Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #1 Skrevet 29. august 2014 Om jeg er lei meg, sint eller skuffa. Se for deg at du er på shopping og tilfeldigvis går inn i en enkelt butikk. På en hel vegg i denne butikken ser du ditt barn pryde. Ditt barn er 7 år, og er brukt i til utstilling i denne butikken uten at du vet det. Litt senere viser det seg at det er ikke bare i denne butikken, men i mange, rundt om i Norges land. Barnefaren forlot jeg får 6år siden, han slo både barnet og meg. Jeg tror ikke han er i slekt med innehaver av butikkene, men noen må vel ha gitt tillatelse til at bilder av barnet blir brukt? Kan en enkelt forelder gjøre det? Vi har felles foreldre ansvar, jeg har hovedomsorgen. Er det noen her inne som kan hjelpe meg med å fortelle meg hvor jeg kan hendvende meg for å for en forklaring på dette? Lurer vel mest på om det er lov? I bunn så bryr jeg meg det døyt tror jeg, men skulle i det minste ønske jeg hadde blitt spurt Det var litt trist å finne bilder slik, fikk helt hakeslepp. Anonymous poster hash: 9bf03...a9e
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 Hvis du noen gang har deltatt i en konkurranse der du har sendt inn bilde av barnet ditt, samtykker du ofte til at bilde kan bli brukt til f.eks kampanjer osv..Men ring til de som har ansvaret for reklamene? Så får du nok raskt svar Anonymous poster hash: 39461...899
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #3 Skrevet 29. august 2014 Hvordan bilder? Har barnet vært med på et fotoopptak? Hvis ikke, hvor har de fått bilde fra? Hvem har tatt bildet og kan si de "eier" det? Begge foreldre skal godkjenne at de brukes som modell. Kjør sak. Anonymous poster hash: e05a5...f21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå