Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #1 Skrevet 29. august 2014 Herre min gud, akkurat kommet hjem etter en handletur som tar maks en time. Tre timer tok det med en sutrete, hylende, vrælende surklump! 30 min av de tre timene satt han på fortauet å vræla og enda 30 min gikk med til å lage helvette på kafeen der jeg tenkte vi skulle kose oss på med juice og noe godt er utslitt! Han SKAL ha det på sitt vis,HELE tiden. Sukk Anonymous poster hash: 9dbca...0f4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 Det blir bedre Anonymous poster hash: 5249d...7c4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #3 Skrevet 29. august 2014 Stakkars lille barn!! Du som mor er sliten?? Hvorfor tror du barnet oppførte seg slik?? Tenk gjennom de siste der og få orden på livet. Anonymous poster hash: 3a5e9...6f1
Gjest Skrevet 29. august 2014 #4 Skrevet 29. august 2014 Kanskje han er syk? Brygger på noe? Kan gi deg et triks som jeg bruker mang en gang. Setter ungen i vogna( ja jeg gjør det fordi jeg ikke orker å bære på han) OG tar med Ipaden med Donald Duck på. Vips... ungen koser seg, og mor koser seg.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #5 Skrevet 29. august 2014 Han oppførte seg sånn fordi jeg som mor ikke lot han gjøre som han ville..dvs springe ut i veien, gå hvor han selv ville, rasere kafeen osv. Du har vell ikke trassige unger du? Kos deg med det perfekte livet ditt du, godt jobbet! Anonymous poster hash: 9dbca...0f4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #6 Skrevet 29. august 2014 Forstår du er sliten og irritert, men ikke svar slik til de som kommer med hjelpsomme råd. Hvis det du gjør ikke virker, prøv ut de rådene andre mødre har erfaring med. Kanskje handleturene kan bli mer harmonisk? Anonymous poster hash: bc906...a63
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #7 Skrevet 29. august 2014 Hun svarte nok ikke slik til de som hadde kommet med råd, men til ho spybøtta over som svarte så krast til henne. Anonymous poster hash: cafee...892
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #8 Skrevet 29. august 2014 Han oppførte seg sånn fordi jeg som mor ikke lot han gjøre som han ville..dvs springe ut i veien, gå hvor han selv ville, rasere kafeen osv. Du har vell ikke trassige unger du? Kos deg med det perfekte livet ditt du, godt jobbet! Anonymous poster hash: 9dbca...0f4 Jeg har heller ikke slike barn som du beskriver. Ungen høres noe bortskjemt ut... Barna mine er med og handler, og det går helt fint. Men de er ikke vant il å kunne gjøre som de vil når som helst heller da. Er de slitne kan de være mer motvillige, men da tilpasset vi oss til det. Har ungen din godt språk så du vet hva problemet var? Anonymous poster hash: 969ed...e11
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #9 Skrevet 29. august 2014 Spybøtta?? Hohoho jaja jeg kan no kose meg med at jeg kan gjøre nett hva jeg vil og når jeg vil med ungene mine. De oppfører seg alltid ute blant folk og tar nei for et nei. Å bruke tre timer på noe man skulle brukt en time på høres for meg ut som en skikkelig bortskjemt unge som ikke er vant med et nei. Kall meg gjerne spybøtte, det gjør meg liksom så lite. Anonymous poster hash: 3a5e9...6f1
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #10 Skrevet 29. august 2014 Åh, blir gal av at dere skal si at man er en dårlig mor bare fordi barnet er sur en dag! Slapp av, HI. Slik er barn og alle barn er forskjellige! At han er vrang er jo bare et sunnhetstegn. Ja, han er to år og har oppdaget at han har egen vilje, selvfølgelig vil han gå ut i veien! At du sier nei er jo fordi du ser konsekvensene, de har han jo ikke lært. 2år og masse vilje. Sånn er det, det BLIR bedre! Anonymous poster hash: 34183...aec
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #11 Skrevet 29. august 2014 Av og til må man bare ta ungen under armen og gå der man skal, hadde ALDRI latt min sitte på fortauet og sutret i en halv time. No way. Skal jeg handle så er det handle vi skal, da har han å pelle ræva si der jeg sier, ellers løfter jeg ham opp og putter ham i ei handlevogn så han ikke kommer noe sted. Er det så ille at han hyler som en stukken gris går jeg hjem. Anonymous poster hash: 72c35...6a9
Mamma_til_2 Skrevet 29. august 2014 #12 Skrevet 29. august 2014 Det er ekstremt slitsomt, ikke for ingenting det kalles "the terrible two`s" http://www.klikk.no/emne/trassalder Her er masse råd, men det verste som finnes er når barnet ser du blir oppgitt og kanskje du blir litt krass eller kort i tonen da blir barnet verre! og kafe er ikke noe sted for ett barn som trasser, dra heller hjem.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #13 Skrevet 29. august 2014 Så mange dumme ovenifra og ned svar her! Slapp av HI, han er i trassalderen. Min unge er akkurat lik, også 2 år :-) Anonymous poster hash: b6408...d27
