Gå til innhold

Noen som har brukt Imovane?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Henta ut en pakke med det igår 5 mg. Aldri brukt det før. Turte ikke ta den igår kveld, men angret i natt når jeg våknet kl. 01.30 og kl. 3 hadde jeg fortsatt ikke fått sove igjen.

Så dere som har brukt det, går dere helt i koma? Våkner dere av barna om de våkner på natten? Og hvordan er det ang. jobb dagen etter? Jeg begynner jo på jobb kl.8 så står opp 06.00 for å gjøre meg klar og for deretter ordne barnet og gå til barnehagen før jeg tar bussen til jobb (har bil, men vet ikke om jeg tør å kjøre etter å ha tatt den tabletten)

Anonymous poster hash: cd0da...3aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. 

For min del er ikke Imovane den rette insovningsmedisinen, jeg får veldig hangover. Men jeg våknet av barna (tok de med mannen hjemme de første gangene for og være sikker). Jeg våknet like forbanna på nettene, og hadde tidenes hangover dagen etter. Det var tungt.

Gikk på ingen måte i koma. Men vi er alle så forskjellige så det er litt vanskelig og hjelpe deg her desverre. Jeg tåler altfor mye medisiner, så om det er under operasjon så får jeg både 2,3 og 4 ganger mer propofol enn det som er normalt, om det er smertelindring etter operasjoner så får jeg morfin der andre får pinex forte. 

Vi er alle så forskjellige. Hvordan har du reagert på f.eks pinex eller paralgin forte om du noen gang har måttet ta det? :)

Skrevet

Kul anonymkode du har forresten ! ;D    CD-Oda  :fnise:  :fnise:  :fnise:  :fnise:

Skrevet

Jeg har tatt Vallergan og da gikk jeg i koma i 2 døgn. Våkna ikke av babyen eller noen ting. Er heldigvis ikke alene så mannen kan jo ta barnet, men uansett.

Paralgin Forte slår meg også helt ut.

Mvh. CD-Oda :P

Skrevet

For meg virker de perfekt så lenge jeg går rett i seng etter å ha tatt de.

Anonymous poster hash: 2fd85...c6b
Skrevet

Får ingen hangover og våkner hvis ungene roper.

Anonymous poster hash: 504cb...fe3

Skrevet

Jeg har tatt Vallergan og da gikk jeg i koma i 2 døgn. Våkna ikke av babyen eller noen ting. Er heldigvis ikke alene så mannen kan jo ta barnet, men uansett.

Paralgin Forte slår meg også helt ut.

Mvh. CD-Oda :P

Hehe, CD-Oda bør jo bli ditt nye nick! :D

Jeg reagerer ikke på vallergan eller paralgin forte heller, så da er jeg ikke rett person til og hjelpe deg desverre. Men tror reaksjonen din vil være minst like sterk med imovane. 

Vurder det med nicket da!!

Skrevet

Hehe, vurderer å bytte til det nicket nå ja :P Var jo litt artig :P Hehe :P

Skal ta dem i kveld (tror jeg) så får mannen ta barnet i natt og i morgen :P

Skrevet (endret)

Fekk på sjukehuset pga søvnvansker, sov akkurat like dårlig men fekk rar smak i munnen og hangover i tillegg.

Endret av ★
Skrevet

Funker som fjell på meg, men den grusomme metall smaken i munnen dagen etter, gjør at jeg ikke orker å ta dem.

Skrevet

Hvordan metallsmak blir det da? Sånn at man går rundt og er kvalm?

Skrevet

Hehe, vurderer å bytte til det nicket nå ja :P Var jo litt artig :P Hehe :P

Skal ta dem i kveld (tror jeg) så får mannen ta barnet i natt og i morgen :P

Ja det jo beste måten og finne ut om de virker for deg det. Du får ha lykke til! 

Så snakkes vi vel CD-Oda :P

Skrevet

Liker de veldig godt. Tar 7, 5 mg. Det er en innsovingstablett.

Skrevet

Her fungerte de godt som innsovningshjelp. Tok en ca 15 min før leggetid og sovnet rimelig fort. Ingen hangover. Men de er lett å bli avhengig av... Ikke ta de flere dager på rad. Men du burde kanskje fått de på 7,5 mg, og delt den i to. De har delestrek og det tror jeg ikke de på 5 mg har. De er for innsovning og ikke for å forlenge søvnen, så du skal fint kunne høre babyen på natta.

Anonymous poster hash: 73009...44e
Skrevet

Følte meg rett og slett ruset. Tømte kjøleskapet i søvne uten å huske det, og det samme skjedde to ganger, så jeg tar dem aldri igjen. Fikk også hangover.

