Gå til innhold

Verden er så liten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og venninnen min sto utenfor hotellet vårt midt på Manhattan sist lørdag, da en mann kom bort til oss og lurte på om vi hadde lighter.

Ble stående å prate litt med han om New York, hvor kul by det var og lignende , da jeg sier at byen minner meg litt om Bangkok . Det viste seg at han var fra Thailand og kom fra et barnehjem i Pattaya hvor jeg har jobbet som frivillig 2 ganger!   

Det er helt sykt hvordan man plutselig kan møte noen helt tilfeldig , komme fra 2 forskjellige kontinent og møtes på et 3 kontinent og finne ut at man kjenner de samme menneskene.

Det var en fantastisk sterk opplevelse som både jeg og han ble helt satt ut av.. 

Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i spania også helt tilfeldig møter vi en fra stedet der vi bor.

Stedet vi kommer fra er ganske lite.

Anonymous poster hash: 90e2c...921

Skrevet

Var i Thailand en gang, og ble kjent med en annen familie der nede, som bodde på samme hotellet som oss. De snakket trøndersk, så vi spurte jo ikke hvor de kom fra/bodde. Noen uker etter at vi kom hjem, skulle vi hilse på de nye naboene som flyttet inn i samme gate som oss. Gjett hvem det var?! Den familien! 

Anonymous poster hash: 9187f...cf0
Skrevet

Jeg var i et land i sør-Europa for første gang, gikk nedover en gate og ble stoppet av en jeg så og hørte ikke var opprinnelig fra det landet. Han hevdet lenge at jeg kom fra et annet land som jeg aldri hadde vært i. Til slutt kranglet vi faktisk om det, for han hevdet at jeg til og med snakket det språket flytende.

Viste seg at han hadde vært avstandsforelsket i en slektning av meg som hadde bodd i det landet mange år ;)

Må tydeligvis være en del familielikhet, for da jeg noen år senere skulle besøke det familiemedlemmet hilste alle innfødte på meg da jeg gikk rundt alene på dagene innimellom. Og noen dager etterpå fikk hun høre hvor overlegen hun var som plutselig knapt hilste på dem ;)

Anonymous poster hash: e9fd6...e1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...