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #14 Skrevet 29. august 2014 Løfting og bæring må til. Kan ikke forhandle eller "overbevise" en 2 åring om at han må komme eller høre på Mamma. 30 min var lenge. Du må ha en helt utrolig tålmodighet. (Positivt altså. Jeg har altfor lite av det.)Tips som har funket for oss. Neste gang sier du " Nå kommer du her eller så bærer Mamma deg til bilen og så kjører vi hjem". Ferdig.Hører han ikke, så gjør du nøyaktig det. Og da sier du" du kom ikke når Mamma sa at du måtte komme, så nå bærer jeg deg til bilen og vi kjører hjem".èn beskjed, konsekvens, forklaring.Hold deg til det så sliter du deg ikke ut med overtalelser, gjentagelser, tigging og kort lunte.Ungen blir også trygg. Mamma sier sånn. Da mener hun det. Etter hvert som han blir eldre kan du gi ham beskjeden, gi ham litt tenketid siden de da faktisk klarer å tenke "Hvis jeg ikke kommer nå så blir jeg bært, det vil jeg ikke. Da må jeg komme".Har vært igjennom det med et skikkelig skrike hyle trasse troll som sparket og slo når jeg skulle kle på. Ikke gøy. Fortsatt en sta person. Men hun vet at jeg mener det når jeg sier noe. Anonymous poster hash: 57e47...c62
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #15 Skrevet 29. august 2014 Det var nok en dårlig dag å gå ut på, sånn er livet. Hadde en fridag jeg ønsket å være med min gutt ute og kose oss. For som regel pleier det å gå bra, har overhodet ikke oppdratt ett bortskjemt monster som enkelte vil antyde her.. Takk for råd, skal jaggu prøve noen neste gang det skjærer seg Pga operasjoner kan jeg ikke bare løfte gutten og bære han hjem, skal huske neste gang at jeg skal skrive en hel avhandling slik at alt kommer frem! God helg Anonymous poster hash: 9dbca...0f4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #16 Skrevet 29. august 2014 Vet du hva hi, drit i de negative svarene! Er alltid noen som skal svare sånn!! Det er helt normalt at toåringer er sånn! Har tre barn, ingen er bortskjemte i det hele tatt, men noen dager var det akkurat sånn med de også! Det gir seg etterhvert, og du er ikke alene! Er lurt å følge det tipset du fikk om å gi en beskjed, en konsekvens og så forklaring! Og aldri tomme trusler! Lykke til med toåringen din:-) Anonymous poster hash: bf8cb...0df
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #17 Skrevet 29. august 2014 Nei, ser alt for mange av dem som sliter med tomme trusler.. Må gjennomføres av og til i hvertfall. Anonymous poster hash: 34183...aec
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #18 Skrevet 29. august 2014 Takk Blir glad for ordentlige svar og råd som jeg absolutt skal prøve Anonymous poster hash: 9dbca...0f4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #19 Skrevet 29. august 2014 Jeg hadde ALDRI godtatt at ungen min skulle få sittet ei halvtime og vræle på veien,etter 2 minutter hadde jeg snakka til han og hadde det ikke skjedd ei endring,så hadde jeg lempa han i bilen og dratt hjem. Hadde vært mye mer streng og konsekvent enn deg;hadde det ikke blitt ei god stund for begge to på kafeen med en gang,hadde jeg bånnski kaffen min og dratt rett hjem,orker ikke å prøve å ha det koslig om barnet ikke er i det rette humøret. Neste gang er du strengere og mer handlingsorientert, gi advarsler men også forståelse. Eks om barnet bæljer fordi det ikke får godteri,så sett deg ned på huk til han,se han rett i øynene og si at du skjønner veldig godt at han vil ha godteri, det er godt med godteri,men han kan ikke få det i dag fordi det ikke er lørdag. og om han hyler og skriker da, så si er du at om han ikke slutter med dette nå med en gang,så drar vi hjem.og da drar du hjem istedet for å vente på at det skal gå over. Vis han at du forstår han men du er sjefen og bestemmer. lykke til med neste gang! Anonymous poster hash: 28fd7...f38
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #20 Skrevet 29. august 2014 Ser den, selvfølgelig. Ville nok bare litt for mye at vi skulle kose oss,føler dagene er så korte etter barnehagestart og jobbing. Pleier ikke å være sånn som regel, så ble litt satt ut også tror jeg :/ har hatt en veldig fin dag etter den seansen, så får ta det som en lærepenge og har nå noen gode teknikker på lur til neste gang Anonymous poster hash: 9dbca...0f4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #21 Skrevet 29. august 2014 Hmm- Med en toåring går det aboslutt an å gjøre avtaler (jeg synes faktisk det var lettere da enn nå når hun er 6). Snakk litt om hva dere skal. Legg inn en gulrot i midten og slutten av turen (jeg regner med alle gjøremålene ikke akkurat var noe barnet synes var morsomt). Kafe er sjelden kult for barn - like greit med milkshake på mc donalds er min erfaring. Der er det jo lekehjørne også. Eller å få løpe litt rundt på en lekeplass (ha kjeks og saft/juice eller annet klart i veska - billigste alternativ for oss ihvertfall) Anonymous poster hash: 6b0bf...e0e
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #22 Skrevet 29. august 2014 Du har min fulle sympati. Min toåring er sjelden med på butikk fordi at det blir bare styr og skriking hele turen. Bortskjemt? Ja kanskje. Men broren var det aldri noe problem med. Barna er født med noe som heter personlighet.... Anonymous poster hash: 1bc2d...b19
Rediken Skrevet 29. august 2014 #23 Skrevet 29. august 2014 Jenta mi på 2 år får også "trassanfall" inn i mellom og det er umulig å snakke fornuftig med henne. For litt siden laget hun den scenen på matbutikken fordi hun ikke fikk ett blad hun ville ha, jeg avbrøt hele shoppingen og tok hun under armen mens hun brølte "mamma, jeg er sint på deg!" Hun roet seg ned da vi kom ut i bilen og da kunne vi vende tilbake til butikken, uten noe mer tull..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå