Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Det sies at kvalme er tegn på at ting går bra med graviditeten, og at man sjelden mister om man er kvalm. Er det noe i dette? Tenker at jeg ville mistet alt mot om jeg mistet etter 8-9 uker med slik kvalme som siste svangerskap. Det er jo grusomt å miste uansett altså, ikke misforstå, men jeg tror jeg ville taklet det dårlig etter et par mnd med "spysyka" som da blir til ingen nytte liksom. Anonymous poster hash: b3526...0e6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #2 Skrevet 29. august 2014 Dytt Anonymous poster hash: b3526...0e6
Appelsindyret Skrevet 29. august 2014 #3 Skrevet 29. august 2014 Argh! Den kvalmen er jo helt forferdelig og jeg husker jeg tenkte akkurat det samme som deg! Om det er noe i det, aner jeg ikke... Men du skal nok se at det går fiiiint Masse lykke til, og gratulerer så mye med bolle i ovnen <3
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #4 Skrevet 29. august 2014 Sikkert ikke det du vil høre men....jeg mistet i mitt 3dje hyperemesis svangerskap. Men ble gravid igjen etter kort tid. Så da er jeg kvalm for 4 gang nå. Fått ekstra oppfølging med ul i uke 5 og 9 Så alt ser bra ut til nå. jeg kjente når fosteret døde sist. Da sluttet kvalmen brått og jeg skjønte at noe var galt. Anonymous poster hash: dfbc3...aa8
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #5 Skrevet 29. august 2014 Kan absolutt ikke sammenlignes, men tankegangen er den samme. Jeg la på meg 3 kg på 4 uker i svangerskapet, så mistet jeg i uke 9 og fortsatt sliter jeg med 3 overflødige kilo etter at jeg mistet tidligere i sommer! Anonymous poster hash: 79b13...7e0
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #6 Skrevet 29. august 2014 Var innlagt på Riksen med hyperemesis, og der sa de at det var uvanlig å miste. Betyr vel ikke at det ikke kan skje, men statistisk mindre sjanse. Anonymous poster hash: 42819...c19
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #7 Skrevet 29. august 2014 Kan absolutt ikke sammenlignes, men tankegangen er den samme. Jeg la på meg 3 kg på 4 uker i svangerskapet, så mistet jeg i uke 9 og fortsatt sliter jeg med 3 overflødige kilo etter at jeg mistet tidligere i sommer! Anonymous poster hash: 79b13...7e0 Jeg skjønner deg godt, det blir jo samme "prinsipp", trist å høre! Klem Anonymous poster hash: b3526...0e6
Iiiiik Skrevet 29. august 2014 #8 Skrevet 29. august 2014 Jeg har tre barn, har vært gravid seks ganger. Har vært like forbanna kvalm alle gangene, men ikke i den grad at det har vært snakk om hyperemesis. Kastet opp i ca 20 uker i de svangerskapene som varte i 40 uker, frem til SA i uke 9, 10 og 9 i de andre tre.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #9 Skrevet 29. august 2014 Sikkert ikke det du vil høre men....jeg mistet i mitt 3dje hyperemesis svangerskap. Men ble gravid igjen etter kort tid. Så da er jeg kvalm for 4 gang nå. Fått ekstra oppfølging med ul i uke 5 og 9 Så alt ser bra ut til nå. jeg kjente når fosteret døde sist. Da sluttet kvalmen brått og jeg skjønte at noe var galt. Anonymous poster hash: dfbc3...aa8 Tredje skrives 3. Altså 3 med punktum etter På samme måte som første skrives 1., andre skrives 2., osv. Anonymous poster hash: 96754...83b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #10 Skrevet 29. august 2014 Jeg har tre barn, har vært gravid seks ganger. Har vært like forbanna kvalm alle gangene, men ikke i den grad at det har vært snakk om hyperemesis. Kastet opp i ca 20 uker i de svangerskapene som varte i 40 uker, frem til SA i uke 9, 10 og 9 i de andre tre. Så trist å høre at du har vært gjennom det tre ganger. Men kreditt til deg som har prøvd igjen og vært gjennom de grusomme kvalme 9-10 første ukene med kvalme seks ganger! Følte du at det var ekstra hardt å prøve igjen når du var så dårlig? Anonymous poster hash: b3526...0e6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #11 Skrevet 29. august 2014 Sikkert ikke det du vil høre men....jeg mistet i mitt 3dje hyperemesis svangerskap. Men ble gravid igjen etter kort tid. Så da er jeg kvalm for 4 gang nå. Fått ekstra oppfølging med ul i uke 5 og 9 Så alt ser bra