkjølet. Tett, litt slapp, snørrete og litt feber. Vært det i to dager allerede. Flyet går i morgen ettermiddag.. Skal reise med tanten og bestemoren hennes så vi drar ikke alene. Er stresset over hva jeg skal gjøre... Hun gråter når jeg nevnte at vi kanskje ikke kunne dra... Hva hadde dere gjort?? Vil varmen(er vel ikke så veldig varmt nå på slutten av sesongen) gjøre henne verre.. Og med bading osv... Råd mottas med takk :)

Anonymous poster hash: 415c5...d6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis!!

Anonymous poster hash: 007ff...3d9

Skrevet

Hvis det ikke er mer enn enn kraftig forkjølelse hadde jeg dratt.

Skrevet

Hvis hun skulle bli værre, så fins det leger der nede også :) Reis! God tur!

Skrevet

Takk for svar😊 tatt meg fri i dag og holdt oss inne hele dagen.. Da satse jeg på at vi kommer oss på flyet i morgen ettermiddag. Håper hun kommer seg for hun gleder seg så mye.. Lenge siden vi bestilte også så hun har visst om det å pratet om det lenge.

Anonymous poster hash: 415c5...d6c

Skrevet

Så lenge dere er sikkre på at det bare er en forkjølelse og at hun ikke er værre enn at dere hadde reist selv, om det var dere som var syke, ville jeg reist. Er dere det minste usikkre på om det kan være noe annet ville jeg blitt hjemme.

Reiseforsikkringer gjelder i utgangspunktet ikke for tilfeller der du er syk når du drar hjemmefra men blir dårligere under ferien.

Anonymous poster hash: ce9e3...c75
Skrevet

Reis, men husk nesespray til flyturen . Det er forferdelig å fly om man er tett i nesa.

Skrevet

Jeg ville hå fått meg en hastetime hos legen for å være sikker på at det ikke er noe hun trenger antibiotika for. Og med mindre ungen blir drastisk myr verre, hadde jeg reist. God bedring og god tur :-)

Skrevet

Reis, varmen vil helt sikkert gjøre henne gått. Selv om hun har litt høyerer feber i morgen, så hadde jeg reist. Kanskje dere må ta det litt med ro den første dagen der nede, men dere har jo forsatt reisten av ferien å kose dere på!

Å, det med reiseforsikring. Selvfølgelig gjelder den selv om hun er forkjølet ved avreise. Om man er alvorlig syk, så ja da gjelder den ikke, men det er noe helt annet en en forkjølet 5 åring!

Skrevet

Reis, varmen vil helt sikkert gjøre henne gått. Selv om hun har litt høyerer feber i morgen, så hadde jeg reist. Kanskje dere må ta det litt med ro den første dagen der nede, men dere har jo forsatt reisten av ferien å kose dere på!

Å, det med reiseforsikring. Selvfølgelig gjelder den selv om hun er forkjølet ved avreise. Om man er alvorlig syk, så ja da gjelder den ikke, men det er noe helt annet en en forkjølet 5 åring!

Har hun gått?

Anonymous poster hash: ee1ca...acb

Skrevet

Guri, hadde uten tvil reist.

Skjedde samme her, ringte lege og sa at ungen hadde hatt feber i tre dgr, hadde halsbetennelse, fikk antibiotika, reiste dagen etterpå og han var da på bedringen allerede!

Dra og sjekk crp.

Skrevet

Det finnes leger i syden også:) Da barnet mitt var 6 mnd var jeg i tvil om vi skulle reise da han var syk før avreise. Dro til lege for å avkrefte noe mer alvorlig enn forkjølelse. Vi måtte likevel oppsøke lege der nede pga øreverk. Men det gikk heeelt fint!

En femåring hadde jeg uten tvil reist! Det verste som kan skje er at det dere får en kjip ferie. Sannsynligvis blir hun frisk i løpet av en dag eller to, og dere må sitte hjemme og angre på at dere ikke dro...

Så dra for all del!

Skrevet

Ja ta med barnet med feber på tur til varmen ,kjempelurt.. Kan tro hvor skuffet hun blir om hun blir liggendes på hotellet mens alle bader!

Anonymous poster hash: 2a107...6f2

Skrevet

Jeg tror hun blir mer skuffet av å sitte hjemme når hun er frisk igjen:)

quote name="Anonym bruker" post="146625132" timestamp="1409326001"]

Ja ta med barnet med feber på tur til varmen ,kjempelurt.. Kan tro hvor skuffet hun blir om hun blir liggendes på hotellet mens alle bader!

Skrevet

Åja forstod det som at barnet er syk.ville isåfall rådført meg med lege.for med feber skal du slappe av

Skrevet

For all del, REIS! Gi paracet og nesespray før flyturen, så går reisen som en lek.

Anonymous poster hash: 8b0fa...cc0

Skrevet

Reis! Ta det heller med ro på avkjølt hotellrom under feber, med korte turer ut så mye hun orker. Verste som kan skje er at dere er mye på hotellrommet. Ville jo vært fryktelig synd om dere ikke fikk ferie pga dette! Er jo ikke så alvorlig at du vil få igjen pengene for turen fra reiseforsikringen heller vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 22862...1e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...