Gå til innhold

BMI vs Fettprosent?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med den metoden der får jeg overvektig på begge to.

Er 174 cm høy og 80 kg.

Anonymous poster hash: 22135...984
Skrevet

Om jeg måler vekt/høyde formel, så har jeg en BMI på 23,75. I følge den formelen der så ligger jeg mellom 16 og18% kroppsfett. Hva nå det vil si..

Tror neppe det er riktig, for jeg er ikke særlig atletisk. Joda, jeg kan lett jogge 2mil (bare gi meg litt tid) og trener litt styrke, men jeg SER jammen ikke særlig veltrent ut. Tror ikke mange hadde orket og trene like ofte som meg, for de resultat jeg har oppnådd.. Altså, da tenker jeg utseendemessig :) Og jeg har for mye på lår og midje og slappe overarmer...:Men små pupper og noen pipestilker til legger og fingere og håndledd som er som en 12årings...Legg til 180,5 cm på sokkelesten, og 77kilo så skjønner man at jeg ikke er feit/overvektig, men heller ikke atletisk :) Ja.ja..Kan jo bruke den for alt det er verdt neste gang jeg "Må" skippe ei treningsøkt.. Jeg er jo atletisk, så jeg kan ta det med ro. Har til og med litt og gå på før jeg ramler ned i kategorien "veltrent".. Ha.ha  :)

Anonymous poster hash: 029d4...e71
Skrevet

Fikk 14 på fettprosent og 18,69 på bmi. Kan stemme for jeg er slank og atletisk med litt muskler.

Skrevet

Jeg fikk 33 % i fettprosent, og det stemmer nok, for det er det min Withings-vekt (som måler fettprosent) sier også.

Forøvrig veier jeg bare 58 kilo og har en bmi på 21..

Tynnfeit med andre ord! 

Anonymous poster hash: 38ece...2f9
Skrevet

Fikk bmi på 20.37

Fettprosent på 19

168cm, 57.5kg

Ganske sikker på at fettprosenten min er mye høyere, for jeg tror jeg er ganske chubby😉

Skrevet

Jeg fikk ingen BMI, jeg er visst undervektig. Fettprosent på 20. Det er rart at bien BMI-kalkulatorer sier at BMI under 20 er undervektig mens noen regner BMI under 18 som undervektig?

Jeg er 167 og veier 53. Jeg har lite underhudsfett og mye muskler. Undervektig er jeg ikke. Veltrent vil jeg si!

Anonymous poster hash: 3344a...a94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...