ut til nå.jeg kjente når fosteret døde sist. Da sluttet kvalmen brått og jeg skjønte at noe var galt.Anonymous poster hash: dfbc3...aa8 Tredje skrives 3. Altså 3 med punktum etter På samme måte som første skrives 1., andre skrives 2., osv. Anonymous poster hash: 96754...83b Lite å gjøre nå som det er lærerstreik eller? Samme det vel, folk skjønner hva som ble skrevet!! Anonymous poster hash: b3526...0e6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #12 Skrevet 29. august 2014 Sikkert ikke det du vil høre men....jeg mistet i mitt 3dje hyperemesis svangerskap. Men ble gravid igjen etter kort tid. Så da er jeg kvalm for 4 gang nå. Fått ekstra oppfølging med ul i uke 5 og 9 Så alt ser bra ut til nå.jeg kjente når fosteret døde sist. Da sluttet kvalmen brått og jeg skjønte at noe var galt.Anonymous poster hash: dfbc3...aa8 Tredje skrives 3. Altså 3 med punktum etter På samme måte som første skrives 1., andre skrives 2., osv. Anonymous poster hash: 96754...83b Lite å gjøre nå som det er lærerstreik eller? Samme det vel, folk skjønner hva som ble skrevet!! Anonymous poster hash: b3526...0e6 Ikke bry deg om henne! Hun prøver bare å provosere! Det viser bare at hun har fritidsproblemer når hun må sitte å "fyre oppunder" på den måten. Anonymous poster hash: 62afe...ce6
Iiiiik Skrevet 29. august 2014 #13 Skrevet 29. august 2014 Jeg har tre barn, har vært gravid seks ganger. Har vært like forbanna kvalm alle gangene, men ikke i den grad at det har vært snakk om hyperemesis. Kastet opp i ca 20 uker i de svangerskapene som varte i 40 uker, frem til SA i uke 9, 10 og 9 i de andre tre. Så trist å høre at du har vært gjennom det tre ganger. Men kreditt til deg som har prøvd igjen og vært gjennom de grusomme kvalme 9-10 første ukene med kvalme seks ganger! Følte du at det var ekstra hardt å prøve igjen når du var så dårlig? Anonymous poster hash: b3526...0e6 Jeg mistet to av gangene ganske tett på hverandre, med bare noen måneders mellomrom. Da jeg da ble gravid igjen, var det tøft å være kvalm og føle meg "sikker" på at det kom til å gå galt igjen. Behovet for barn (som ble mitt andre) var imidlertid større enn ubehaget ved å være kvalm.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #14 Skrevet 29. august 2014 Sikkert ikke det du vil høre men....jeg mistet i mitt 3dje hyperemesis svangerskap. Men ble gravid igjen etter kort tid. Så da er jeg kvalm for 4 gang nå. Fått ekstra oppfølging med ul i uke 5 og 9 Så alt ser bra ut til nå. jeg kjente når fosteret døde sist. Da sluttet kvalmen brått og jeg skjønte at noe var galt. Anonymous poster hash: dfbc3...aa8 Tredje skrives 3. Altså 3 med punktum etter På samme måte som første skrives 1., andre skrives 2., osv. Anonymous poster hash: 96754...83b her forteller noen om en ganske så trist og ubehagelig opplevelse, og så velger du å kommentere og rakke ned på skrivefeil? Og nei, det hjelper ikke med smilefjes.. Anonymous poster hash: df29d...5fc
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #15 Skrevet 29. august 2014 Jeg har tre barn, har vært gravid seks ganger. Har vært like forbanna kvalm alle gangene, men ikke i den grad at det har vært snakk om hyperemesis. Kastet opp i ca 20 uker i de svangerskapene som varte i 40 uker, frem til SA i uke 9, 10 og 9 i de andre tre. Så trist å høre at du har vært gjennom det tre ganger. Men kreditt til deg som har prøvd igjen og vært gjennom de grusomme kvalme 9-10 første ukene med kvalme seks ganger! Følte du at det var ekstra hardt å prøve igjen når du var så dårlig?Anonymous poster hash: b3526...0e6 Jeg mistet to av gangene ganske tett på hverandre, med bare noen måneders mellomrom. Da jeg da ble gravid igjen, var det tøft å være kvalm og føle meg "sikker" på at det kom til å gå galt igjen. Behovet for barn (som ble mitt andre) var imidlertid større enn ubehaget ved å være kvalm. Uff, så tøft du måtte ha det da! Og sterkt av deg å motivere deg for å likevel prøve igjen. Det er jo så verdt det å gå gjennom mye for å få disse herlige skapningene, men ikke alltid det er like lett å kjenne på det når det står på som verst! Klem Anonymous poster hash: b3526...0e6