Anonymous poster hash: fa61f...f25

Skrevet

Har brukt imovane flere ganger.
5mg er minste dose og jeg ville absolutt ikke vært bekymret for,
Du kan det fram til c kl2 på natten, etter det er det best å la være, hvis du ikke tenkt å sove lenge dagen etter?

Imvone er det samme som zopiclone, det er kun til hjelp til insovning, ikke noe sovepreparat.
Du kan blitt lett døsig og med det få hjelp til å sovne.
Best å ta dte en halvtime før du skal legge deg til for å sove.

Jeg har aldri fått noen som helst bivirkning, ikke noe bakrus følses eller noe som helst.
Gir mye imovane/zopiclone på den avdelingen jeg jobber på sykehuset, og ingen har klaget på bivirkninger av noe slag.

Men det er ikke noe tryllemedisin, du kan få hjelp til å sovne, men det betyr ikke at du gjør det.

Får du derimot resept på vallergan som brukes til sovemedisin, ja da kan du få mange bivirkninger og bli skikleig bakfull.
Just sayin.

Skrevet

jeg bruker imovane fast. 7.5 mg. De fungerer utmerket som innsovningtabletter, men jeg vokner en del ganger i løpet av natta uansett. Jeg vokner ALTID av ungene.

De hjelper ikke mot mange opvåkinger om natten, men jeg slipper å ligge våen til kl 02 å ikke få sove, jeg sovner iallefall, og sover godt noen timer.

Metallsmak i munnen JEPP.

Hangover NOPE.

Jeg har tatt dem så og si daglig i 2 år.

Noen ganger deler jeg den i 2. Og bruker bare halve. Funker fint det ogsp.

Anonymous poster hash: acb8b...971
Skrevet

Takk for alle svar. 

Skal se om jeg får sove i kveld. Om ikke tar jeg pille og prøver i alle fall :)

Skrevet

OM dere får metallsmak kan dere evt bytte til stilnoct.  De  virker på samme måte.

Anonymous poster hash: 4b458...bc8
Skrevet

Overrasket over at det er så mange unge (?) som bruker denne type preparater. Håper dere er godt informerte av legen angående negative virkninger, og at andre ting har vært utprøvd først. Er selv lege og er veldig restriktiv på å skrive ut Imovane og liknende. Ikke for å være formanende, men tenk dere godt om!

Anonymous poster hash: 46351...409

Skrevet

Jeg har brukt dem i en liten periode med mye søvnvansker.

Fikk først noen andre av fastlegen som ikke hjalp.

Så fikk jeg dem, og legen sa at jeg burde ligge i senga når jeg tok dem.

Latterlig, tenkte jeg! Helt til jeg tok dem på kjøkkenet og våknet opp på golvet der neste morgen!

Skal sies at jeg ikke har barn enda.

Powerful shit!

Skrevet

Overrasket over at det er så mange unge (?) som bruker denne type preparater. Håper dere er godt informerte av legen angående negative virkninger, og at andre ting har vært utprøvd først. Er selv lege og er veldig restriktiv på å skrive ut Imovane og liknende. Ikke for å være formanende, men tenk dere godt om!

Anonymous poster hash: 46351...409

Jeg har brukt i 2 år, fast, legen har sagt jeg å være forsiktig å ikke bli avhengig, men det er jeg jo. Men han har ikke nevnt spesifikke negative virkninger.

Men siden du er lege, så kanskje du kan opplyse om dem du da?

Anonymous poster hash: acb8b...971

Skrevet

Jeg blir og ødelagt av Vallergan men har ganske god effekt av Imovane. Dvs etter 3 kvelder på rad så fungerer de dårligere og da må jeg sikkert ha større dose, så da tar jeg heller en pause og sover dårlig i en periode. Jeg tar de kun ved behov og da ikke for en periode. Aldri hatt hangover, er lurt å ikke legge seg så sent når man tar de, f.eks legge seg kl 22 og ikke kl 24. Hatt litt metallsmak i munnen men ikke lenge av gangen, så ikke noe problem for meg.

Men nå har jeg ikke tatt de på nesten 2 år fordi jeg har vært gravid og hatt mammapermisjon. Så vet ikke hvordan det er med en baby i huset. Skal snart begynne å jobbe igjen så får se om jeg vil ha de da. Sover dårlig nå, har gjort det i 19 år :( Prøvd alt mulig og er kun Imovane jeg er fornøyd med.

Anonymous poster hash: f4231...090

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...