Gå til innhold

Kan jeg smitte meg selv med herpes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt munnsår-herpes i alle år, så langt tilbake jeg kan huske. Det blusser opp ved ujevne mellomrom.

Nå har jeg fått to lignende blemmer nedentil, på innsiden av låret helt innat kjønnsleppene/ved kjeden.

Jeg har ikke hatt sex på nærmere 3 år, og har aldri hatt utbrudd tidligere.

Kan jeg ha smittet meg selv fra munnsåret til underlivet? Eller er det noe helt annet jeg har?

Har lest om herpes nå, og det står at det oftest er smertefulle blemmer og sår som varer opp mot 2 uker... Vel, disse blemmene er ikke vonde,de forsvant etter 2 dager, og det er ikke noe sår etter de... Men jeg ble jo litt bekymret likevel...

Det står at det er vanskelig å påvise herpes via blodprøve, så jeg må jo bare  vente og se om det kommer et nytt utbrudd isåfall, og ta en tur til legen da.

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 8da3c...ec8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du hatt førstegangsutbrudd med herpes i genitaliene, så hadde det vært utrolig vondt, og det hadde ikke forsvunnet etter 2 dager. Så nei, det var ikke herpes du hadde der.

Skrevet

Du kan få herpes sår på andre steder hvis du ikke en renslig etter du har vært i kontakt med såret

Anonymous poster hash: be7f3...4cd
Skrevet

Du kan få herpes sår på andre steder hvis du ikke en renslig etter du har vært i kontakt med såret

Anonymous poster hash: be7f3...4cd

Jeg vasker ofte/ekstra og bruker antibac flittig, og håndvask med såpe når jeg har munnsår, og trodde jo det skulle holde... Men det gjør kanskje ikke det? Jeg er ikke ofte i kontakt med munnsåret med hendene, men jeg smører jo såret med zovirax. Vasker jo alltid hendene etterpå...

Lurer fælt på hva de blemmene kan være... Alltid vært livredd for kjønnssykdommer, og derfor alltid brukt beskyttelse, og har ikke akkurat kastet meg over menn heller :P Blir ikke mindre redd når det brått kommer blemmer nedentil...

HI

Anonymous poster hash: 8da3c...ec8

Skrevet

Man kan smitte seg selv jo. Det finnes flere typer herpes og har du en type kan du overføre smitten til andre deler av kroppen. Men da har du allerede hatt førstegangsutbrudd og trenger ikke bli dårlig i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...