Gjest StineTh Skrevet 29. august 2014 #16 Skrevet 29. august 2014 (endret) Jeg fikk aldri diagnosen hyperemesis men var på grensen i mange uker med ketoner i urinen og gikk ned 12 kg. Jeg mistet dog ikke tidlig, men babyen døde i uke 37 i magen (Hadde fått flere plager og, som kraftig bekkenløsning). Nå er jeg gravid igjen i uke 34. Jeg ble utrolig glad når kvalmen kom denne gangen også, det var for meg et tegn på at det var noe der inne. Jeg har hatt og har fortsatt like store plager denne gangen også, men jeg sier til folk som spør hvordan jeg klarer å holde ut at jeg gjør det gjerne og uten betenkeligheter for å få et lite barn. Som noen nevner over her, ønsket om et barn er større enn slitsomheten med kvalmen (og bekkenløsningen). Jeg er glad jeg er gravid igjen så plagene bryr meg ikke så veldig. Jeg ble gravid igjen kjapt etter å miste vår første baby. Så dette blir 2 fødsel på ca. 1 år. Motivasjonen for å blir gravid på nytt var veldig stor! Endret 29. august 2014 av StineTh
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #17 Skrevet 29. august 2014 Min venninne har mistet tre ganger pga det. Men det var fordi kroppen ble så uttæret at den ikke klarte holde på barnet. Hun måtte legge på seg 30 kg og trene masse før hun forsøkte 4 gang. Da klarte hun å bære frem. Barnet ble forløst i uke 34-35 pga mors helse. Anonymous poster hash: 80b74...f9f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #18 Skrevet 29. august 2014 Sikkert ikke det du vil høre men....jeg mistet i mitt 3dje hyperemesis svangerskap. Men ble gravid igjen etter kort tid. Så da er jeg kvalm for 4 gang nå. Fått ekstra oppfølging med ul i uke 5 og 9 Så alt ser bra ut til nå. jeg kjente når fosteret døde sist. Da sluttet kvalmen brått og jeg skjønte at noe var galt. Anonymous poster hash: dfbc3...aa8 Tredje skrives 3. Altså 3 med punktum etter På samme måte som første skrives 1., andre skrives 2., osv. Anonymous poster hash: 96754...83b Huff for er forferdelig menneske du er. Har du ingen antenner du da? Anonymous poster hash: 80b74...f9f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #19 Skrevet 29. august 2014 Min søster mistet på overtid, etter hypermesis hele svangerskapet. Anonymous poster hash: cdc5b...8b7
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #20 Skrevet 29. august 2014 Jeg fikk aldri diagnosen hyperemesis men var på grensen i mange uker med ketoner i urinen og gikk ned 12 kg. Jeg mistet dog ikke tidlig, men babyen døde i uke 37 i magen (Hadde fått flere plager og, som kraftig bekkenløsning). Nå er jeg gravid igjen i uke 34. Jeg ble utrolig glad når kvalmen kom denne gangen også, det var for meg et tegn på at det var noe der inne. Jeg har hatt og har fortsatt like store plager denne gangen også, men jeg sier til folk som spør hvordan jeg klarer å holde ut at jeg gjør det gjerne og uten betenkeligheter for å få et lite barn. Som noen nevner over her, ønsket om et barn er større enn slitsomheten med kvalmen (og bekkenløsningen). Jeg er glad jeg er gravid igjen så plagene bryr meg ikke så veldig. Jeg ble gravid igjen kjapt etter å miste vår første baby. Så dette blir 2 fødsel på ca. 1 år. Motivasjonen for å blir gravid på nytt var veldig stor! Så ufattelig trist! Stor klem! Vet de hva som gjorde det? Du trenger inne svare, jeg har ikke noe med å spørre om det. Er bare så redd for å oppleve det samme. Så tøff du er som gikk på igjen med rak rygg! Og gratulerer med nytt svangerskap, det blir fint å få premien din om noen uker Anonymous poster hash: b3526...0e6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #21 Skrevet 29. august 2014 Min venninne har mistet tre ganger pga det. Men det var fordi kroppen ble så uttæret at den ikke klarte holde på barnet. Hun måtte legge på seg 30 kg og trene masse før hun forsøkte 4 gang. Da klarte hun å bære frem. Barnet ble forløst i uke 34-35 pga mors helse. Anonymous poster hash: 80b74...f9f Oioi. Tøff dame! Anonymous poster hash: b3526...0e6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #22 Skrevet 29. august 2014 Min søster mistet på overtid, etter hypermesis hele svangerskapet. Anonymous poster hash: cdc5b...8b7 Tragisk! Får tårer i øya av å høre om disse familiene som har vært gjennom så mye jeg! Anonymous poster hash: b3526...0e6
Gjest StineTh Skrevet 29. august 2014 #23 Skrevet 29. august 2014 Jeg fikk aldri diagnosen hyperemesis men var på grensen i mange uker med ketoner i urinen og gikk ned 12 kg. Jeg mistet dog ikke tidlig, men babyen døde i uke 37 i magen (Hadde fått flere plager og, som kraftig bekkenløsning). Nå er jeg gravid igjen i uke 34. Jeg ble utrolig glad når kvalmen kom denne gangen også, det var for meg et tegn på at det var noe der inne. Jeg har hatt og har fortsatt like store plager denne gangen også, men jeg sier til folk som spør hvordan jeg klarer å holde ut at jeg gjør det gjerne og uten betenkeligheter for å få et lite barn. Som noen nevner over her, ønsket om et barn er større enn slitsomheten med kvalmen (og bekkenløsningen). Jeg er glad jeg er gravid igjen så plagene bryr meg ikke så veldig. Jeg ble gravid igjen kjapt etter å miste vår første baby. Så dette blir 2 fødsel på ca. 1 år. Motivasjonen for å blir gravid på nytt var veldig stor! Så ufattelig trist! Stor klem! Vet de hva som gjorde det? Du trenger inne svare, jeg har ikke noe med å spørre om det. Er bare så redd for å oppleve det samme. Så tøff du er som gikk på igjen med rak rygg! Og gratulerer med nytt svangerskap, det blir fint å få premien din om noen uker Anonymous poster hash: b3526...0e6 Takk for klemmen og gode ord <3 Årsaken var morkakesvikt grunnet svangerskapsforgiftning som ikke ble tatt alvorlig. Så det er nok ikke stor sjanse for at det skjer med andre, da jeg har oppfatning av at svangerskapsforgiftning blir tatt alvorlig i de fleste tilfeller. Jeg var uheldig med sykehus og lege som ikke tok meg alvorlig og da gikk det galt
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #24 Skrevet 29. august 2014 Jeg fikk aldri diagnosen hyperemesis men var på grensen i mange uker med ketoner i urinen og gikk ned 12 kg. Jeg mistet dog ikke tidlig, men babyen døde i uke 37 i magen (Hadde fått flere plager og, som kraftig bekkenløsning). Nå er jeg gravid igjen i uke 34. Jeg ble utrolig glad når kvalmen kom denne gangen også, det var for meg et tegn på at det var noe der inne. Jeg har hatt og har fortsatt like store plager denne gangen også, men jeg sier til folk som spør hvordan jeg klarer å holde ut at jeg gjør det gjerne og uten betenkeligheter for å få et lite barn. Som noen nevner over her, ønsket om et barn er større enn slitsomheten med kvalmen (og bekkenløsningen). Jeg er glad jeg er gravid igjen så plagene bryr meg ikke så veldig. Jeg ble gravid igjen kjapt etter å miste vår første baby. Så dette blir 2 fødsel på ca. 1 år. Motivasjonen for å blir gravid på nytt var veldig stor! Så ufattelig trist! Stor klem! Vet de hva som gjorde det? Du trenger inne svare, jeg har ikke noe med å spørre om det. Er bare så redd for å oppleve det samme. Så tøff du er som gikk på igjen med rak rygg! Og gratulerer med nytt svangerskap, det blir fint å få premien din om noen ukerAnonymous poster hash: b3526...0e6 Takk for klemmen og gode ord <3 Årsaken var morkakesvikt grunnet svangerskapsforgiftning som ikke ble tatt alvorlig. Så det er nok ikke stor sjanse for at det skjer med andre, da jeg har oppfatning av at svangerskapsforgiftning blir tatt alvorlig i de fleste tilfeller. Jeg var uheldig med sykehus og lege som ikke tok meg alvorlig og da gikk det galt Åh.. Sånt gjør meg så sint. At de ikke kan ta folk seriøst! Det virker som det ikke spiller noen rolle av og til med barna de "ikke ser", som er i magen. Vi holdt på å miste førstemann vi og pga at de ikke tok det alvorlig at jeg lakk fostervann. Barnet fikk blodforgiftning og holdt på å dø under fødsel, men vi ble reddet av ei jordmor som måtte "trasse gjennom" katastrofe snitt selv om legene ville vente. Jenta måtte gjenopplives og lå på sykehus ei stund. Man lærer gjennom vonde og unødvendige hendelser at man må stå på krava og passe på seg sjøl. Synd det er slik! Vi burde kanskje bli flinkere til å klage inn slikt? Men ikke det man tenker på der og da... God helg! Og lykke til med fødsel om noen uker! Anonymous poster hash: b3526...0e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå